Gå til innhold

Har visst en tjukk baby..Eller en som er på faren til å bli det..litt fortvilet

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Fascinert" over disse helsesøstrene av og til... Minste min (kun 7 uker) har gått opp i snitt 315g/uka siden fødsel noe som har gjort at han har gått opp to kurver. -Men siden jeg kun ammer får jeg ikke samme beskjed om deg, hadde jeg gitt mme er jeg sikker på at tonen hadde vært en annen!

Erfaringen tilsier at barna i vår familie vokser svært ujevnt. -De blir tjukke før de vokser mye i lengden på kort tid og blir da tynne... - 2,5 åringen vår har ikke lagt på seg siden i sommer, men vil ikke finne på å nevne dette for en helsesøster! Men gutten er helt tydelig frisk, han har plenty med energi og ALT ved han virker normalt, -derfor velger jeg å stole på min egen magefølelse ang dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann,

Jeg er helt enig med de her inne, drit oppi hva HS sier, det viktigste er at barnet ditt er frisk og er i godt humor. Når han etter hvert beveger seg mer og kan gå så vil nok vekta blir deretter. Og 250 gr i uka er ikke så ille da, her i gården har han økt i snitt 274 gr siden han ble født. Jeg har ikke så mye morsmelk, men heldigvis innholder det så mye fett at lille banet legger mye på seg. Min HS har faktisk ikke sagt et negativt ord om vektøktning til nurket, tvert imot syns hun det var bra at morsmelka mi innholder så mye fett at nurket blir fort god og mett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...