Gå til innhold

Et umulig problem???

Anbefalte innlegg

Hei jenter. Jeg trenger noen råd fra dere. Jeg er alenemor og skal snart ut i jobb. Jeg har en utdanning, men den krever skiftjobbing og det er umulig for meg. Så jeg måtte si opp jobben. Men jeg finner ingen dagjobb innen 2 mil fra der jeg bor, så jeg kan da kun jobbe mellom 9 og 16, slik at jeg rekker å hente og levere i barnehagen.

Jeg kan sikkert flytte, har forsøkt å finne noe. Men har ikke råd til mye depositum eller leie, så det eneste jeg fant var en liten hybel på 18 kvm. Og veldig langt unna barnehagen. Dessuten godtar de ikke bankgaranti eller sosialgaranti. Jeg leier svøært billig her jeg bor nå.

Har dere noen råd til hvordan jeg løser denne kabalen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143013713-et-umulig-problem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen

Nei det er ikke langt, men her går det sjeldent buss. Jeg må gå 1 km til bussen, så ta bussen (som går 2 ganger i timen) og så gå 1,5 km til barnehagen.

Så det tar fryktelig lang tid dette, det er derfor jeg tenker på avstanden

Hm, kjedelig situasjon.... Det eneste jeg kommer på er å bytte bhg slik at bhg ligger i nærheten av jobben, slik at dere busser sammen alle de milene.

Synes uansett det høres slitsomt ut, og ville nok flyttet til mer sentrale strøk. Men er det ingen som kan hjelpe deg med levering eller henting?

Ja det ser desverre slik ut. Synd, da flytter vi vekk fra den eneste familien hun har. Hennes besteforeldre kan gjelpe en gang i uken, så der er jeg berget. Jeg får nok høre hvordan det er med å bytte barnehage.

Takk for hjelpen forresten

HI

Annonse

Ja jeg har lappen. Jeg kan høre med mine foreldre om de kan låne meg penger til en bruktbil, eller banken selfølgelig. Jeg har spurt rundt hos venner og familie. Men det er litt vanskelig for de å være barnevakt annet enn på dagen i helgene.

Ser ut til at jeg enten må skaffe meg bil og ny jobb, eller flytte og ny jobb. Jajaja, da har jeg i det minste 2 valg.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...