Spinella Skrevet 12. mars 2011 #1 Skrevet 12. mars 2011 Nå, eller de to siste kveldene har prinsessa grått når hun skal legge seg. Hun gråter egentlig uten grunn (har ren bleie, er mett og veldig trett) og gråter selv om jeg er i rommet sammen med henne. Er dette vanlig at de begynner med nå ved fem mnd alderen? Jeg NEKTER å la henne ligge og gråte (Jeg hater Ferber), og jeg tror egentlig at hun er for ung til å gråte på trass. Men jeg er også redd for å lage uvaner, ved å for eksempel legge meg sammen med henne eller ta henne ut av senga når hun gråter. Dette er mitt første barn og jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre. Jeg føler meg slitt mellom å ville trøste og bysse henne og det å ikke skape uvaner. Dere som har flere barn, når er det man skal begynne å bli strengere ved leggetid? Hva bør jeg passe meg for? Er det ok å stryke henne over nesen til hun sovner, eller gjør jeg henne avhengig av at jeg er i rommet til hun sovner hver natt?
kirvill Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Nå har ikke jeg flere barn, men jeg har en gutt som høres lik ut til di jente, så jeg forteller nå hvordan det er her i heimen! Er 5 mnd og var myyye urolig 3 første mnd, bæres og bysses i søvn.Deretter begynte han å finne søvn selv på kvelden, og viste tegn på kveldstretthet ganske tidlig på kvelden. Så, nå når han nærmet seg 5 mnd ble alt snudd på hodet igjen, og nå er han illsint/frustrert når han legges. VI tar han raskt opp og trøster, men prøver å være bevisst på å ikke gå særlig rundt med han. Står enten stille eller sitter på sengekanten vår og holder rundt han. Prater lavt og trøster. Nå har han noen ganger sovnet kjapt i armene våre (uten at det var meningen), noen ganger har han blitt lagt ned og sovnet raskt der eller så starter han å grine igjen og må tas opp på nytt. Vi tenker vel slik at han ikke har vondt, eller gjør det på trass, men at han er sliten og trett og kanskje overloaded på inntrykk fra dagen. Er jo i et stort utviklingssprag nå om dagene! Har prøvd å legge han tidligere/senere, men det er det samme læll. Det rare er at i går la svigermor han, og da var det kun litt sutring og så sovna han. Kanskje han ikke turte protestere der?!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå