Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #1 Del Skrevet 13. mars 2011 Er ei jente i nabolaget. Kommer ofte (nesten hver dag) for å leke med mine barn, hun er 5 år eldre enn eldstemann. I og for seg helt greit, jenta er ensom tror jeg. MEN...det blir litt mye innimellom, hun er veldig kommandoorientert, skal bestemme over både ungene, tingene deres og kattene, har prøvd å si fra, det går fint litt-så rett tilbake. Har skjønt at hun kanskje ikke har det helt greit hjemme, lite oppfølging og sosial trening. Hun er nesten helt uten sperrer, etter å truffet kjæresten min en gang, hang hun rundt halsen på ham, likeens med andre kamerater jeg har hatt på besøk her. (Hun er et sted mellom ni og tretten år, jeg legger ikke ut eksakt alder her) Syns dette skurrer så innmari? Noen sperrer skal vel så store barn ha? Familien har bistand av Bv, dette har hun fortalt selv, da. Vet av andre naboer som har barn i samme klasse at hun kan være voldelig ( kaste kniver etc på medelever). Har så innmari vondt av henne, og vil gjerne hjelpe, men hva iallverden skal jeg gjøre? Er jo utslitt når hun har vært her..skjønner hun trenger voksenkontakt, igjen-hvordan hjelpe? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143013280-uff-hva-gj%C3%B8r-jeg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #2 Del Skrevet 13. mars 2011 Synes du skal fortsette å ta henne imot, men gjør det når du har overskudd til det. Du kan sette grenser for når og hvor lenge hun skal være hos dere. Du kan si at hun kan komme inn å leke i en eller to timer, eller du kan si at i dag passer det ikke men hun kan komme dagen etter klokka det og det. Da kan du begrense det til tider av uka/døgnet hvor du har tid til henne. Kanskje hun trenger at de setter deg ned og tegner sammen med henne e.l. så dere kan snakke litt også? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143013280-uff-hva-gj%C3%B8r-jeg/#findComment-143013298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #3 Del Skrevet 13. mars 2011 Jeg vet det høres slitsomt ut, og at det ikke er ditt ansvar, men som du sier trenger hun voksenkontakt, og det er tydelig at hun trives hos dere. Hva med at DU engasjerer deg i henne, når hun er med dere så kan du tilbringe tid med henne slik at hun ikke er like mye med barna dine. Spør om hun vil hjelpe deg med å lage middag, bake boller, til og med brette klær, se på tv sammen med deg eller lignende. Ta henne med i butikken og la henne føle seg til nytte, og la henne vite at du setter pris på hennes hjelp. Å føle det kan være det hun trenger for å slutte å ære voldelig. Gjør litt voksenaktiviteter med henne, og benytt disse aktivitetene til å prate med henne. Det er ikke sikkert hun vil prate, men kanskje hun gjennom dette føler hun får litt etterlengtet opmerksomhet og føler seg sett. Sørg for å være en trygg voksenperson i livet hennes, for ant har hun ikke det andre steder. Det er mange som overlever barndommen takket være en god nabo, en trener eller lignende. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143013280-uff-hva-gj%C3%B8r-jeg/#findComment-143013339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #4 Del Skrevet 13. mars 2011 Takk for fine svar Skal prøve det dere foreslår, være der uten å være påtrengende. Tenkte ta med ungene på tur i dag, det er så innmari fint vær, og skal spørre om hun vil være med. Ta med litt mat og drikke, og gå tur til et fint uteområde i nærheten. Hun er ei fin jente, som sliter litt, ser hun gjerne vil være til nytte, hun kan plutselig begynne å rydde opp leker, mate kattene etc. HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143013280-uff-hva-gj%C3%B8r-jeg/#findComment-143013396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå