Gå til innhold

Hvor fornærmende er det å sende to SMS om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ikke sove om natta og sendte to SMS til en person, og jeg får nå ikke lov til å sende flere meldinger til henne i det hele tatt.

Kommer selvfølgelig an på hva som står i meldingene, men hun bruker det som grunn at de ble sendt om natta.

Selv om det ikke er bra å ta kontakt med noen om natta, tenker jeg at man kan skru mobilen av også.

En gang ringte telefonen min tidlig, tidlig på morgenen. Da jeg hørte på svareren var det i fra en heidundrende fest tydeligvis. Var nok feil. Det var pinlig, men jeg har ikke kommentert noe til personen som "ringte" og som jeg har en slags jobbrelasjon til.

Så.. bør man absolutt unngå å sende meldinger etter 24.00?

Noen mennesker har en veldig høy varslingstone. Men de risikerer at noen sender melding mens de sover... eller er det den som sender som har hele skylda?

Fortsetter under...

Skrevet

Selvfølgelig er det den som sender som har hele skylda.

Man må da kunne få lov til å ha høy lyd for meldinger på mobilen på natta slik at man kan våkne om det kommer inn viktige meldinger fra folk man faktisk har avtale med at det er greit at sender meldinger.

Skrevet

Nei,herregud da!

Om man ikke ønsker å motta sms eller tlf etter kl 24:00 så får man jammen meg skru av lyden eller skru av tlf helt da.

Herregud for en teit ting å si av den personen.

Skrevet

Et hvert tenkende menneske skjønner at man ikke sender SMS på natta uten at det er noe virkelig viktig.

Skrevet

hæhæ hæææ? sier jeg. noen som ikke fikk sjønnhetssøvnen sin og trengte den virkelig? Det får da være måte på å være gretten. synes det er artig å få sms om natta jeg. Men er kanskje fordi det skjer once in a blue moon...?

Skrevet

Nei, det er ikke helt stuerent å sende sms midt på natta til hvem som helst.

Men samtidig har den som mottar sms litt ansvar selv, det går jo an å skru av lyden på sms, men ha den på for ringing....

Annonse

Skrevet

Jeg hater susete sms på natta. Hadde nok ikke blitt like fornærmet som veninnen din, men hadde sagt at det er koselig med sms før 22.00 på kvelden. Jeg har tlf med meg på rommet og den er på fordi mannen min jobber natt med verditransport og er blitt litt redd etter en del ran, så jeg vil kunne "sprette opp" om noe skulle skje han. Samtidig har jeg en baby som våkner 6 og som er veldig lettvekt. Hadde jeg fått en sms ved midnatt som vekket babyen, hadde jeg blitt litt irritert. Hadde da brukt lang tid på å få han til å sove igjen.

Ikke fornærmende om det er svada som står i den, men utrolig irriterende

Skrevet

Du sender ikke meldinger til folk midt på natta uten at det er ekstremt viktig eller avtalt på forhånd. Du ringer heller ikke.

Skrevet

Det er helt okay at man sender sms på natta. Hvis folk ikke vil ha sms, får de skru av varslingstonen for meldinger da for svarte.

Ingen får så viktige sms at lyden mååå være på, da ringer folk i stedet.

Skrevet

Har alltid tenkt det var mye verre å ringe på natta, det er noe man absolutt ikke gjør. For en melding er sånn som man leser når man har tid. Men så er det det at man kan være uheldig og sende til noen som har en sinnssykt høy ringetone.

Likevel tok jeg sjansen der og da fordi jeg ikke klarte å la være.

HI

Skrevet

er det noe viktig sender man ikke sms! Man ringer!

en sms sender man når man vil (fine tingen med sms det..) ofte når man kommer på det. har man vært våken på natta og kommet på en ting man vil meddele, så skriv en sms da... da kan mottakeren faktisk svare når h*n sel vil. at man blir vekket av meldingslyd er ikke senders ansvar.

Skrevet

Hmm, dette har jeg aldri tenkt over. Sender selv aldri på natta, men frem til 23-24 er vel ok om det er venninner. Foreldre i klassen til ungene osv sender jeg ikke til så sent. Om jeg kommer på en melding jeg må huske å sende skriver jeg den og lagrer i kladd til dagen etter. Faktisk gjort det en del ganger, men er vel fordi jeg er ganske distrè og ellers ville glemt det. Hender jo jeg får sms om natta selv. Gjør meg ingenting. Har enten lyden av eller på det aller laveste nivået på natta. Om man ikke vil bli vekt må man jo selv sørge for å skru av lyden synes jeg. Du som hadde blitt irritert om babyen ble vekt av sms ved midnatt, ærlig talt da.. Rareste jeg har hørt, haha. Da må du jo velge. Enten skru av lyden og ikke være mulig å kontakte, eller lyden på med risiko for å vekke deg eller ungen. Your choice, kan ikke bli irritert da!

Skrevet

Jeg får SMS når jeg må rykke ut for kriser på jobb. Da våkner jeg, men mannen min slipper våkne. Hadde de ringt ville han også våknet.

Skikkelig uhøflig å sende uviktige SMS om natta.

Er det ikke viktig kan man da for faen vente til morgenen etter!

Annonse

Skrevet

Et godt poeng at ingen kan tro det kommer inn en alarm-SMS. Er jo ingen som vil sende en SMS hvis det er en krisebeskjed. For eksempel "Det har skjedd en ulykke. Kom til sykehuset så fort som mulig".

Man sender ikke ut sånne meldinger på hverken SMS eller e-mail, av gode grunner.

Skrevet

Det burde være folkeskikk å skru av meldingslyd om natta og bare ha på varsellyder og ringetone. Da kan venner og bekjente som av en eller annen grunn skulle føle for å sende svada midt på natta gjøre det, så har man noe morsomt å våkne til også. Er det noe viktig og klokka er tre på natta ringer man jo selvfølgelig! Jeg hadde blitt raaasende hvis det hadde skjedd noe med noen som stod meg nær og jeg bare hadde fått en liten sms i nattens mulm og mørke. På samme måte som jeg ikke akkurat hadde blitt blid hvis en kompis på nach hadde ringt meg klokka fem om morgenen og snøvlet inn i røret.

Skrevet

Javel, noen mener det er veldig fornærmende. Og nå er det slik at denne dama (les: svigerinna) har lukket meg ute i kulden. Hvor lenge har hun lov til å være fornærmet?

Snakker vi om uker, måneder eller år (gulp)?

Nå har det gått ca en måned siden jeg sendte meldingene, og fikk beskjed fra broren min om at jeg fikk sende meldinger til ham framover. Før dette var vennskapet "sprudlende" og hun var svært imøtekommende.

Javel ok, dette er ikke alt. Dette er samme svigerinne som oppdaget i januar at det var borte to ildfaste former fra min fars hus (han har bodd alene i mange år), og skrev meldinger om at jeg måtte sette dem tilbake igjen. Jeg måtte da skrive det som det var at jeg hadde gitt dem til NMS Gjenbruk.

Siden jeg etterpå ikke hørte noe fra min svigerinne ble jeg frustrert, og sendte to meldinger en natt om at hun ikke må legge noe press på meg fordi jeg har en ettåring å holde styr på.

Hun er tydeligvis MEGET fornærmet. Føler meg ganske hardt dømt her. Og hun burde iallfall ha illustrert sitt poeng nå etter hvert. Men jeg har vel fortsatt ikke lov til å skrive meldinger :-/

Skrevet

Jeg forstår svigerinna di veldig godt.

Skrevet

Hvorfor? Hun må da forstå at det ikke passer at hun skal opptre som min dommer.

Skrevet

Og det måtte du fortelle via sms midt på natta flere måneder etterpå? Er du ikke helt stabil?

Skrevet

Virker som at etter at mobilen kom så forventes det at alle skal v ære tilgjengelig døgnet rundt??

Jeg er 25 og husker enda at man ikke ringte folk etter 21-22 på kvelden(hustelefontiden)

Jeg blir grådig irritert når folk "kjeder" seg på natta å skal sende mel. Jeg hører det selv om det er i stua. Man ringer jo ikke om natta liksom?? Eller??

Jeg tror det har litt med oppdragelse å gjøre. Samme med folk som sitter å taster på mobilen heeele tiden, mens man sitter i samtale eller selskap med andre. Sikkert jeg som er sær, men kan ikke noe for det.... Irriterenes!!!

Skrevet

Nei, kanskje ikke helt stabil... har opplevd en slik konflikt før som har vart i 20 år, derfor ble dette ekstra tøft og var i ferd med å gjøre meg til en dårligere omsorgsperson. Og barnet er jo det aller viktigste.

Men når tror dere at jeg kan treffe henne igjen, eller er hun for alltid blitt avskrekket av meg? Jeg har aldri ringt til dem på merkelige tider, og har ikke sendt veldig få SMS. Så de kan ikke påberope seg noen "terrorisering" fra min side.

Skrevet

Svigerinnen din overreagerer noe voldsomt. Kanskje du bare skal drite i henne en stund? Også sender ikke du sms om natta mer?

Skrevet

Har faktisk sletta mobilnr hennes midlertidig for at jeg ikke skal sende mer, og håper å kunne lagre det på nytt i nokså nær framtid.

De går jo glipp av sentral utvikling til onkel/tantebarnet sitt på denne måten. Men nå må jeg vel bare vente, når noen har sagt at jeg ikke kan ta kontakt blir det dumt å ta kontakt.

Skrevet

Nei, om man eier litt folkeskikk så sender man ikke meldinger eller ringer til folk midt på natta. Er det en krise så er det selvfølgelig greit, men om det er noe som kan vente til morran etter, ja da venter man. Det er i drøyeste laget å forvente at andre burde slå av lyden på mobilen bare fordi man har så dårlig impulskontroll at alle ideer øyeblikkelig må settes ut i livet. Om man er redd for å glemme den meldingen man vil sende klokka midt på natta, innen sola står opp, så er den antageligvis ikke allverdens viktig uansett.

Så skaff deg impulskontroll, folkeskikk og vett nok til å unnskylde.

Skrevet

Etter kl. 22.30 skal det etter min mening være svært viktig om man sender sms eller ringer. Og da mener jeg svært viktig.

Har familie som er syke og dermed må vi ha på mobilene til enhver tid dersom vi trenger og bli tilkaldt. Piper det i tlf. natterstid går pulsen rett til tops fordi man da tror at det har skjedd noe og da blir det vanskelig å få sove.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...