Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her legger vi jenta vår mellom syv og åtte hver kveld, og hun sover stort sett hele natten nå.

Dagen hennes starter 5.30-6.30. Veldig sjeldent kl 07..

Hadde dere stått opp da?? Eller f eks prøvd å legge igjen etter mat kl5.30..

Jeg har prøvd å legge igjen, men det er lite vits.. Hun storkoser seg for all del i sengen, men er lys lys våken.. Så da er det vel like greit å starte dagen en time eller så, så sovner hun fortere til neste lur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen til dere morgenfugler også ;)

Her legges guttungen (5 mnd) kl 1830-1900, og dagen starter presis 0600 hver dag. Blir alltid like overraska og "skuffa" over at han ikke sover lenger :P

Men tenker som deg, det er bare å komme i gang med dagen så er det ikke lenge til neste kvil! Da er det kaffi og aleine-tid!

Skrevet

Hvor gammel er hun?

Jeg er ikke ett morgenmenneske, så jeg ville nok prøvd å få henen til å sove.. :P Men går det ikke så må man jo nesten stå opp. Kan ikke tvinge henne til å sove heller.

Her så starter ikke dagen før etter 7. Er kanskje litt streng, men om han våkner før 6 så får han bare ligge i senga, og jeg prøver å få han til å sove. Etter 6 så prøver jeg litt til, så får han melk, så er vi som oftest oppe i 7tiden. Hender han sover til halv 7-7 da. Legges kl 19.00.

Dette har vi gjort siden han var 8,5mnd. Før det var det morgen for han i 6tiden, slumret til halv 8, så sov vi til 9. Med ett melkemåltid i senga.

Skrevet

Våknet 5.15 i dag, stod opp 5.40. :)

Tassen er straks 6 mnd, legger seg mellom 18 og 19 om kvelden.

Skrevet

Før måtte jeg vekke henne, ellers sov hun til 10-11 tiden. Nå etter å ha vekt henne kl 08 et par uker, så våkner hun selv da. Men i dag, ja da var hun lysvåken kl 06 :( Søndagene er liksom min dag til å få sove mens pappa'n tar henne opp. Men drauget nekta å røre på seg, så måtte ofre noen timers skjønnhetssøvn.

Skrevet

Hadde en periode da jenta mi våknet mellom 05.00 og 06.00 hver dag. Enkelte dager kunne hun finne på å våkner før 5, trodde nesten jeg skulle besvime hver morgen.. Ikke sjanse å legge henne når hun våkner, hun er lysvåken og det blir full skriking om hun skal tilbake i seng, selv etter ren bleie og flaske.

Den perioden brukte jeg å legge henne rundt kl. 07.00 for første blund. Sov ofte selv også da. Så hun fikk en ekstra blund for dagen da:)

Tror det egentlig like så greit å starte dagen, selv om det er så tidlig.

Skrevet

Småen er 6 måneder, og har i 1 uke våknet klokken seks nå. Før det så sovnet han igjen etter måltid kl 6, og sov til 7.30-08...

Men han ligger greit å koser seg i sengen hvis ikke jeg klarer å komme meg på beina kl 6... så jeg slumrer litt, så får han mat, og vi står opp. Men han er jo trøtt igjen før 08, så da legger vi oss igjen :P

Jeg er ikke noe morgenmenneske, og hater å våkne kl 6.. men når du får et stort smil av småen, og den hjertelige latteren, så er det ikke problem å komme seg opp :D

Skrevet

Samme her, jeg synes det er like greit å stå opp med en gang. Før kunne jeg godt legge henne igjen etter morras-flaska, og hun sovna uten problemer, og kunne sove 3-4 timer. Men da sov hun ikke mer enn en halvtime resten av formiddagen, og ikke før i 15-tiden, da sov hun i 2-3 timer. Nå som vi står opp til fast tid hver dag, sover hun hvertfall 4-5 lurer i løpet av dagen, og er myyye blidere. For ikke å snakke om at jeg får tid til å enten sove selv, og gjøre andre ting.

Skrevet

Hun er nesten 3.5mnd nå.

Har prøvd flere ganger uten suksess å legge henne igjen..Hun er sprudlende blide og kan fint bare ligge i senga, men klarer selvfølgelig ikke duppe av selv om hun er lys våken.

Idag fikk hun ren bleie og mat halv seks, så la vi oss igjen kvart på syv..

Det var littegrann godt ja :) Da sov hun litt av og på til rundt klokken ni.

Fikk iallefall kvilt oss litt til på søndagen..

Mannen i huset var det knapt liv i v siden av meg, så han stod nok ikke opp idag!

Skrevet

8 mnd her, dagen starter tidligere og tidligere, natta blir kortere og kortere. Nå har det over ølengre tid vært 10,5 timer per natt netto, så sover han hele natta (som regel er han våken en times tid i 4-tiden) blir det 19.30-06.00.

Skrevet

oj, vi er kanskje litt rare her... Men jeg orker ikke stå opp før 9. Så her legger hun seg (6,5 mnd) 19, får mat 1 gang i løpet av natta. Også er det frokost kl. 9.

Hender hun våkner 7:30 - 8 men da koser vi bare i senga også sovner hun igjen.

Hører med til historien at hun stort sett kun sover 2 x 30 min om dagen.

Skrevet

her starter dagen 0430-0600... Kommer litt ann på...Men starter han så tidlig som 0430 tar pappaen han(han reiser på jobb 0500) og jeg prøver å få han til å sove fram til 0600 når vi må opp:) (bhg og jobb).

Min er 11mnd

Skrevet

Her har det blitt gradvis tidligere etterhvert som hun blir eldre, som jo er ganske vanlig har jeg inntrykk av. De første 2-3 månedene kunne hun sove til både 11 og 12, så var det etterhvert morgen i 09-10 tiden, og da hun bikket 5 mnd nå nylig har det blitt oftere og oftere morgen allerede i 08-tiden. Håper det stopper der, er IKKE klar for morgen i 06-tiden, spesielt siden storesøster på 2,5 år ofte sover til 08- 08.30.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...