Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Siden onsdag har jeg til tider hatt smerter i magen som kjennes som menstrasjonssmerter. De er ikke der om morgenen, men kommer utover dagen og blir sterkere mot natten. Sikkert en del av modningsprosessen ettersom jeg har termin 29.mars. Men, jeg er jo helt utslitt av disse smertene... Er det noen andre som har det sånn? Eventuellt er det noen som vet hvor lenge man går med disse smertene før fødsel?

Takk for all hjelp:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noen svar til deg, men jeg har det også sånn, og hadde en tråd i går ang det.

Hos meg begynner det også utover dagen. Hadde tenkt å ringe føden i går, for da gjorde det helt forferdelig vondt, men så ga det seg.

Det er vondt;(

Skrevet

Huff, ja drittvondt! Er det lenge til du har termin? Jeg har også veldig vondt når jeg går, men ikke når jeg sitter eller reiser meg...Føler meg som en hval som subber rundt...Gleder meg til det er over:) God bedring:)

Skrevet

Jeg har det også sånn.,.. Termin den 28 Mars :) Lagde OGSÅ en tråd om det i går, Men er visst ingen som svarer :)

I går var det ekstra ille, da fikk jeg til og med vondt i korsryggen så det holdt! Men det kan ha noe med at jeg satt i bil.. men kjentes ut som skikkelige mens-smerter.. Magen var helt rar. er liksom ikke de kynnerne som jeg vanligvis kjenner såvidt når jeg går tur med hunden.. det føles litt ulikt syntes jeg.. Men for alt jeg vet kan dette være også være kynnere.. jeg har jo ikke PEILING :P Derfor jeg lurer.

Det kommer ikke på dagen, men som dere, utover mot kvelden.. rart det der!

Jeg vil bare vite om det er ting som modnes eller hva det er.. Noe det sikkert er, siden det virker som det er mange som har dette, heldigvis.. :)

Skrevet

Godt å høre at det er flere! Jeg makter ikke å gå sånn i mange flere dager.. Det murrer godt i korsryggen nå. Var til jordmor i går, hun sa det sannsynligvis var modning, og at fødsel kunne skje nå i helgen eller om tre uker... :/

Skrevet

jeg har stort sett vondt i magen vær dag å enkelte dager er d så ille at jeg ikke klarer å gå. men smertene virker ikke inn på livmorhalsen min. den er like lang fordi. jeg får smerter rundt hele livmoren jeg da,starter nederst å beveger seg over hele magen. sykehuset mente d kunne være kynnere og at livmoren var øm, men de hadde liksom ikke en ordentlig forklaring på d. har hatt d sånn i over 1 mnd jeg nå. er 32+3. å jeg blir rett å slett kvalm av å ha d sånn. går rundt å er småkvalm hele dagen.

Men får no bare holde ut, svimmler meg gjennom dagene uansett:)

ha en super helg videre:)

Skrevet

Dette svaret fikk jeg fra jordmor Siw her inne:

Hei, på deg!

I ukene mot termin vil kroppen forberede seg på fødsel på forskjellige måter. Noen er merkbare og noen ikke. Mensmurringer er typiske modningssymptomer som mange gravide opplever. Disse kan oppleves mest foran ved symfysen, i korsryggen eller begge deler.

At du opplever disse murringene mest om kvelden kan være tilfeldig.

Mange merker også mer aktivitet fra den lille i tiden før de skal føde, så du har noen spennende dager foran deg. Fødselen kan jo starte når som helst, så det gjelder å forberede deg så godt du kan.

Sørg for masse søvn og hvile, fyll hodet med gode fødselstanker.

Masse, masse lykke til!

Skrevet

Hei!

Hvordan går det med dere? Hos meg har smertene avtatt litt, så da blir det sikkert ikke fødsel med det første...:)

Skrevet

Her har det avtatt litt her også.. haha, så rart! kjente ikke noe i går, og har ikke kjent noe enda i dag (bare så smååått)

Tenker jeg kommer til og gå over tiden jeg :) 14 dager til termin i dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...