Gå til innhold

Shopper dere mye mammklær?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

for mæ e det viktig å se fra ut og føle sæ bra. Så har nå kjøpt litt gravid klær. E jo mye klær man kan bruke selv om det ikke gravidklær. Mye store skjorter etc. Kjøper jo klær hver mnd, så har nok mer enn nok klær etter fødselen. Ser frem til sommern på alle måter:)

Jeg går i mye tunika så de rommer en stund uten at jeg trenger å kjøpe. Dog bukser begynner å bli tighte, så må vel finne noen mammabukser eller starte å gå med tights(som jeg alrdi gjør). Er kun i uke 13, men vil ikke gå i alt for trange bukser rundt mavepartiet.

Men alt i alt prøver jeg å unngå å kjøpe!

Kjøper helst ingenting. Kankje det blir en bukse etterhvert.

Er bare 16 uker på vei.

Dette er jo klær man ikke har bruk for så lenge. Bare 2-3 mnd. Ser nesten ikke vitsen å så mye klær.

Handler klær igjen 6-7mnd etter svangerskapet da er jeg tilbake igjen.

Så dette blir et billig år.

jeg har handla 2 mamabukser, og fy søren så behagelige de er å gå i, regner med å kunne bruke de også en god stund etter fødselen, eller s har jeg handla ei tskjorte, og resten i vanlig tøy(joggedresser, tskjorter) i bare litt større str. så jeg kan bruke det å etter fødselen,

gidder ikke handle det store og bruke flust på peng for så å bare kunne bruke det i noen få mnd, og ubrukelig etter fødselen.

men kommer nok til å handle noe praktisk tøy i forbindelse m ammeing etter fødselen...

Annonse

Har ikke råd til å shoppe masse uansett, men her jeg bor er utvalget elendig når det kommer til fine mammaklær. Tror andre land er flinkere på dette, her er det lite og lite fint.

Har kjøpt noen lange topper, et par bukser, Cubus sine tightser som er for ikke gravide (passer bra), mammaskjørt osv det meste fra H&M. Kombinerer med kujle sko og jakker som jeg hadde fra før.

Jeg har kjøpt to mammabukser, en blå stretchjeans og en sort tights. :)

Elelrs bruker jeg en litt stor joggebukse.

Ja, også har jeg kjøpt boksershorts i en litt større størrelse, dog ikke mamma-variant, men de funker fett. :)

Vurderer å supplere med enda en tights, da den er himmelsk å ha på seg, helt uten sømmer foran og kostet jo bare kroner 99,-. :)

Jeg er tredjegangs, så den dyre mammaolabuksen jeg kjøpte til førstemann var faktisk utslitt! Har kjøpt meg et par nye bukser denne gangen også, selv om det er siste gang. Begynte tidlig med mammabukser, og jeg orker ikke gå i samme buksen i åtte måneder (pluss at man bruker jo litt mammaklær etter fødselen også). Prøver å kjøpe så lite som mulig, men liker jo å ha fine klær nå også da!

Sånne mammagensere fra H&M kjøper jeg mye (vanlig bomull). De er lengre enn vanlige gensere, så de bruker jeg lenge etter at babyen er ute også!

Shopper mest på H&M, eventuelt et plagg på dyrere mammabutikker (den kule mage etc.) hvis det er noe spesielt.

Jeg har handlet litt forrige gang og arvet en del.

men man er forskjellig, jeg måtte gå tidlig over til mammabukser fordi jeg ikke klarte at buksene presset. Så jeg har nok allerede brukt mammabukser i 4-5 mnd og har 4 mnd igjen til terminen :)

Og nå er magen stor så genserene mine ser ikke like bra ut på, så jeg har noe mamma klær og noe bare lange gensere/singletter som fungerer fint.

men jeg syns ikke det er så mye fine mammaklær, så da handler jeg heller lange topper eller lange singletter og bruker jakker og sånn utenpå. Men bukser er enten mammbukser, tights eller joggebukser.

Annonse

Har ikke kjøpt noe enda jeg, da behovet egentlig ikke har meldt seg. De gamle klærne passer enda :) Men har jo kjøpt litt ekstra videre gensere å sånn, kjøper ikke de tighteste, men har ikke vært på mammaavdlingen ennå ( er i uke 27 i morgen). Kan fortsatt bruke mine vanlige jeans, da magen er ganske høyt oppe :) men regner med jeg må investere i en av disse h&m mammabuksene om noen uker..

Jeg har to mammabukser (olabukse og sort cordfløyel) og en mammatight, og de har jeg hatt og brukt siden ca. uke 11. Da orket jeg ikke bukser som strammet rundt magen pga kvalme. Ellers bruker jeg store gensere, tunikaer og kjoler are ting jeg har fra før, ikke fra noen mammakolleksjon.

Jeg ble også nødt til å kjøpe et sort mammaskjørt i forbindelse med en begravelse. Det har jeg faktisk brukt mye til hverdags etterpå med kule skjerf/smykker/støvler osv.

Og: Alt mammatøyet har jeg kjøpt på H&M på SALG!

(Butikkene har stadig vekk større og mindre tilbudsstativer ...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...