Gå til innhold

Hvorfor legges babyer så tidlig på eget rom? 2-4 mnd alder..?? Er så mange som gjør det...

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor så mange legger babyer på 2 - 4 - 6 mnd på eget rom? Å undskyldingene er mange!

- de lager lyder så mamma og pappa ikke får sove

- de skal nattavvennes

- lese på sengen er noe mor/far savner

+ +

Jeg koser meg med barn nr 2 på soverommet jeg. Hun er snart 7 mnd og ammes enda på natta. Har ingen planer om å avvenne dette med det første.. Jeg nattammet min nr 1 til han var 9 mnd. Og da sluttet det selv. Har da forberedt meg på å ha baby på natta også!!

Forventer foreldre at : jaa.. vi får en baby.. 2 mnd med opp om natten. Så skal de sove alene på eget rom, når de er 4 mnd kan de krabbe, de kan gå når de er 7 mnd og så ligger de laaangt laaangt forann alle andre de neste 5 årene!

puuh! Mange som kommer til å kjefte nå ja :P Men noen av damene her inne, de er litt som beskrevet her...

Se bare inne på smårolling 0 - 1 år... der legges babyer på eget rom tidlig, syns nå jeg!!!

Fortsetter under...

Kjenner ærlig talt ingen som har flyttet ungene på eget rom så tidlig jeg..

Mine nærmeste venner, søsken osv har hatt ungene på foreldresoverommet til de har vært langt over året.

Første året er det en selvfølge å ha de i nærheten, jeg vil høre dem, passe på dem og bare ha de der rett og slett ;)

Først da de har blitt ca 2 år og det er på tide å flytte de ut av sprinkelsengen og over i juniorseng har de fått eget rom. Sånn vil jeg ha det, det gir trygghet for både mor og barn i huset vårt.

Småtten her er 14 månder nå, g sover godt inne hos mor og far, vi kan lese på senga eller ha en prate stund, uten at han bryr seg, sluttet å amme på natt da han var 7 mndr, heller ingen problem, vi flyttet senga hans fra min side av senga og over til far sin side, for da er ikke mors lukt så nær, og blir noe dempet av fars lukt.

Men han skal nok over til eget rom snart, er gravid med nr 2 nå, når h*n kommer til, så er det greit at sønnen er vant til eget rom alt, så han ikke føler han blir byttet ut.

Det synes jeg folk kan få velge selv. Jeg ble lagt på eget rom når jeg var under to måneder, har mamma fortalt. Hun sover helt ekstremt lett, så våknet av den minste lyd jeg lagde...

Selv har jeg ungen på 22 måneder fremdeles på soverommet. Og blir nok sånd en stund fremover. Vi leier i Oslo og har ikke ekstra soverom...

Hun snorker som en voksen mann... Derfor flytta vi ho inn på rommet hennes når hun var 3 mnd..... Skjønner ikke hvorfor dette er et problem jeg.....! Rom vegg i vegg, hører fortsatt snorkingen gjennom veggen, men den er ikke fult så skjærende lenger.................

Hvorfor er dette et problem for deg hI?? Hun har sovet natta rundt fra hun var fire mnd... er dette også galt for deg HI? Skal alle gjøre som deg? Amme de på natta til til blir 9 mnd... Er det det som er det riktige???

Herregud...................

Annonse

Nummer en og to kom på eget rom da de var 2 mnd, mens nummer tre måtte vi ha inne hos oss i 4 mnd.

Noe fungere bra for noen, og annet fungerer bra for andre.

Jeg hater å ha barne på eget rom. Ikke fordi jeg sover dårligere da, men fordi de gjør det. Alle har fra å våkne haugevis av ganger på natten sovet natten igjennom i løpet av få netter på eget rom.

Jeg våkner like lett av dem, men de våknet ikke hele tiden av å ha meg ved siden av seg.

Kose meg med dem kunne jeg gjøre om dagen, om natten har både jeg og de godt av å sove mest mulig om det er mulig.

Vi la frøkna på eget rom da hun var litt over 6 mnd. Grunnen til at vi gjorde det da, var fordi hun våknet av ALT. Hun sover utrolig lett, og kunne våkne av alt fra at vi tok av oss klærne til en liten hoste. Så merket stor forskjell i hennes søvn etter at vi la hun på eget rom.

hehe ja, enig med deg! Virker som om mange har litt VEL høye forventninger i forhold til nattesøvn med baby, og at eget rom liksom er vidunderkuren for alt. I mitt hode er nattevåk en naturlig del av det å ha baby, og jeg føler ikke at det er trygt å legge små spedbarn alene for seg selv om natta! Det hjelper jo heller ikke med babycall eller tynne vegger- det er babyen som må høre oss, ikke omvendt.

Annonse

Hvorfor må man ha unnskyldninger??

Hørt om FORKLARINGER?

Vi har flyttet ungene tidlig på egen rom fordi det passet oss (og barna). Alle har vært nattavvendt tidlig - av seg selv. Sov 12 timer om natta fra de var rundt en måned gamle:)

Hvorfor synes DU det er tidlig?? Fordi det ikke passer deg?? Hvorfor kan ikke foreldrene få gjøre det de synes passer best for seg og barna sine uten at alle andre skal ha så mye meninger om det?

Forresten JEG synes DU ammet barnet ditt altfor lenge om natten, men jeg skrive rikke innlegg her om det av den grunn:)

mine babyer trenger ikke mamma og pappa på natta... de bare sover!! Hva gjør jeg galt?!?!? Kanskje jeg burde vekke de opp litt, sånn at de får litt mammakos...................? Vil jo ikke være en dårlig mor liksom!

Sorry, men alle barn trenger faktisk ikke kos om natta. Mine barn er nå skolebarn, og de har aldri trengt kos om natten. Ingen av de har heller noen gang sovet i vår seng:)

Minsten min sover på soverommet mitt og han er 11 mnd. Regner med at han flytter over på soverommet til jentene mine etterhvert. Tror det er trygt og godt å dele rom med noen. Men ingen hast enda.

Men det er min mening. Jeg delte også soverom, først med broren min og så med søsteren min. Husker det som trygt og godt. Vil gjerne overføre dette til barna mine. De skal få eget rom (alene) når de ønsker det.

Jentene mine er 5 og 9 år. De gleder seg til lillebror skal sove sammen med dem:-)

Argumentet med at dei søv betre på eige rom er faktisk eit argument mot, sidan dei er meir utsette for krybbedød under djup søvn dei første månadane. Eg for min del synes det er kos å ha baby på rommet. Eg føler eg har betre kontroll, og kunne ikkje tenkt meg å gå ut av den varme senga og inn på eit anna rom til babyen. Synes eigentleg det verkar unaturleg med baby åleine på eit rom, men det er meg. Storebror låg på rom med oss til han var litt over året. Då var nummer to på veg, og det var greit å bli vant med eige rom før det kom ny baby.

Her har alle 3 sovet på eget rom fra dag 1.

Ikke noe spes grunn til det, men det var det som var naturlig for oss da vi fikk barn..

Vi hadde heller ikke plass til noe babyseng på vårt rom der vi bodde da vi fikk første, så vi hadde barnerommet klart til vi kom hjem fra sykehuset.

Har fungert bra, jeg har ammet alle 3. Minste nattammet jeg i 15 mnd så det ble nok kos på natten likevel!

Synes også det virker svært tidlig å ligge på eget rom, ingen jeg kjenner har lagt barnet på eget rom i så ung alder. Det vanligste er vel ca 6 mnd (tidligst)?

Jeg nattammet til min sønn var 6 mnd, da sluttet han selv, og sov hele natten gjennom fra den tid. Da først sov han på eget rom, og det var jo OK så lenge han ikke var mye våken på natten.

Jeg syntes det var kjempekoselig og ikke minst lettvint å samsove frem til 4 mnd alder, fra 4 mnd ble han lagt tilbake i senga etter nattpuppen, og ved 6 mnd sluttet han med puppen frivillig.

Skjønner ikke dem som orker å stå opp om natta for å tusle inn til barnets rom for å hente ungen og amme der el.l, når man kan samsove, og ungen kobler seg på puppen selv? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...