Gå til innhold

Noen intime og andre ordinære spørsmål :)

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan dere har det nå i tiden etter fødsel, og håper så mange som mulig vil svare på følgende:

1: Magen er vel ikke helt som før, men føler dere bekkenet (hoftene) er mye bredere? Det gjør jeg!! Vil det gå inn litt etter litt, eller er min hoftestr. nå kommet for å bli?

2: Urinlekkasje - noen som har det? Jeg trodde ikke jeg hadde det. Gjør knipe øvelser (av og til) og kan ikke kjenne at jeg lekker, men føler det av og til lukter urin av trusen.. Fysj! Har jeg da et problem og må gå til lege, eller hva? Er litt over 7 uker siden fødsel. Går det over?

3: Renselseprosessen har ikke gitt seg enda. Når ga den seg hos deg? Syns det har vart lenge nok nå :(

4: Dersom du hadde bekkenløsning med smerter i svangerskapet, når begynte du å trene for fullt igjen? Jeg klarer enda bare å gå tur, men har så lyst å sette i gang for å komme i form igjen.

5: Når fikk du mensen igjen? Og fullammet du?

6: Føler meg veldig "åpen" nedentil. Akkurat som om det renner ut noe av meg hele tiden, men det gjør jo ikke det. Men kjennes litt ut som luftbobler. Har også sett at hullet er mye videre og åpent enn før. Forsvinner dette?

7: Når hadde du sex igjen? Har selv ikke hatt enda. Føler meg ikke så fresh for tiden, og vil nok vente en stund til. Dessuten må jeg innrømme at jeg gruer meg litt.. Men det skal nok gå bra når den tid kommer.

Svar meg da damer!! :)

Fortsetter under...

Kan ikke si jeg har merker noen forskjell på hoftestørrelsen.

Lekker ikke urin, gjorde de ti slutten av svangerskapet og i ukene etter fødselen (f.eks når jeg nøys eller hostet), men det ga seg ganske fort.

Begynte ikke trene før ca et halvt år etter fødselen, men gikk masse turer da.

Blødde i ca 8 uker etter fødslen. Mensen fikk jeg ikke tilbake før nærmere året etter. Fikk den etter 9 mnd forrige gang, og etter 12 mnd gangen før der. Fullammet i 6-7 mnd, delammet til de var over året.

Føler meg ikke mer åpen, men anatomien er jo litt forandret.

Hadde sex ca 3 mnd etter fødselen. Gikk veldig greit.

Hemoroidene har aldri blitt borte, men de er ikke vonde og plagsomme lenger. Blør litt av og til om jeg er hard i magen.

1. Magen var stor lenge, ca fire mndr +, syns ikke bekkenet var videre, men merket at det var slarkete. Gikk seg til etter tre måneder. 2. Lakk ikke, men gjorde MYE knip de første tre månedene. Måtte det med subtotalruprur. Ble mindre og mindre kniping, og i dag lekker jeg i dagene før mensen.. 3. Renselsen ga seg rett før det var gått sju uker. 4. Hadde ikke bekkenplager. 5. Fullammet, mensen kom etter fem mndr. 6. Det forsvant for meg. Men jeg sydde inni, og ble stram av det. 7. Hadde sex etter fem mndr, og det var vondt. Sex var ikke godt før etter 15 mndr. 8. Fikk en hemoride under fødsel, plages veldig med dette nå, har fått fler. Så for meg har det ikke blitt bedre,en værre.. Har ikke vært til lege, da.. (sorry at det ikke er mellomrom, noe kødd med iphonen). :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...