Gå til innhold

hvordan utarter din migrene seg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har sjeldnere anfall nå, enn hva jeg hadde de første årene etter jeg fikk migrene.

Jeg har også migrene med aura, og klarer nå å ta det i starten med hjelp av medisiner mot migrene. Jeg tar tabletten når synsforstyrrelsen kommer. Men likevel er det generelle ubehaget i kroppen der så lenge anfallet varer. Jeg har bare ikke den sterke hodepinen.

Før var det sånn at når jeg først fikk et anfall, så kunne jeg ha opp til 4-5 anfall i uken(og det kunne holde på sånn i 2-3 uker). Og da var jeg altså totalt utslitt hele tiden. Det var så galt at jeg mistet balansen selv om jeg var anfallsfri, fordi hjernen var totalt utkjørt.

Heldigvis er jeg bedre nå :) Stress er min utløsende faktor, og da ofte sammen med uregelmessige måltider.

Jeg fikk migrene etter en fødsel, noe jeg har forstått i ettertid ikke er helt uvanlig..... I starten trodde jeg det var noe med synet mitt, for jeg kunne ofte få de synsforstyrrelsene uten at hodepinen fulgte.

Jeg har anfall minst en gang i måneden, alltid i forbindelse med mensen. Jeg har aura noen ganger, men ikke alltid.

Starter alltid med hodepine på ene siden av hodet som blir værre og værre, på det værste er de så vondt at jeg blir kvalm og uvel. Noen ganger så vondt at jeg blir redd, selv om jeg vet hva det er.

Smerten er dunkende, hvert pulsslag kjennes som et sleggeslag i tinningen. Om jeg ligger helt helt stille dunker det, om jeg reiser meg opp smeller det til så jeg må holde meg fast, knipe igjen øynene og puste meg gjennom de første pulsslagene etter bevegelsen. Smerten blir værre av sterkt lys, høye lyder, bevegelse osv.

Siden jeg faktisk aldri spyr har jeg aldri vært hjemme fra jobb e.l. Jeg har migrenemedisin og har også tatt paralgin forte, pinex forte osv. Som regel kommer smerten på morgenen og blir værre og værre utover dagen, er alltid værst om kvelden. Jeg kommer meg gjennom arbeidsdagen og legger meg når jeg kommer hjem.

Andre dagen har den pulserende smerten gitt seg, og jeg har bare en vanlig hodepine som ikke dundrer, er sliten, ør i hodet, noen ganger øresus. Tredje dagen er jeg litt tung i hodet, sliten. Fjerde dagen merker jeg ingenting lenger.

Jeg blir veldig syk, har klassisk migrene. Må ligge mørkt og stille, kaster opp og hele pakka.

Er dårlig fra noen timer til 3 døgn.

Begynner ved at jeg lukter alt, får synesforstyrrelser, så kommer smertene sakt men sikkert. og hjelper ikke migrene med så er det bare å stupe i seng. Tar en sovepille og legger meg. Når jeg våkner av den står jeg opp og ser ann formen er den like ikke legger jeg meg i gjenn,tar en ny sovepille og sover. slikt gjør jeg frem til det er over. sikkert ikke etter boka men det virker bra for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...