Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei du, hvordan går det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg lurer også veldig på hvordan det går med deg, kjære MK73- har ikke sett deg på lenge, og blir jo fryktelig bekymret..

Håper virkelig at alt går bra!

Klem

Skrevet

Ja, jeg kikker også innom i samme ærend! Hvordan har du det, MK?

Skrevet

Håper det går bra med deg MK.

Skrevet

Håper også det går bra med deg MK73!

Og lykke til Vilsågjerne :-))

Klemmer

Skrevet

Hei, alle de gode vennene mine!

Takk for at dere roper på meg :-) Det varmer, og den omsorgen vi er i stand til å vise hverandre er nok hovedgrunnen til at jeg fortsatt "henger" litt her inne. Den betyr mye i denne prosessen vi alle i større eller mindre grad går gjennom.

Jeg så innlegget til Cathy i helga, men ville vente til kontrollen idag før jeg skrev noe her inne. Mandag for en uke siden var jeg til kontroll på Riksen. Da så det meste fint ut, og hematomet var blitt ganske lite. Da hadde jeg heller ikke blødd på et par dager (o lykke - blødningsfri for første gang på 6-7 uker!). Slik fortsatt det i en liten uke. Jeg prøvde meg på jobb igjen (med blandet suksess, men det var pga tradisjonelle symptomer, og akkurat det klager jeg ikke over).

Jeg advarer herved om grafiske detaljer nedenfor!

Så stod jeg og stekte pannekaker fredag ettermiddag - og plutselig føltes det som om noen hadde "dratt ut proppen". Det ble ny og enda kraftigere styrtblødning, gjennom truseinnlegg, truse, bukse og nedover bena. Jeg tenkte bare at "nå går det galt", sprang på badet med hånda mellom bena mens jeg ropte på samboeren. Det var masse friskt, lyst blod. På den ene siden skriker hele kroppen min "nei, nei", på den andre siden sjekker den rasjonelle hjernen min godt hva det er som kommer ut. Og det var "bare" blod.

Så etter at det hele roer seg, og jeg har vasket både meg og badet (samboeren, stakkar, tåler ikke blod og begynte å kaldsvette og måtte bare sette seg ned) satt vi begge på baderomsgulvet og prøvde å puste litt, og senke skuldrene. Jeg visste at det kunne gå begge veier, men vi valgte å tenke positivt, så jeg sendte ham avgårde på jaktprøve med hunden og hadde selv en svært rolig helg hjemme alene. Det ble ikke noe mer blødning.

I dag var det altså kontroll (planlagt fra før) - og kommer vi i mål med dette så er det i alle fall liten tvil om at det er en knalltøff liten spire vi har, for den er der fortsatt, den viftet med armene, det pulserte blod i hjertet og i navlestrengen, og alle indikatorer tilsier at det ser helt fint ut (bortsett fra blødningene, da...). Hematomet er det ikke lenger spor etter i livmora.

Så da går vi tilbake til mantraet vårt: En dag om gangen. Eller som samboeren sier: "vi går for gull"!

Skrevet

Jeg heier på deg,MK73!Go go go!

Skrevet

Hjelpe meg...Dramatikk har vi iallefall nok av!!

Flott å høre at alt er bra med deg likevel :-) Heier på deg videre!

Klem

Skrevet

Gull bør det bli MK !!

Jeg heier på dere og fighter -spira deres ;O)

Skrevet

Uff da, for en opplevelse...

Men jeg skal være med å heie dere fram mot målstreken og gullet :o)

Skrevet

Herregud, MK, hva dere utsettes for...! Godt å høre da at lillespire klamrer seg fast der inne. Jeg tenker på deg!

God klem fra meg (som også går for gull!)

Skrevet

Åhhh, nå ble jeg fryktelig lettet, rørt, glad og litt lei meg på en gang.. Fantastisk at lillefrø enda henger med, tenk at den klorer seg fast der enda, etter alt dette! :)

Samtidig synes jeg det er så trist at dere må gjennom slikt som dette her, bli skremt på denne måten.. Gud, som jeg håper at dette holder hele veien ut!

Sender deg virtuelt babyklister, lim, tape, nål og tråd og alt som er, så den kan holde seg på plass helt til den SKAL ut!:D

Skrevet

Herlighet!!! Så slitsomt!! Men for en liten sterkviljet sjel du har fått;) Noen ganger må noen av oss vente litt ekstra lenge på akkurat den rette sjelen...sånn er det for oss slitere.

Dette går nok strålende bra skal du se, masse lykke til...kose dere og ALT GÅR!!

Skrevet

Hei igjen

I går var du så grei og svarte på mitt innlegg, noe som ga meg nytt håp :-)

Jeg ringte privat klinikk og fikk time med en gang. Jeg 6+2 og legen kunne ikke si at jeg har hatt en SA, men han kunne heller ikke si at det var hjertelyd. Han ba meg komme tilbake på mandag. Da er jeg 7+1.

Men vi så at det blinket litt rødt og til, tok lang tid mellom hver gang det kom. Han spurte meg om jeg så at det var litt rødt lys på skjermen av og til og det kunne jeg se. Men dumme meg spurte ikke om det var hjertelyden!!!!

Uansett, det var en sekk, med etter eller annet i seg og som var litt rødt av og til, han sa dette kan bli noe.

Jeg har en stor blod ansamling i livmoren, denne er årsaken til blødingen og magesmertene. Og nok en gang må jeg bare si dumme meg som ikke spurte om dette var et hematom. Han så jeg kom til å krafige blødninger fremover, samt magesmerter. For det var en stor pose/ansamling blod.

