Gå til innhold

Gravid og ørebetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt det og som har gode råd å komme med når det gjelder å døyve smertene? Kan jo ta Paracet og bruke enkelte typer nesespray, men selv ved maks anbefalt dose av disse har det bare moderat effekt på smertene.. dessuten vil jeg jo ikke putte i meg mer enn nødvendig nå når jeg er gravid.

Har ikke hatt dette siden jeg var fem og hadde helt glemt hvor ille det var. Nå har det holdt på siden mandag og i natt gikk det over fra å gjelde ett øre til at det nå er på begge ørene.. ble legevakt i morges og har nå startet på penicillin, men kjenner absolutt ingen bedring og kan vel ikke regne med å gjøre det på en god stund heller.

Ble et lite syteinnlegg dette, men sånne smerter kan jeg aldri huske å ha hatt før, og det inkluderer en fødsel.. da hadde jeg iallefall et positivt utfall innenfor en viss rekkevidde, nå synes jeg det virker som om dette aldri skal ta slutt.

Noen med erfaringer og tips eller bare oppmuntrende ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har mye erfaring me ørebetennelse på me sjøl.

tips:

-ligg høgt me hode. nærmest sittende, får bort litt av trykket.

-ha bomull i ørene(ta en slik pads og del den i 4 og rull sammen en i hvert øre)

og som du sikkert fikk vite av legen at regelmessig me paracet og nesesprøy skal hjelpe.

Skrevet

glemte å skrive god bedring :)

Skrevet

Stakkars deg, det er helt grusomt! Jeg hadde det helt i begynnelsen av dette svangerskapet, og husker at jeg tenkte at det var verre enn ¨føde..

Jeg måtte som deg, bare ta paracet og nesespray. Noe annet nyttet ikke. Fikk også god hjelp av å ha en varmepute eller varmeflaske på øret mitt. Det lindret skikkelig. Kanskje dette kan hjelpe deg også?

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...