Gå til innhold

Blir deprimert av svigerfamilien:(

Anbefalte innlegg

De er forsåvidt snille og greie mennekser..

Men vi er så totalt forskjellige. Måten de er på. Så egoistiske til tider, frekke, mener selv de er veldig viktige, veldig opptatt av at ting skal gjøres som de vil, sånn at hvis jeg er vandt til og gjøre noe på en annen måte enn dem, så er det heelt bak mål, vi har en liten gutt, og det er akkurat som om de ikke tror at han lærer noe nytt mellom hver gang de ser han. For når de ser han har lært noe nytt, så skal de fortelle meg om det, på en sånn måte som at de ser hva ungen min kan og det gjør ikke jeg.

når de er på besøk hos oss, tar de over. Lager mat i hytt og gevær, legger seg rett ut på sofaen så vi må sitte på pinnestoler, jeg legger gram brikker til og ha under kaffekoppene, de sette koppene ved siden av, forventer at alt av konfirmasjon, dåp og bryllup skal skje i hjembyen deres fordi der er sønnen deres fra, og ikke at det faktisk skal skje i den byen vi bor i. Når vi er ute blandt folk er det sånn at hvis vi skal på kafé, og det er fult, mener de at da burde noen gå forde de har sikkert sittet der lenge nok..

Dette er bare en brøkdel.. Høres sikkert ikke så ille ut.

Men jeg klarer ikke være glad i deres nærvær:(

fryktelig slitsomt:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143011941-blir-deprimert-av-svigerfamilien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å si i fra? " Nei vi tenkte å ha konfirmasjon i hjembyren til guttungen" " Nei, sånn pleier ikke jeg å gjøre det, og nå er vi hjemme hos oss og da gjør vi det på vår måte" " Kunne dere være så snille å satt glassene deres på brikkene? "

Kan vel ikke være så vanskelig det?

Nå må du stå opp for deg selv, kvinne ! :) Du kan ikke la andre overkjøre deg på den måten. Det er DU som bestemmer hvordan ting skal være i ditt hjem. Når de setter koppen utenfor brikken så si til de på en vennlig måte at det er en grunn for at du satt frem brikken. Dersom de ikke hører på deg så tar du koppen å setter den i oppvaskmaskinen. Hvor dere skal ha dåp osv. må du og mannen din avgjøre sammen - si til dine svigerforeldre at dette er deres valg - og dersom det er noe dere vil diskutere med de så skal dere si i fra.

Dette er det jo ingen andre enn deg selv som kan gjøre noe med, vil du virkelig fortsette å være så selvutslettende?

Oppfør deg naturlig, det er jo det de gjør. Om søsteren din hadde lagt seg rett ut på sofaen mens du var på kjøkkenet, hva hadde du gjort når du kom tilbake til stuen da? Antagelig hadde du glist og sagt at hun fikk dra til seg beina så du også fikk plass i sofaen, hvorfor kan du ikke si det til svigerfamilien? Isteden tusler du slukøret bort og finner deg en pinnestol?

DU setter føringen for hvordan du vil ha det!

Jeg synes det er helt greit at de som er på besøk hos meg tar seg til rette på kjøkkenet jeg da, hvorfor er det så fælt? Sett deg i sofaen og slapp av da vel, om en halvtime får du middagen servert. Senk skuldrene litt.

Be de bruke brikkene fordi du ikke er noe glad i runde flekker på bordet, det er ikke vanskeligere enn det.

Når det gjelder dåp, konfirmasjon osv så planlegg med mannen FØR dere forteller til svigermor, da må de bare godta at sånn har dere valgt å gjøre det.

Du må stå opp for deg selv, og ikke være så redd for å åpne munnen å si hva du mener. Ikke la deg overkjøre!

Alle er så kvasse her alltid. Jeg skjønner deg godt jeg, det er faktisk IKKE så lett å stå opp for seg selv mot svigerfamilien alltid. Det er ikke bare å ikke omgås dem, for de kommer på kjøpet med mannen. Jeg syns det er respektløst av svigerfamilien å trampe frem, jeg syns begge parter skal gi og ta.

Jeg har det på samme måte med min svigerfamilie som du har med din, jeg føler at jeg ikke får plass og ikke får puste når vi er sammen. Folk er forskjellige, og for meg er det utenkelig å albue meg og mine meninger fram. Men men.

Sender deg en klem, og håper det blir bedre, og at både jeg og du får mot til å stå for våre meninger og hvem vi er ovenfor svigerfamiliene våre ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...