Gå til innhold

Navnet Katla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Er ikke det dragen i brødrene løvehjerte?

Skrevet

Jeg liker det :)

Men tror en del vil få assosiasjoner til brødrene løvehjerte.

Skrevet

Brødrene Løvehjerte? Hva med vulkanen? Den burde være mer kjent?

Skrevet

Nei huff minner meg om dragen i brødrene Løvehjerte, er fortsatt redd henne :P hehe

Skrevet

Er et norrønt navn, kvinne-versjonen av Kjetil. Ikke my brukt i Norge, men litt spenstig synes jeg.

Annonse

Skrevet

Dragenavn (Brødrene Løvehjerte), ikke noe en kaller barna sine?

Skrevet

Greit navn, men er mer overrasket at flere her inne tenker på en drage og ikke vulkanen.

Skrevet

For min del var dragen ett større traume i barndommen, enn vulkanen :P

Skrevet

Tenker vulkan med en gang egentlig.. men sikkert fint når du blir vandt me det :-)

Skrevet

Sikkert bare meg som ikke klarer å se for meg en søt litt jente med det navnet. det barnet vokser nok opp til å bli en mobber og kriminell gansgster

Skrevet

... og jeg kan love deg at de fleste hestemennesker kommer til å få assosiasjoner til en viss islandshest med kjendisstatus ;)

Skrevet

Hm...ikke rart det navnet høres så kjent ut...Brødrene løvehjerte og vulkanen...

Annonse

Skrevet

Jeg liker navnet. Tenker ovehode ikke på Brødrene Løvehjerte. Det er jo et jentenavn, bare ikke så vanlig her i Norge.

For meg er det klart norrønt, lett å uttale på flere språk.

Faller meg ikke inn at hun vil bli mobbet for navnet, er jo mange med rare navn eller sjeldne navn her i Oslo. Mobbet kan man jo bli uansett navn eller ikke.

Hilsen HI

Skrevet

Brødrene Løvehjerte. Katla er jo dragen, og ikke noe positivt, liksom.....

Skrevet

katla er en vulkan på island som fører til jordas indre...

synes det er en miks av atlas og kart,så ikke spesielt imponert egentlig...

Skrevet

Tenker på en kompis jeg har, som vi kaller Katla fordi han heter det til etternavn (vet om flere herfra som heter det til etternavn forresten). Det er også en plass her jeg bor.

Visste ikke før nå at det var et jentenavn, må ærlig si at jeg synes det var grusomt til en jente. Stakkars jente.

Skrevet

Et helt vanlig jentenavn på Island (og navnet på en vulkan).

Skrevet

en livsfarlig vulkan og den skumleste dragen...? Nei det vile jeg ikke ha kalt datteren min!

Alle som er glade i bøker kommer til å forbinde navnet hennse med den skumle og farlige dragen og uansett hvor mye barn alltid kan mobbe hverandre så er jo ikke det den heldigste asosiasjonen?

Skrevet

Men finns jo værre navn en Katla da om en skal tenke i de baner...

Skrevet

Jeg synes helt ærlig det passer best på dyr, vet om flere hester som heter det... Jeg kjenner ei som heter Kathleen og blir kalt Katla, Kathleen synes jeg er pent da:)

Skrevet

Tenker også på dragen.

Skrevet

Jeg synes navnet er fint, men tenker også på dragen, og så på vulkanen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...