Gå til innhold

Er det flere som har barn som hele tiden sier de har vondt i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 3 år og sier det flere ganger om dagen at hun har vondt i magen, men det er jo aldri noe.

Er det for å få oppmerksomhet eller hva er det. Flere som har noen erfaringer rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ofte når barn har vondt i kroppen eller ikke har lyst til å gjøre noe, vil de sentralisere smertene til magen.

Skrevet

Slik er min og. Flere ganger i uken hun sier hun har vondt i magen, virker som om hun har glemt det etter 2 min :)

Skrevet

min jente på 2 år og 5 mnd sier også det offte, men etter noen min så er det over. Virker ikke som hun direkte har vondt.

Skrevet

Jeg ville tatt det seriøst jeg. Datteren min (2 år og 8 mnd) sier ofte at hun har vondt i magen. Gjerne like før hun må på do og bæsje. Vi har ikke fått påvist noe fysisk galt med henne, men jeg er laktoseintollerant og da er hun også mest sannsynlig det. Vi bruker kun laktoseredusert/fri melk her i huset, men jeg har desverre ikke full kontroll over hva hun blir servert i barnehagen.

Hun sliter også med hard mage. For henne er normal avføring det vi kaller for elgbæsj. Harde, små kuler. En sviskekur i ny og ne hjelper en liten stund, men så er det tilbake til hard mage. Og det er når hun er hard i magen at hun oftest sier at hun har vondt i magen. Men hun ser ikke ut til å være veldig påvirket av det. Hun sier at hun har vondt og så ser det ut til å være glemt i neste øyeblikk. Men jeg vet jo at hun er hard i magen og skjønner jo derfor at hun kan få litt vondt...

Skrevet

Guttungen har vondt i magen når han er egentlig er mett, eller ikke vil ha mat.

Skrevet

Tror ikke så små barn sier de har vondt i magen, for at de skal få oppmerksomhet.

Gutten min sier også ofte at han har vondt i magen. Ofte er er det etterfulgt av luft i magen eller diare senere. Som viser hvorfor han sier det.

Men tror også de sier at de har vondt i magen, som hun sier over her

- for de er sultne

- spist seg for mette

- spente -sommerfugler i magen

Skrevet

jenta mi er litt over 2 år, da hun var 1,5 år ca sa hun at hun hadde aoa magen, å det viste seg å være laktoseintoleranse.. så er ikke alltid d ikke er noe, men sikkert somoftest >:)

Skrevet

Min gutt kan finne på å si dette ganske ofte, jeg tar det seriøst og spør han om hvor og kjenner litt. Sjekker bleiene osv. Jeg vil legge til at vi leser mye boken "Lille larven aldri mett" og han får veldig vondt i magen. Det er vanskelig når barna klager, men jeg tar det alltid alvorlig uansett.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg trudde jenta mi tulla. Men hun var helt forstoppa.....

Skrevet

Vår frøken på 2,5 år har klaget over vond magen siden oktober. Har slitt mye med hard mage og forstoppelse. Begynte på medisiner for dette og vi hørte ikke noe om magen på 2-3 uker. Men nå har hun begynt igjen. Nevnte det for legen sist vi var der og hun mente vi skulle undersøke det nærmere dersom det fortsatte.

Jeg vet at de små ofte kan si at det er magen som er vond selv om det er noe annet, men siden det har vart såpass lenge så tviler jeg på det.

Er uansett greit å sjekke det, kan jo være noe.

Skrevet

Datteren min på 2,5 år klager også på det ofte, noen ganger er d pga hun må på do og andre ganger tror jg d rett og slett er fr og få oppmerksomhet. hehe

mn for all del skjer d ofte MÅ man jo ta d serriøst:)

Skrevet

Min jente som nå er 3,5 år klager ofte over vondt i magen. Hun er ofte hard i magen og har muligens noe reflux/sure oppstøt plager.

Jeg synes man skal ta det på alvor når barn sier de har vondt i magen, men samtidig ikke bli altfor nervøs heller. Det er nok veldig vanlig at barn har litt vondt i magen. Det er veldig mange grunner til at barn har vondt i magen, og de fleste er helt uskyldige som f.eks at de spiser sand, snø og annet. At de har et litt "uferdig" system og ennå ikke helt er tilvent all slags mat og lett kan få litt mageknip. De kan være sultne, mette, engstelige, spente/glede seg og føle det i magen.

Skrevet

Ja min gutt på 3,5år sier det ofte iallefall hver morgen. Jeg tror han gjør dette fordi han vil være hjemme istedenfor i bhg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...