Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns der om guttenavnet Lavrans?

Det har røtter langt tilbake til vikingetiden og er jo kjent gjennom Sigrid Undsets Kristin Lavransdatter...

Jeg syns Lavrans er et fint navn. (Jeg liker godt norrøne og nordiske navn.) Men forbinder dere det kun med boken?

Det som evt ville blitt komisk hvis jeg fikk en gutt og kalte han Lavrans er at jeg heter Kristin... :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lavrans er et flott navn, og sto på min liste, om enn ikke på gubbens. Vi fikk jente, da, så det ble ingen diskusjon her.

Nei, jeg forbinder ikke navnet bare med boken om Kristin Lavransdatter, vet også om et par-tre Lavrans'er i alderen 5-10 år. Flott navn!

Skrevet

Vet om en voksen mann ved navnet. Jeg synes det ikke er så veldig fint, men ok. Nei, jeg tror faktisk ikke så mange ville tenkt så mye på Kristin og Lavrans ;o)

Skrevet

Jeg forbinder det nok desværre kun med boken. :)

Skrevet

Forbinder det med Undset, men det er bare positivt:-) Et flott navn.

Synes det bare er morsomt at en Kristin får sønnen Lavrans.

Og hvis du er litt "sprek", kan en ny datter hete Ulvhild (søsteren til Kristin) eller Nåkkve (Kristins eldste sønn)!

Skrevet

Synes det er et utrolig flott og verdig navn! :-) Kjenner en liten, nydelig Lavrans, han kler navnet sitt perfekt.

Synes ikke det gjør noe at du heter Kristin, bare litt morsomt det, da! :-)

Skrevet

Synes Lavrans er et veldig fint navn. Go for it! Tenker ikke på boken i det hele tatt, synes ikke det gjør noe at du heter Kristin, bare litt artig:)

Skrevet

Nydelig navn. Kjente en Lavrans som var 4 år, mørkt hår og brune øyner. En herlig gutt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...