Gå til innhold

Overgang fra MME til kumelk ved 1år, hvordan gjøre det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring fra tidligere?

blander dere litt i starten eller gir man små mengder med kumelk på dagtid og ser hvordan det går?

Og man lunker vel litt på den?

kult med svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min er litt over 11 mnd nå og jeg skulle for første gang prøve litt melk i dag. Han fikk først litt kald melk i flaske. Han smattet fælt, så prøvde han å kaste flaska i gulvet. Jeg tok så å lunket litt på den, og han tok bittelitt. Tydelig at han ikke likte det noe særlig. Prøvde så litt sjokomelk, siden storesøstrene han hadde fått det i dag. Det likte han kjempegodt (det var sånn boks med sugerør). Men det er jo ikke så sunt da, he, he.

Må sikkert smake det noen ganger, før det faller i smak. Noen liker sikkert best kald melk, mens andre liker varm. Min likte ingen av delene. Han er ikke noe glad i MME heller. Jeg ammer han enda og det er han kjempe glad i. Så får vi vel bare prøve oss frem.

Husker faktisk ikke hvordan jeg gjorde det med storesøstrene, men husker de fikk melk fra de var 12 mnd. Husker ikke at det var noe problem.

Skrevet

Blandet først mme og kumelk i en ukes tid. Så da det gikk fint fikk hun lunken melk på flaske en ukes tid. Og deretter var det slutt på flaske men kald melk på tutekopp. Det ble godt mottatt. :)

Skrevet

Kanskje jeg bare skal prøve på kald melk først da?

Så hadde jeg sluppet å varme etterhvert, hm...

Skrevet

Jeg prøver kumelk først og går ikke det vil jeg blande mme og kumelk med tynnere og tynnere blanding. Guuten vår skal ha melken kald, så den er grei for oss :-)

Skal alle barn ha lett-melk til drikke? Husker at det tidligere var anbefalt H-melk. Jeg har en ganske slank gutt, så tror ikke han vil ha skade av H-melk, men det er kanskje en grunn for at alle skal ha lett-melk?

Skrevet

De anbefaller hvis lett-melk. Men tar selvfølgelig ikke skade av H-melk. Husker ikke helt hvorfor, men tror de bare ikke behøver det fettet som er i H-melken. Men om gutten din er slank (det er ikke min), så går det helt sikkert fint å gi H-melk. Vi kjøper til vanlig bare lett-melk. Utrolig knotete skrevet, he, he.

Lykke til.

Skrevet

ja, det lurte jeg også på, for vi bruker ekstra-lett....

men tenkte jo å gi ungen litt fetere melk da!

Så de anbefaler ikke H-melk lengre?

må visst lese litt om dette her jeg!

takk for svar, tar gjerne imot flere!

Skrevet

Ble litt innspirert av dette. Jenta mi er snart 1 år og tenkte jeg skulle la henne prøve litt h-melk i koppen sin. Ser ut som hun liker det. Har snart drukket opp alt. Kan kanskje være pga at hun er sulten. Men regner med at hadde hun ikke likt det, hadde hun ikke drukket det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...