Gå til innhold

Hva er favoritt grøten til deres barn på 11 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gitt 6 måneders grøten med banan og aprikos og 8 måneders fullkorngrøt med eple. Begge fra Nestle. Har somregel blandet disse og så har hatt hatt fruktpure oppi. Nå vil han ikke ha det lengre.

Så nå må jeg finne en annen grøt, og lurer på om deres barn har en bestemt favoritt. Jeg vil helst ikke lage den fra bunnen av. Har på følelsen at det tar så mye lengre tid.

Gutten min elsker brød, men det hadde jo vært koselig med et grøtmåltid om dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er ikke 11 måneder men har til tider vært litt vanskelig å få i grøt. Jeg har en hel drøss med grøter som jeg blander litt forskjellig av. Det som er mest populært er den naturelle havregrøten (6 mnd) med kanel oppi og en liten smørklatt. Anbefaler deg å prøve en eller annen grøt med litt kanel for å se om det faller i smak.

Ellers bruker jeg ofte å blande Småfolk Kveldsgrøt med pasta og ris i f,eks. Nestle Havregrøt med banan (8mnd) og litt fullkornsgrøt naturell (8 mnd). Den funker bra også. Min gutt er ikke så glad i fullkornsgrøtene alene så derfor blander jeg litt av dem oppi en annen basis.

I dag har jeg kjøpt Småfolk sin 12 mnd flerkornsgrøt tror jeg den het. Kommer til å prøve den ut når jeg har brukt opp noen av de andre pakkene jeg har.

Skrevet

Det er egentlig "best" å gi industriprodusert grøt til de små fordi disse inneholder kalsiumkarbonat og jern. Når man lager grøt selv blir det bare en brøkdel av kalsium og uten jern. Begge deler er viktig, så jeg lager ikke grøt selv fordi jeg vet at gutten min får alt som trengs i disse instant-grøtene :-)

Skrevet

Jenta mi (10mnd) liker best havregrøten med pære og banan fra Nestle. Den går ned på høykant. Har spist den i et par mnd alt, og har ikke gått lei.

Skrevet

Jenta mi er bare 9,5 mnd, men svarer likevel jeg:) Hun spiser småfolk sin fruktgrøt (6mnd) til frokost og nestle sin fullkornsgrøt med frukt (8mnd) til kvelds. Begge disse inneholder mye kalsium og jern, det synes jeg er viktig! Varierer slik at hun ikke skal bli så fort lei, går ned på høykant enda ihvertfall:)

Leste et tips en gang her inne om ei som tilsatte cornflakes eller puffet ris i grøten når baby ble grøtlei, da ble det poppis igjen. De vil vel ha litt mer å tygge på til eldre de blir, og når det kommer flere tenner. Da er det sikkert ikke så gøy med grøten som ikke gir noe motstand i det hele tatt. Så jeg kommer sikkert til å prøve dette når hun begynner å miste interessen. Håper å kunne gi grøt lengst mulig pga. alle de viktige næringsstoffene, og pga. hun drikker lite og trenger den væsken hun kan få. Men hun elsker brød også, og får dette også ila. dagen:)

Skrevet

Jeg gir foressten babyyoughurt (småfolk sin 8 mnd frukt/youghurt/havregryn) og tilsetter ca. 30 g havregryn i denne. Hvis du trenger mat-tips sånn utenom:) Dette får jenta mi til lunsj, i tillegg til brød. Skikkelig næringsrikt og veldig populært! Jenta di er jo så gammel at du sikkert kan bruke vanlig youghurt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...