Gå til innhold

Andre her inne med parner som lider av søvn-apne?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har søvnapne. Eneste innvirkningen det har hatt på mannen min er jo at han våknet om masken til pustemaskinen min kom litt på snei så den lakk luft. Da bare dyttethan i meg og så retter jeg på den. Verre om jeg sover uten den, da snorket jeg og hadde pustestopp

Som du sikkert ser så skrev jeg om det i fortid. For nå har jeg gått ned 50 kg. og snorker ikke lengre om natta og har heller ikke pustestopp.

For meg var det redningen når jeg fikk cpappen. Fikk et mye bedre liv selv om det tok tid og venne seg til å sove med den. Enda bedre har det blitt nå som jeg har gått ned alle disse kg.

han har slik pustemaske han har fått som han kan bruke når han sover p.g.a dette. vi bor ikke ilag så han bruker den hver gang ligger over her for ellers snorker han slik. men han er vel litt sløv bruke den når han er hjemme til seg selv

Annonse

Jeg har søvnapne. Eneste innvirkningen det har hatt på mannen min er jo at han våknet om masken til pustemaskinen min kom litt på snei så den lakk luft. Da bare dyttethan i meg og så retter jeg på den. Verre om jeg sover uten den, da snorket jeg og hadde pustestopp

Som du sikkert ser så skrev jeg om det i fortid. For nå har jeg gått ned 50 kg. og snorker ikke lengre om natta og har heller ikke pustestopp.

For meg var det redningen når jeg fikk cpappen. Fikk et mye bedre liv selv om det tok tid og venne seg til å sove med den. Enda bedre har det blitt nå som jeg har gått ned alle disse kg.

ja kjæresten min er ganske kraftig så hadde nok blitt bedre til han å om han hadde gått ned noen kilo. hender seg det er litt irriterende høre på at maskinen durer litt å,men d er nok en vanesak. er en av de som må ha d ganske stilt når skal sove ;)

Min svigermor fikk innsovningstabeletter av sin lege pga. min svigerfars cpapp. Men vil ikke anbefale det. Hun har blitt avhengig av dem for å få sove. Det beste er om du klarer å venne deg til duringen. Kanskje lære deg noen avslapningsøvelser?

Det tok for det første laaaang tid, før sambo tok stegene til legen for å finne ut av det. - Etter mye mas fra meg vel og merke. Han snorket så høyt at jeg sikkert mistet 2 -3 timer hver eneste natt, og ikke ville han innse at han hadde pustestopper, - noe han mente var tull - like mye tull som at " han " snorket høyt;-)

Han fikk en sånn pustemaskin til slutt, etter at legen kunne fortelle han hvor alvorlig det egentlig var i hans tilfelle, samt at noe kg. i reduksjon ikke kunne ta skade.

Han liker ikke å ha på seg denne pustemaskinen selv, og tar den som oftest av. Skjønner at det er irriterende og måtte bruke en sånn maskin, men desto mer irriterende er det å miste søvn når man vet at maskinen er i hus, samt å høre rungende snorkelyder konstant!!!

HI

Annonse

Det har tidvis vært separate soverom her i huset og pga av dette.... trist, men sant... :S

Synes det er enda mer dumt med tanke på hvor mye mer trøtt han blir, mister energi, blir lett tett i nesa, og heller ikke like vital som jeg ønsket meg at han kunne vært ;-)

HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...