Anonym bruker Skrevet 12. mars 2011 #26 Skrevet 12. mars 2011 Men altså... Går glipp av sentral utvikling til tante/onkelbarnet?... Synes du høres litt sånn småhysterisk ut jeg.. Slapp av, drit i svigerinna di som krangler om sms`er og gamle ildfaste former. Da tror jeg du får det bedre!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2011 #27 Skrevet 12. mars 2011 Hadde jeg hatt fem svigerinner så... Beklageligvis har jeg bare én. HI
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2011 #28 Skrevet 12. mars 2011 Normal folkeskikk er å ikke sende sms på natta. Jeg forbeholder meg retten til å kunne ta tlf med på soverommet, ha den på nattbordet uten å måtte skru av lyden i tilfelle noen skulle finne ut at de vil sende noe tull på sms. Er all respekt for telefon og bruk i tide og utide forsvunnet fordi vi kan sende sms? Det er sjelden jeg får sms på natten og de få gangene jeg gjør det, bør det være saklig. Forstår jeg det jeg har lest rett har du ikke snakket med denne dama siden januar og så sender du plutselig sms i mars om at hun ikke får lov å legge press på deg fordi du har et barn på et år? Den sms'en kunne du spart synes jeg. Slike ting bør tas face to face og for å gjøre det lettest mulig ville jeg beklaget at jeg hadde gitt bort de ildfaste formene og sagt at jeg kunne kjøpe noen nye som ligner for å bli ferdig med saken. Så hadde jeg gjort som jeg sa også hadde alle blitt mer fornøyde og man slipper "fillekrangler"
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2011 #29 Skrevet 12. mars 2011 For noen uker siden skrev jeg på mail til mannen hennes (broren min) at det var feil å ta med seg formene på den måten, men at de tydeligvis ikke trengte dem så ofte siden det gikk ganske lang tid før de oppdaget at de var borte. Og at jeg uansett hadde satt opp ei stor form som var min, som jeg hadde til overs. Men har ikke fått noen beskjed om eller noe tegn på at "boikotten" fra svigerinna er opphevet.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #30 Skrevet 13. mars 2011 Legg deg flat da vel. Du skyver det jo over på de hele tiden. De mener du ikke dkulle gitt de bort (hvilket ikke var din rett) og du mener at det var helt ok, fordi det tok lang tid før de oppdaget det. Mitt forslag: Hadde du med en gang droppet alle "jamen" og "dere jeg gjorde sånn og dere gjorde slik" og tilbudt deg å kjøpe ny, les: lagt deg flat, så kunne alt dette vært unngått ved at hun kanskje hadde svart "det gjør ikke noe, vi finner på noe annet. Ville bare vite hvor de var" eller noe slikt. Hvorfor måtte du legge dette på de når du kunne fikset det så mye enklere ved å si beklager, skulle ikke gjort det, kan kjøpe ny, også ikke noe mer? Da hadde saken garantert vært løst nå.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #31 Skrevet 13. mars 2011 Det er unaturlig om de skal tvinge meg på kne i denne saken, og liksom skape et skille mellom meg og faren min. Når det er jeg som har hjulpet ham med alt mulig i alle år, og alltid bodd i nærheten, og alltid villet at vi skulle være så mye som mulig hos ham. Og det er kun svigerinna mi som bryr seg om disse kjøkkentingene. Faren min og broren min bryr seg ikke i det hele tatt om slike dameting. En gang fikk broren min noen glasstallerkener av meg som han ikke engang gadd å ta med seg. Syns at når de så at disse formene ikke var der, burde de ikke lagd så stor sak av det men bare spurt om det ikke kunne stå ei ildfast form der.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #32 Skrevet 13. mars 2011 Hehe. Det er jo akkurat dette jeg sier. Du klarer ikke la vær. Det er de andre som er skyld i alt for deg. Hvis du ikke ønsker krangler, så må du oppføre deg som en voksen. Datteren min er 10 åt og hun er akkurat som deg: uansett hva hun har gjort som er dumt, så er det aldri henne som er skyld i det. Forklarer henne om og om igjen at noen ganger bør man blåse i hvem sin skyld det er og heller tenke på hvordan man kan gjøre det beste ut av situasjonen. Kanskje hun ikke vil snakke med deg fordi du ikke er voksen av deg? Hadde jeg vært svigerinnen din hadde jeg nok blitt sinna for de sms du sendte. Spesielt nå som jeg vet ennå mer om saken. I alle innleggene dine forsvarer du alt du gjør. Alt er hennes feil. Jeg har forsøkt flere genger å fortelle deg at dette kunne vært løst med en gang ved å beklage UTEN å legge skyld på andre enn DEG. Da hadde du unngått situasjonen du er i... Av ig til må man være ydmyk, men jaggu har du vansker med å forstå dette. Og dessverre: jo større vansker du har med dette/jo tyngre du har for dette, jo mer føler jeg med svigerinnen din.
Gjest Skrevet 13. mars 2011 #33 Skrevet 13. mars 2011 Jeg ville ikke sendt sms til noen midt på natta bare fordi jeg ikke fikk sove selv, men jeg har mange venner som sender sms til alle døgnets tider. Det bryr meg ikke stort for jeg har skrudd av lyden på sms. Er det bråhast midt på natta forventer jeg at folk ringer.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #34 Skrevet 13. mars 2011 Kan vel like gjerne være INNHOLDET i meldingen som irriterte henne? Hvem i all verden sender en SMS til en person de ikke har snakket med på flere måneder for å forklare at de ikke må legge press på deg fordi du ahr en ettåring å ta vare på???? Hva slags sludder er det?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #35 Skrevet 13. mars 2011 Herregud for en sær person! Man tar jo selvfølgelig ansvar for å ikke bli vekket SELV, ved å skru lyden av. Jeg blir helt matt, går det an! Bli forbanna på deg og si at du aldri får lov å sende mld til henne mer?! Hahahaha! Hvis jeg hadde sovet godt og blitt vekket av telefonen midt på natta, kunne jeg kanskje blitt litt irritert, på meg selv for ikke å ha skrudd av lyden. Noe annet er det hvis vedkommende hadde ringt/sendt meldinger hver eneste natt.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #36 Skrevet 13. mars 2011 Det er da ingen grunn til å sende sms på natta? Men synes ikke hun skulle reagere så veldig, heller si fra om at hun ikke vil du skal gjøre det igjen. Og nei, noen mennesker kan ikke slå av mobilen på natta. Noen har ikke fasttelefon og liker å være tilgjengelig dersom noe skulle skje med foreldre, søsken eller lignende.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #37 Skrevet 13. mars 2011 Eier du ikke oppdragelse? Man ringer eller sender ikke sms til folk seint på kvelden eller midt på natten. Det er helt elementær folkeskikk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå