2harBlitt3<3 Skrevet 12. mars 2011 #1 Skrevet 12. mars 2011 Jeg klarer ikke mer:( Baby er bare 2 mnd, men er så sår og betent rundt at jeg gråter meg gjennom hver amming, nå er det nok, såret blir ikke bedre og jeg klarer ikke tanken lenger på å amme..:/ Har og hatt litt trøbbel i starten.. Hvordan gjør jeg det når jeg ikke klarer å trappe ned? Takker for svar:)
babbicharm Skrevet 12. mars 2011 #2 Skrevet 12. mars 2011 Har du prøvdå bruke ammeskjold til såret blir bedre? Det hjalp meg veldig.
2harBlitt3<3 Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2011 Ja det hjelper ikke, pluss at han ikke tømte brystene ordentlig og jeg fikk forter spreng:/ Har store sprekker rundt hele brystvorten.. PAIN
ALIICE Skrevet 12. mars 2011 #4 Skrevet 12. mars 2011 Hei! Da knytter du et skjerf stramt rundt puppene, så håndmelker du kun den verste sprengen! Hvis du begynner å pumpe stimulerer du bare produksjonen! Håper du kommer gjennom kneika uten å få brystbetennelse! Masse lykke til:0)
tulla<3sep2010 Skrevet 12. mars 2011 #5 Skrevet 12. mars 2011 har hørt at det finnes noen tabletter som stopper melkeproduksjonen. Vet at det finnes, så hør med legen din:). Kanskje det er noe du kan bruke.
babbicharm Skrevet 12. mars 2011 #6 Skrevet 12. mars 2011 Hydrogel Pads Ved problemer med såre og sprukne brystvorter, skal Hydrogel pads fra Medela virke lindrende. Padsene gir en avkjølende følelse, gir fuktighet og holder huden glatt. Ved at brystvortene holdes fuktige på denne måten, gir dette optimale forhold for sårtilhelingsprosessen. vet ikke om det er til no stort hjelp...
gulterkult Skrevet 12. mars 2011 #7 Skrevet 12. mars 2011 hva med å pumpe litt? annet hvert bryst, så får de hvilt fra ammingen. Ikke like vondt.... Skjønner du er lei, men prøv bittelitt til, det er verdt det! det kan gå over nemlig!
mariabee Skrevet 12. mars 2011 #8 Skrevet 12. mars 2011 hei! Slik var min første mnd, fikk så store sår til tross for ammehjelp osv, at de omtrent falt av. Så måtte til behandling. I tillegg hadde jeg over 40 i feber i en uke. Legen sa at da var det nok og satte meg på tabletter som skulle stoppe produksjonen. Pumpet meg pittelitt innimellom fordi melkesprengen ble vannvittig vond, men tablettene stoppet dette veldig fort og effektivt. Dessuten ble jenta vår mye blidere når hun fikk begynne med flaske, fikk absolutt ikke nok mat av meg og sugde mer blod enn melk en stund. Prøvde det meste av kremer, innlegg, skjold, pumpe osv. Så jeg har full forståelse for hvordan du har det.. Samtidig savner jeg nærheten med å amme, men det tar vi igjen på andre områder og vi kooser oss virkelig med måltidene sammen. Jeg knøt og et skjal stramt rundt brystene om natten iallefall, for klarte om trent ikke snu meg pga melkesprengen!
2harBlitt3<3 Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 13. mars 2011 Tusen takk for alle gode svar. Jeg piner meg igjennom pumping nå for å fjerne den verste sprengen, men vondt det og. Jeg orker ikke mere, og har merket med en gang nå at han er mye mer fornøyd og roligere.. Hadde i minste laget med melk. Jeg synes det er trist, men nå er det bedre for begge to alt i alt:) Vi koser oss masse utenom ammingen uansett:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå