Gå til innhold

Trenger svar fra flergangsfødende med 4 eller mer!!!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hele tiden sagt at jeg ønsker meg tre barn. Men mens jeg gikk gravid med 3 mann så følte jeg skikkelig på meg at jeg ønsker fire.

Når folk spør meg om jeg vil ha flere sier de, "nå er det vel nok". Kjenner jeg blir litt skuffet og irritert over slike kommentarer. Jeg og mannen min ønsker begge en nr fire. Vi har tre aktive barn fra før. 8, 6, 2,5år er de.

Men jeg er litt redd for at det kan føles for mye. Hvor stor er forskjellen fra 3-4barn? Og så gruer jeg meg allerede før jeg evt blir gravid til å skulle fortelle det til familie og venner.

Hvordan er deres opplevelse av dette.

...klar for en siste familieforøkelse...

Fortsetter under...

Hei! :-)

Jeg venter nr.6 og jeg syntes ikke at overgangen fra 3 - 4 var så stor!

Jeg syntes nesten at overgangen fra 1 - 2 var størst, fra 2 - 3 var det ingen forandring, fra 3 - 4 gikk også veeldig greit.

Fra 4 - 5 måtte vi kjøpe ny bil med flere seter, men ny bil var vi uansett på jakt etter så det var heller ikke så stort problem.

Vi har valgt å ha 3 og 4 år mellom alle barna untatt denne gangen som det blir knappe 20 mnd mellom så det blir en ny og spennende opplevelse, med 2 bleiebarn og nesten 2 spedbarn på en måte! :-)

Nå når det blir så tett, så nå har vi kjøpt 1 sprinkelseng til + ei søskenvogn med softbag for å få med seg dei 2 minste på trilletur alene! :-)

Men gleeder oss masse til nurket kommer om noen uker, er 34+1 i dag! :-)

Jeg/vi fikk også endel kommenarer da vi ventet både nr 4 og 5, som "dere trenger vel ikke befolke verden alene" osv. men det vet vi kom av misunnelse fra andre som strevde med å få barn selv og kanskej ønesket seg flere barn emn som ikke følte dei klarte å håndtere dei dei har......

Nå i dette svangerskapet har nok dei som har noen formening ikke sagt noe eller bare gitt oss opp.....;-)

jeg har heller aldri følt at nok er nok, elsker å gå gravid og kjenne babyen spsrke og gleder meg til å føde for det er det mest unike man gjør i livet og syns at dei første timene med en nyfødt baby er så unike at jeg kunne tenke meg å oppleve det igjen og igjen! :-)

Så mitt råd er å få et barn til eller i det minste å prøve å få dei barna dere ønsker dere, for man kan angre veeldig i ettertid om man innerst inne ønsker seg flere barn men ikke turte eller ikke syntes dei kunne pga folkesnakk osv.

Så mitt råd er å stå på! :-)

Klem og lykke til fra en snart 6 barns mamma! :-)

Jeg synes ikke heller det var noe stress fra 2 til 3. Nummer 3 var bare med gjengen. Og de to andre synes det er kjempe stas.

Jeg har to tette, nr 1 og nr 2 så vet hvordan det er med to bleiebarn.

Det var kaotisk og gøy. De har det veldig kjekt idag når de er store.

Enten er de verdens beste kompiser eller så er de enorme til å friste hverandre. Men til 7 og sist liker de å leke sammen og være ilag.

Hei.

jeg venter nr 6 også. Syntes det var veldig kos med nr 4 , men hun kom 9 år etter nr3 og det er 17 månder mellom nr4 og 5. Syntes det er kjempe kos. Og det er ikke mere slitt egentlig, De leker jo fint sammen og har god nytte av hverandre når de blir større.

Har også fått en del teite komentarer og syntes ikke det er noe gøy :(

Men det er vårt valg. Er 6+4 i dag, men har ikke fortalt det til noen enda, har ikke orket. Vet at vi får en del "herregud har dere ikke nok med de dere har" Og når vi skulle ha nr4, var det " nå har jo de andre blitt så store, hvorfor begynne på nytt" dere har jo friske barn.... Så da kan man ikke ønske seg fler??

Håper du får det som du vil, kos deg masse med 4 graviditet og prøv å ikke bry deg om hva andre sier. Selv om jeg vet det ikke er lett :)

Lykke til <3

16+1 med nr. 4. Tenker at de som kommennterer dette savngerskapet med negativ tone er bare misunnerlig. De kjenner på sin egen utilstrekkelighet (at de ikke synes de vil orke flere enn de har) eller ønsker selv innerst inne...Jeg har stort sett bare møtt fine tilbakemeldinger. De fleste sier heller at de synes vi er tøffe som vil ha så mange barn og at de gleder seg med oss. Hva de evt. tenker innerst inne er ikke så viktig for meg. Det er uansett vi som skal leve i denne familien og får alle gledene og bekymringene på nært hold. Det er vi som skal "deale" med det 100 %. Så hvis vi mener vi har kapasitet og masse mer å by på , så må det helt og holdtent være vårt valg og fri oss fra alle andres meninger om det!!!!

You go girl - hvis dere ønsker dere fler. Lykke til!

jeg ventr nr 4 i sommer og bare gleder meg :) har også møtt mye "motstand", og spessielt fra nærmeste familie. vi har fått barna våre veldig tett.

29.11.07

11.02.09

11.05.10

juli 2011.

her har ingen vert planlagt, men det som skjer det skjer og vi er veldig takknemmelige for at vi er så heldige å få barn så lett, og at vi har fått friske fine barn. mange har kommentert det både denne gangen og forrige gang. "du bør ta abort" "du skal ikke befolke bygda selv"

"snart på tide å tenke på prevensjon" osv.. i tillegg har vi nesten ikke fått en eneste Gratulasjon verken denne gangen eller forrige. (noe som faktisk sårer veldig) dette har også resultert i noe redusert kontakt med folk.

og alt dette altså fra nærmeste familie. utenforstående er mer tollerante om man kan kalle det det.

de beundrer oss for at vi tør og orker.

(1 rosa 4 blå gravid: siden jeg vet hvem du er ( ;) ) det er slettes ikke noe problem med tett mellomrom. her er det jo 14-15 mnd mellom hvert barn :P )

syns du skal få de barna du ønsker deg jeg. gi en lang F.. i hva andre syns! ;)

Annonse

vi har 8 vi og BRYR OSS OVERHODE IKKE OM HVA ANDRE MENER...og gjett om hva andre mener....alt det der du sier "keiesar" og att vi er som kaniner osv...hahah...nei du men vett du ka,barn er en velsignelse...og en velsignelse er noe godt og noe positivt...så hvorfor ikke gå for noe hærligt og godt...

vi er rike ...søkkende rike....så her er det bare å stå opp og stå for det man står for...hehhe

Jeg er 34 uker på vei med nr 4. Gleder oss veldig!! Søsken er 5,7 og 8 år, så de tre første er ganske tette, mens vi nå får en liten attpåklatt. Er veldig stas for søskenene også dette!

Men kjenner også på dette at det er litt sårt i forhold til hvordan folk rundt reagerer. Har ikke fått noen stygge kommentarer, men syns at tausheten og det at det er veldig få som gratulerer, eller spør om hvordan det går osv er sårende. Akkuratt som om det er litt tabu at noen skal ha nummer 4. For oss er det helt naturlig å få "mange" barn, men sånn verden er bygd opp idag, så er det ikke familie som skal prioriteres, heller jobb og fritid. Elsker å være sammen som familie, det er førsteprioritet, og det må jammen folk bare akseptere.

Så går dere og tenker på enda en baby, syns jeg dere bør gjøre det, for å ikke angre resten av livet. Koselig å lese om alle dere som har mange barn, synes det står respekt av det!

Vil bare si at jeg beundrer og misunner dere!

Jeg har 1 barn nå, og har gjerne lyst på en stor søskenflokk! Men mannen min vil ikke, og jeg må være realistisk å innse at jeg ikke har kapasitet til å ta meg av så mange. Håper det blir minst en til da :)

Uansett, ikke bry deg med slike kommentarer! Det finnes også folk der ute som meg, som missunner deg massevis!

• 1 måned senere...

TUSEN TAKK for mange fine kommentarer!! Og jeg beudrer hver og en av dere som utelukker andres tanker og meninger, og som velger å ha større familie. Vi har diskutert endel for og imot en til. Vi har bil med 7 seter så den er grei, og rom nok i huset har vi, vi har begge lyst på et barn til, men så er det jobb da. Nå jobber jeg fullt med 3 barn. Hvordan blir det med 4?

Men gir blaffen..., vi kjører på;) får ta ting som de kommer.

Så bra:) og Lykke til!!

Vi og bare kjører på nå. Da vi fikk nr 3 for 6 mnd siden så virket det HELT feil å sterilisere seg. følte meg IKKE ferdig nei. hatt to keiser snitt og en vanlig fødsel og er helt i strtgropa med nr 4 nå. Mine barn er

April 07

April 08

Okt 10 og forhåpentligvis

jan 12:)

Så for oss blir det 2 kull med to tette. Det er jo dette som er meningen med livet spørr du meg:) det er så herlig å ha sin egen familie. jo flere jo bedre. men alle skal sees og følges opp. så lenge du føler du mestrer det er det jo bare å gi blanke i hva andre tror du greier.

:) ha en fin kveld og en herlig spennende sommer m prøving på nr 4:)

Så kos det hørtes ut:) Vi får kjøre på da og vise andre at det er noen som faktisk klarer å følge opp 4 unger. Og jeg er helt enig med deg, det er jo dette som er meningen med livet å få seg en familie. Mener ikke at alle bør tenke sånn men det er MITT ønske med livet.

Lykke til med svangerskap nr 4:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...