Gå til innhold

Dere som har baby som bare sover en dag-dupp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på snart 10 mnd sliter med dagsovinga for tida, det går på en snurr hele greia. I tillegg har hun en god stund villet stå opp kl. 5, da er hun sprell våken:( Så jeg er ganske sikker på at hun får for lite søvn (blir ofte bare 1,5 t. tilsammen på dagtid nå), vet bare ikke hvordan jeg skal gå frem...

Hun har er/har vært en 30-min-dupper siden hun var ca. 3 mnd. Men har alltid klart å få henne til å sove lenger på dupp nr. 2 ved å rugge vogna etter at hun våkner. Dupp 1 og 3 har vært helt umulig å få henne til å sove lenger enn 30 min. For ca. 1 mnd siden begynte vi med 2 dupper, 30 min på formiddagen og ca. 2 timer på ettermiddagen (ofte mye rugging av vogna på denne duppen, spesielt i dwet siste).

Men som sagt har hun i det sista vært vrien på dagsovinga (det hører med til historien at hun brygger på sine første tenner). Hun sover bare 10 timer om natta, legges mellom 18.30-19 (alt er prøvd; legge sent, legge tidlig, lenge våken før legging...you name it). Nå holder jeg henne våken fra ca. 5-9 på morgenen. Da sover hun en halvtime. Neste dupp er ca. 12.30-14.30. Hadde hun bare sovet til kl. 7 så hadde hun jo fint klart seg med en dupp! Og jeg mistenker at det kanskje er dette som skal til for at hun skal begynne å forlenge natten... Så jeg føler at hun er kommet inn i en ond sirkel og jeg trenger derfor litt råd:)

Skal jeg prøve å holde henne våken til kl. 11 noen dager, og se om hun ikke kanskje sover til kl.14 hvis hun bare får en dagdupp? Håpet er jo at hun da også skal forlenge natta, og sove til 6-7, slik at jeg slipper å holde henne så lenge våken før duppen.

Hvor lenge er din baby før duppen og før legging? Når begynte h*n med en dupp? Hvor lenge er han våken før legging? Hvor lang er duppen? Og hvor lenge sover h*n om natta?

Sorry, mange spørsmål og aaalt for langt innlegg! Så takk til deg som gadd å lese hele greia!:) Trenger sårt litt råd nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...