Grunnen til at jeg ikke spurte og grevde mye var at jeg fikk haste time, de hadde det travelt og jeg ville ikke bruke for mye av tiden.

Jeg ville jo bare få bekreftet at det hadde gått galt, for jeg ville oppheve sykemeld, komme meg tilbake i jobb og til treningen. Han sa jeg skulle holde meg i ro til mandag.

Herregud, så spennende :-)

Og så bra at dette forumet finnes slik at man kan dele erfaringer med hverandre :-D

Skrevet

Jeg slutter meg til "Heiagjengen for MK73" - du har delt så ufattelig mye med resten av gjengen her inne - med dine erfaringer, og stå-på-vilje - synes VIRKELIG det er din tur for hell og lykke! Krysser fingre og tær for deg - og liker samboeren din som går for gull :)

Da jeg kom inn i dette forumet gikk MK73 igjen i utrolig mange tråder - og jeg har lært og fått mye info på den måten!

HEIA-HEIA

Skrevet

Hei Mk73,

Det er litt av noen greier du går igjennom - hjelpe meg! Kanskje det var siste rest av hematomet som kom? Ingen tvil om at dette er en spire som tåler kaos rundt seg!

Masse lykke til til deg og alle andre som er her inne, måtte 2011 bli babyåret over alle.

Skrevet

Herre, så mye du må igjennom MK73. Jeg henger meg også på i heiagjengen og håper dette var siste rest av skremmende opplevelser. Dere får i det minste ikke en liten pingle :-D

Gjest Främling
Skrevet

Jeg er også forundret over alt dere skal måtte oppleve, men håper dere er ferdige med dramatikken nå. Veldig kjekt hvis du informerer her inne med jevne mellomrom, det er mange som blir glade for å høre hvordan det går med deg. Masse lykke til videre!

Skrevet

Tusen takk for all oppmuntring og støtte :-)

Alt fint her foreløpig - og imorgen er jeg 10 fullgåtte uker. Nå venter jeg på innkalling fra Ullevål til duotest. Det blir spennende, og det blir også neste ultralydkontroll.

Så krysser vi alt vi har og håper på at det går fint frem til det!

Ja, jeg skal oppdatere dere - trivelig at dere vil følge med meg.

Klemmer og lykkeønskninger til dere alle.

Skrevet

Hei MK

Kjære vene, så mye du må igjennom på vei mot drømmen om å bli mamma! Dette høres ut som en skikkelig fighter! Du får ta det med ro fremover - ta vare på deg selv og spiren i magen!

Krysser fingre for at dere kommer i mål denne gangen!

Skrevet

Kjære vene MK73 for en berg -og dalbane du/dere har vært igjennom til nå! Nå får vi håpe det snart roer seg ned så du kan få litt ro i hverdagen.

Det må være en liten fighterspirit du har fått inni magen din. Heier på dere fremover, nå må det gå bra helt til mål.

Heia, heia det går stadig fremover.

Klem, klem

Skrevet

Liten oppdatering fra meg:

Jeg venter i grunn på at mitt svangerskap skal bli fritt for drama.. Det hadde vært så deilig å bare ha de "normale" tingene å forholde seg til! Ikke for det, jeg er ikke engang kommet så langt som til å stole på dette enda - jeg tar det hele dag for dag, jeg har jo mistet senere enn dette før...

Jeg hadde en ny størtblødning på mandag. Ble urolig da, men dagen etter hadde jeg egentlig kommet meg igjen, så jeg venter med UL til planlagt kontroll neste uke. Utrolig hva man kan venne seg til... Idag har vi vært på genetisk veiledning (jeg blir 38 før termin), tatt blodprøver og så blir det UL om et par uker. Det blir spennende.. Skal mye til før vi velger å avbryte svangerskapet, men vi vil gjerne vite mest mulig slik at vi kan forberede oss.

Tusen takk for gode ønsker - og vit at selv om jeg ikke skriver så mye for tiden (hodet mitt er ganske fullt av meg selv og mitt - for eksempel kjøpte vi nytt hus på mandag! - og svangerskapet krever sitt) så leser jeg og følger med dere.

Go'klem til dere alle

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvordan går det med deg nå, Mona? Krysser fingrene for at alt står bra til, og at erten klamrer seg fast enda!:)

Klem

Skrevet

Hei, du, og takk som spør!

Her går det for det meste veldig bra :-)

Duotesten gikk fint, lav sannsynlighet for alle trisomiene. Så hadde jeg noen rolige uker, uten en dråpe blod i truse. Når det da hadde vært 5 rolige uker, så fikk jeg meg en ny vekker da det kom en ny styrtblødning for 10 dager siden, da jeg var 16 uker. Fikk meg en sjekk dagen etter, og alt så fint ut - legen måtte innrømme at han ikke skjønte hvorfor jeg hadde blødd, men nevnte at morkaka delvis ligger ned mot livmorhalsen og at det kunne være årsaken.

Idag er jeg 17+4 og vi har vært på ordinær UL i ettermiddag :-) Alt så fint ut, og i oktober kommer det, dersom alt går bra, en liten jente. Tenk det!

Så vi har senket skuldrene ett hakk til, og begynte for en ukes tid siden å spre den gode nyheten. Mye glede og gratulasjoner og rørte venner med en tåre i øyenkroken da, ja :-)

Skrevet

Hei.

Da må jeg få lov til å føye meg inn i rekken av gratulanter. Rørt sådann:)

Dett er jo virkelig gøy. At du er gravid og at det har gått bra til nå. Og det SKAL gå bra framover også. Dere skal få jenta deres til høsten. Endelig skal du komme i mål!!!!!!

Gratulerer så mye, og lykke til framover:)

Klemmer fra meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...