Gå til innhold

Flaske om dagen, og amme om natten? Noen med erfaringer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en turbo på rett over 4 mnd, og nå de siste dagene (uker) har vi strevet så fælt med ammingen. Han ligger i bue, og gir spenntak, kaver, sliter, griner og med engang det ikke strømmer på med melk gir han opp og vil byttte side. Kjempefrustrerende for mor, og absolutt ikke noen kosestund!! Prøvde å gi mm på flaske og plutselig slukte han det rått. (har prøvd flaske før, men da har han bare tygget på tuten...) I kveld bestemte jeg meg plutselig for å stoppe å amme, heller pumpe meg og gi på flaske (måtte felle noen tårer da jeg kom på den tanken...).

Hvordan er det da å pumpe på dag, og amme på natt. Det går bedre å amme på natt for da er han stort sett i ørska... Ligger i alle fall rolig!

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg ammet på natten og ga pumpet melk på flaske en god stund. Sluttet helt å amme på dagtid ca 5 mnd og holdt på med nattamming til han var litt over 6 mnd (da sluttet han av seg selv). Pumpet meg frem til han var drøyt 7 mnd og ga på morgen og kveld. Gikk da over til mme.

Dette funket kjempebra for oss. Min gutt var også helt umulig på dagen, så var ikke noe kos å "krangle" om pupp hele tiden. Var en lettelse da jeg sluttet å legge han til egentlig.

Skrevet

Lykke til forresten :-)

Det viktigste er å få i han mm så om det kommer fra pupp eller flaske spiller jo liten rolle :-)

Skrevet

Takk for svar!

Skal prøve for første gang i morgen tidlig å gi et måltid på flaske. Har ikke prøvd det før, kun etter amming om kvelden... Syns liksom det er skummelt, men som du sier så er det ikke kjekt å krangle om puppen!!

Nå må jeg bare søke litt rundt omkring for å se ca hvor mye et måltid er...

Skrevet

Du beskriver en situasjon som har vært min hverdag i mange uker.. Hyling, spenner seg, vrir seg unna osvNå har jeg omsider gitt opp og gir Snuppa flaske på dagen! Hun får pupp først (så mye hun vil ha..) og så får hun flaske etterpå..

Ammer fortsatt på natt og når vi våkner om morgenen før vi står opp! Ideelt sett skulle jeg gjerne kun ammet, men jeg kan jo ikke tvinge henne heller. Vi er i hvert fall mye mer fornøyd begge to etter jeg ga opp "kranglingen" om puppen! :)

Skrevet

¨Puppen og lillemor: gir du da mme eller mm på flaske etter pupp?

Av og til føler jeg det er dyrbare dråper, og aner liksom ikke hvor mye mm jeg eventuelt lager klart på flaske etter pupp...

Skrevet

Jeg gir MME! Hun får som sagt litt pupp først og så MME på flaske.. Orker ikke å pumpe - blir for mye styr for meg!

Hun får også grøt til kvelds + at vi akkurat har startet såvidt med grøt til frokost!

Og jeg må bare gjenta hvor mye bedre livet ble da jeg bestemte meg for å gi opp kampen.. Hun har vært fullammet til 4 måneder så hun har fått den beste starten på livet jeg kunne gi henne.. Men hun er helt tydelig ikke så veldig interessert i puppen lengre!

Skrevet

Jeg måtte gi flaske til jenta mi om ettermiddagen, men ammet om natta for å holde produksjonen oppe. Men ikke bare det da, det er jo selvfølgelig enklere å amme om natta istedetfor å tilberede flaske. Jeg brukte iallefall å være ganske i ørska selv når babyen våknet i 3 tiden og skulle ha mat..

Men etterhvert ble jenta mi så irritert når jeg skulle amme henne fordi melka ikke kom like fort som på flaska. Kunne fått opp produksjonen om jeg hadde villet, men var ikke vits når jenta mi nektet å ta pupp. Jeg pumpet de første 8 ukene av livet hennes, og jeg skal ikke utsette meg for det slitet igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...