EllaMaria Skrevet 12. mars 2011 #1 Skrevet 12. mars 2011 Har en gutt på fire og en halv mnd, og han har alltid spist godt av puppen. Men siden min samboer jobber hjemmefra tar han ofte lillegutt for at jeg skal få sove, trene osv., og da har jeg pumpet ut og han gir ham flaske. Det har fungert kjempefint, og det har ikke vært noe vanskelig å få ham til å ta puppen. Men den siste tiden har han hatt veldig stor appetitt, og etter tre-fire uker der jeg kunne amme opp til syv ganger per natt og var helt utslitt begynte jeg å gi en flaske med MME når han skulle legge seg, og det fungerte kjempefint - nå sover han fra syv til mellom ett og tre, og så spiser han og sover igjen til fem-seks. I tillegg har jeg begynt å gi ham litt velling og andre "smaksprøver", men foreløpig så lite at det ikke blir noe ordentlig måltid. Men nå har han plutselig begynt å synes at det tar for lang tid å komme igang med puppen, og ofte må jeg jobbe en del for å få ham til å ta puppen. Har begynt å amme ham hver gang før han skal ha flaske, men noen ganger (som nå nettopp) når han er trøtt og grinete så bare nekter han å ta puppen og til slutt kapitulerer jeg og gir ham flasken. Nå er jeg så redd for at han skal nekte å ta puppen mer, for jeg vil så gjerne amme. Jeg har tenkt nå å droppe morgenflasken faren gir ham (jeg får et par timer alene på morgenen der jeg får sove, mens faren gir ham "frokost", som er morsmelk jeg har pumpet ut) og gi ham velling i steden, og gi ham MME fra kopp med tut til kveldsmåltidet - og når han kan få et helt måltid grøt/velling vil jeg slutte helt med MME. Er det noen som har andre tips jeg kan bruke for å få ham til å fortsette å ta puppen..??
EllaMaria Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #2 Skrevet 12. mars 2011 Må også si at mange ganger så går det også fint å få ham til å ta puppen, men jeg merker at jeg generelt sett på jobbe mer og mer med det..
Løvinna30 Skrevet 12. mars 2011 #3 Skrevet 12. mars 2011 da min var litt over fire mnd, så mistet han interessen for pupp, så måtte bare gi meg til slutt :/ Var sammr tid omtrent da jeg begynte å gi han litt grøt... Har desverre ingne gode tips og råd... ønsker deg lykke til, og håper du får ammet å lenge du ønsker det
♡ Mams og gutten ♡ Skrevet 12. mars 2011 #4 Skrevet 12. mars 2011 Prøv syntocinon nesespray og ammeskjold, det funka her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå