Gå til innhold

Kallenavn, hva kaller dere barna deres?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ei på 10 som jeg kalte "vennen min". Fikk beskjed om "ikke kall meg det, jeg har faktisk et navn!"

Jenta på 3 kaller jeg "prinsesse-vil-ikke" når hun trasser og "snuppa" når vi tuller, ellers bare ved navn.

Gutten på snart 1 kaller jeg "duttebass" for moro, ellers ved navn

Annonse

2-åringen vil gjerne bli kalt "sesse", det er hennes ord for prinsesse ;)

Blir gjerne ting som søta, babybiss, prinsessa, jenta mi, gojenta, vesle dukka mi o.l.

Storebror som er skolegutt bruker vi stort sett navnet på, men av og til blir det jo noen tøffen, din kjeltring, raringen, kosegutten til mamma osv

Og folk lurer på hvorfor jenter og gutter vokser opp og får skjevt og ulikt selvbilde... Prinsesse og dukke til jentene og tøffen og supermann på gutta... Er like så godt å si med en gang: Jenta mi, du skal styres og være underdandig. Gutten min, du skal være dominerende og tøff i trynet...

Har en på snart 4 år som blir kalt :

Go gutten

Streken

Will

Tullebukken

Big Willy (av onkelen hans )

Når han var baby var det gulpekongen og siklemosteret :)

Han i magen kaller vi lillebror og nurket .

Tutta til babyen og masse forskjellig til storebror, men han skal kalles hockeyspiller i følge han selv. Ellers er han også tiger, i følge seg selv.

Har så mange navn på de, men Tutta blir mer brukt enn navnet på babyen og storebror går mest ved navn. Ellers så lyder han også Pelle Markus, fra han var liten og pelte på alt og var en skikkelig mark, hehe.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...