lillespire08+10 Skrevet 12. mars 2011 #1 Skrevet 12. mars 2011 Snuppa er 4 mnd, og syns vi har gode rutiner nå Dagen starter ca. kl. 07. Første dupp rundt kl.8- 8.30. Sover da bortimot 3 timer. Dupp nr.2 i 13 tida, som regel ute på tur. 1,5-2 timer. Dupp nr.3 i 16-17 tida (40min ca) Legges kl.19. Ammes, og begynt så smått med smaksprøve på grøt og litt fruktmos. Smiler, ler, aktiv under babygym, griper etter leker, bare fornøyd. Ikke begynt å rulle ennå, bare legger seg på sida. Dere andre da?
enits40 Skrevet 12. mars 2011 #2 Skrevet 12. mars 2011 Vi har ikke så mange faste rutiner, men baby vil som regel sove etter 1-2 timer våken. Den lengste luren tas i vogna - da kan han sove i opp til 2 timer. Ellers er det kortere dupper - opp til en time, kanskje. Har ikke begynt med grøt, men legger seg ca. kl. halv ti om kvelden. Da er vi oppe ca. kl. halv ni morgenen etter. Nettene er variable, med mange oppvåkninger. På dagen er han mye blid. Kan ligge litt under babygymmen og spiser og tar på leker. Er også blitt en mester i å trille rundt fra rygg til mage - gjør det så fort han blir lagt ned. Fire måneder akkurat - sååå koselig! :-)
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 12. mars 2011 #3 Skrevet 12. mars 2011 Tenkte akkurat å spørre om det samme! 4 mnd her og føler det går greeeeit, men er lei av smokkenekt og at han må ammes i søvn (om dagen også..)...sukk. 3 dagdupper her og, tidene er ca som deres, bare litt kortere. Legger ham i 8-9tida og han sover til rundt 8. Med nattamming da...samsover ennå, så aner ikke hvor mange eller når hehe. Har ikke begynt med mat, skal vente til 6 mnd. Ruller fra mage til rygg og nesten fra rygg til mage. Ler masse og lager mye lyder, holder leker. Men nå skal det innføres smokketvang og straks egen seng-soving om dagen...puh. Føler forresten jeg ammer veldig ofte!! Ikke bare økedøgn liksom...og han er så mammadalt at jeg nesten ikke får gjort noe annet enn å bære, amme og leke :S Koselig da, men litt lei i dag kjenner jeg. Mulig samsovinga og fri puppetilgang har skylden gitt.
kinaputten Skrevet 12. mars 2011 #4 Skrevet 12. mars 2011 4 mnd og nesten 2 uker her. Vi står opp en gang mellom halv 7 og 8 og da koser vi på sofaen i 40 min ca før han er trøtt igjen og vil sove. Hvis vi har stått opp halv 7 legger jeg meg sammen med han igjen og vi sover da gjerne en times tid. Hvis jeg ikke legger meg sammen med han, blir det bare en 30 min dupp på han. Noen dager sover han mye, for tiden er han tilbake til å synes at det er deilig å sove på mamma sitt fang. Andre dager har han kun noen få 30 min dupper. Litt opp og ned. Han er blitt skikkelig blid i det siste og det er deilig Liker babygymmen, grinda og vippestolen. Drar i lekene sine, putter alt i munnen og er blitt veldig flink til å holde rangla si. Han ruller fra mage til rygg hele tiden og fra side til side og har en egen metode for å komme seg sidelengs Naken sprelling er toppen, er veldig interessert i hundene og liker veldig godt når vi synger. Ro ro til fiskeskjær og ro ro ro din båt både engelsk og norsk versjon er favorittene. Han får en flaske velling før han legger seg og smaks prøver på grøt og fruktmos på morgenen. Synes ikke noe om det enda og det meste kommer ut igjen, vellingen er ok, men mm er best og hsn er en puppoman uten like, suger seg fast og vil helst ikke slippe Legger seg i 7 tiden og har noen netter der han sover fra 7 til 3 og så videre til vi står opp, men andre netter kan han våkne i ett sett og feks også kreve at vi står opp i 4 tiden, men DER sier jeg pent nei takk og vi står ikke opp før det er morgen Umenneskelig å stå opp SÅ tidlig
MillaLilla Skrevet 12. mars 2011 #5 Skrevet 12. mars 2011 Min foerste kommentar til dagen deres er at det hoeres utrolig deilig ut med en baby som sover saa masse! Lillerusken sover jo ogsaa en del i loepet av en dag, men til min fortvilelse sover hun ikke noe godt paa egenhaand. Alene i sengen sin (i vogn vil hun ikke sove), sover hun max 30 min, mens i armene til mamma blir det to timer. Og siden hun trenger aa sove mye, blir det jo gjerne i armene mine (som regel i dobbeltsengen, saa jeg kan duppe litt jeg ogsaa, eller lese litt). Det er noe vi jobber med aa endre, men det gaar langsomt. Men altsaa...slik ser dagen vaar ut: Start paa dagen mellom 6.30 og 7 (bleieskift, pupp til frokost, kvalitetstid med pappa et par timer til pappa drar paa jobb) 1.dupp som regel kl.8.00-9.00 2.dupp kl.11.00. Varer ideelt sett 1,5-2 timer 3.dupp rundt kl.15. Varer gjerne mellom 40 min og en time. Innimellom lenger. Kl.17.30 er det tid for bad og kveldsstell og kl.18.00 er hun i sengen sin, der hun sovner fint av seg selv.
Sunshine med småtroll:) Skrevet 12. mars 2011 #6 Skrevet 12. mars 2011 Har ikke så veldig innøvde rutiner enda,men det begynner å bli merker jeg. Våkner ca 0700-0730 har rundt 3 dupper om dagen og den siste er i 16-17 tiden. Sover til 17-18. Legger seg mellom 1830-1930 (spørs når han våknet fra siste dupp). Har vært slik de siste 2 mnd nå. Er så grei å ha med å gjøre:-) (i forhold til broren da han var liten) Ammer, men gikk på tillegg. Nå viser det seg at han fikk for mye så er tilbake til amming igjen så får han ei flaske med mme når han legger seg. Har begynt med grøt og fruktmos da vi fikk anbefaling av dette av hs pga vekta. Tjukkebolla mi.hehehe. Han er ikke 100 % fornøyd med at han får bare pupp til måltidene,men begynner å bli vant med det nå. Ruller fra mage til rygg og er nesten på vei fra rygg til mage. Kommer bare halvveis.hehe. Er ellers flink til og gripe etter det meste og elsker å leke seg. En våken og sterk liten (stor) lillebror;-)
Oktobergutt2010:) Skrevet 12. mars 2011 #7 Skrevet 12. mars 2011 Vi har heller ingen rutiner for lillegutt, han sover hele natten, og store deler av døgnet. Kanskje 18 timer i døgnet? :-p Så rutiner er litt dumt for vår del. Men vi bader ham annenhver dag like før leggetid om han er våken. Mat er han flink til å si fra om! Han er veldig blid og fornøyd, og ler av det meste! Spesielt hundene er veldig morsomme å se på. Ellers er han veldig aktiv med babygymmen, ruller fra mage til rygg, og fra rygg til mage. Griper etter leker, og holder rangla som om den kan finne på å rømme av. Studerer alt som beveger seg og har en veldig bra fokus på ting som skjer. Spesielt hendene skal smakes og sees på. Nå er han ikke så fornøyd med å ligge på mage, men løfter seg opp med halsen og armene. Han prøver å komme seg framover, men han åler seg bare bakover... hehe, men før vi aner ordet av det så løper de vel :-)
camo74 Skrevet 12. mars 2011 #8 Skrevet 12. mars 2011 Ikke noe særlige rutiner her føler jeg. Turbo er akkurat blitt 4 mnd. Han er ei solstråle uten like om dagen, og bare han får pittelitt oppmerksomhet (et blikk eller noe) så storgliser han. Tar seg til munnen og ler. Liker veldig godt å se seg selv i speilet, så idag var jeg til innkjøp av speil som han ser på når han ligger på magen på matta si. Han er veldig sterk i kroppen, og ligger lenge omgangen. Har begynt å trekke bena opp under rumpa og ruller seg fra rygg til mage. Han har tre til fire dupper om dagen. Først en halvtime i senga si ca 1 til 1 1/2 time etter at han våkner. Det går alltid en og en halv time mellom duppene.... I vogna sover han best og da som regel andre duppen på ca to timer. De to siste duppene stort sett kun på 30-40 min. Kveldene er jeg ikke glad i. Har begynt å legge han mellom 20 og 21, men våkner i alle fall to ganger før han sovner godt. Mye kaving og spising om natten, så dette håper vi virkelig vil gå seg til om ikke så lenge. Han har noen ganger problemer med å sovne igjen og vi må opp å bysse. Det må vi forøvrig når han legges om kvelden også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå