Gå til innhold

Termin i dag 12.mars...noen flere som venter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det 2 dager over termin. Håper det skjer noe snart :)

Alle rundt er så gira og det gjør det ikke lettere å vente. Tvert imot. Men verre for bf som må på jobb og jobber samme sted som meg. Hehe. Hadde et par skikkelig vonde ett-eller-annet i går og menssmerter i 5 timer. Ikke første gangen..

Ønsker alle masse lykke til!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mama73 *FØDEKLAR m/lillebror*

Så artig :-) Verden er jammen ikke stor når det kommer et stykke! Hm, rart jeg har vært der inne så ofte da, ikke noe "galt" på prøvene mine, perfekte sier hun :-) Kan være hun ville ha meg inn oftere pga at han ikke har festet seg...Han har liggi med hode godt ned i ca 2 mnd men ikke festet, det vil han trolig ikke heller siden min mor har født alle oss tre søskna uten at vi var festet heller. Men når jeg først har har vært der inne har jeg tatt turen innom ikea og barnas hus jeg så klager ikke ;-) Min Jordmor heter Liv Marit, og har kun vært hos henne. Dette er vårt føste barn og jeg er så glad for å ha fått plass på ABC, håper virkelig han kommer før 22. mars, for blir jeg satt i gang får jeg jo ikke føde der :-( Jeg hogså har et inntrykk av at alle jordmøderene er hyggelige, har møtt de i gangene også var vi på et sånt fødselforberedendekurs 2.mars og da var det ei annen jordmor som arrangerte det...hyggelig hun også :-)

Jeg har ikke prøvd modningsakupuntur, litt tilfeldig egentlig, for jeg ringte for å bestille time, men hun var på vinterferie da, så snakket med Homeopaten og fikk time hos henne istedet :-) Man trenger ikke jobbe i butikk for å kunne selge ;-) Har fått øreakupuntur av henne, samt "medisin" for modning. Det rare er at hver gang jeg har vært der så setter det i gang med ekstrem stikking nedentil (livmorhalsen modnes eller noe) samt mye kynnere og rier om natten, men enn så lenge har det blitt med dette desverre)

Lurer på om det kanskje kan skje snart...hunden vår er ekstremt rar i dag... sov ikke spesielt godt i natt så gikk for å legge meg ved 9 tiden i dag igjen, så raste det skikkelig fra taket og hun spurtet ned trappen og satte seg som vakt forran soveromsdøra...og der satt hun når jeg våknet av takras ca kl10, da snuste hun inn igjennom døra og satte seg forann senga med ryggen mot meg og der satt hun sandelig når jeg våknet kl 11 igjen også...hun er jo en stor og god vakt hund i fra føra, men dette har vi aldri opplevd...fotfølger meg til fingerspissene i dag...Kanskje hun lukter noe jeg ikke gjør...ingen følelser av dette på kroppen da men, hehe :-)

Hehe, kanskje vi møtes på abc om ikke så lenge da!

Skrevet

Miaimagen<3

Så spennende, kanskje det skjer noe snart :-) Lykke til!

Skrevet

lykkelig&høygravid<3

Hm, litt rart de har så ulik praksis egentlig, men vet at denne uken var helt fylt opp på ABC, men jordmor fikk skviset meg inn til en time på onsdag. Mulig det er pga at jeg hadde sukker i urinen, og var på glukosebelastningstest og lå helt i grenseland...

Jeg spurte spesielt om å få komme tilbake etter en uke da jeg var på kontroll i uke 38, men fikk beskjed om at de kun har kapasitet hver 14. dag hvis det ikke var noe spesielt (da hadde jeg ikke tatt testen ennå)... Kommer vel tydeligvis an på hvilken jordmor man har da.

Hodet er ikke festet på lillebror heller, og kjenner det bekymrer meg litt mtp hvis vannet skulle gå. Hva gjør man da liksom? Hører jo så mye forskjellig. Noen sier man skal legge seg flatt ned, mens andre mener at det er best å gå rundt for å sette i gang fødselen. Jordmor ga bare beskjed om at jeg skulle ringe ABC med engang hvis det skjedde...

Så spennende med homeopatmedisin.

Hva er det du bruker?

En av jordmødrene på ABC, som også er homeopat, har tipset meg om ulike homeopatmedisiner jeg kan bruke. Tar nå pulsatilla d 200 2 ganger om dagen, bringebærbladkapser og probiotika (mot treg mage).

I mitt forrige svangerskap fikk jeg akupunktur helt fra uke 17 grunnet ulike plager på familieklinikken i Oslo. Akupunktør Mille, som også er jordmor, satte også modningsnåler når det nærmet seg termin, og den gang fødte jeg til termin. Hun samarbeider med en homeopat (deler kontor), og fikk da tips om piller jeg kunne ta fra og med termin som kunne sette fortgang i rier, men i og med at jeg fødte til termin, så fikk jeg aldri bruk for pillene. PIllene heter Caulophyllum thalictroides C30, og funderer nå på om jeg skal begynne å ta dem, men er usikker på hvor mange jeg skal ta.....

Det er vel ikke tilfeldigvis disse du også har fått vel? Kanskje du vet hvor mange man skal ta?

Så spennende med hunden din. Dyr har jo ofte en egen evne til å sanse ting vi mennesker ikke kan. Håper den har rett, og at noe skjer snart!

Krysser fingrene for begge to, og plutselig så krangler vi om fødestuene på ABC;-)

Skrevet

Det jordmor sa til meg var at om vannet skulle gå før riene startet, altså fosse ut og ikke sile, måtte man legge seg ned, grunnen til dette var at det kunne være fare for at morkaken kom før barnet..for riene drar barnet ned i bekkenet :-) Derfor har jeg fått beskjed om at om det kommer rier så skal jeg opp å gå, for da hjelper jeg barnet nedover :-) Jeg er ikke så redd for at dette skal skje i og med at han ligger langt ned med hode...selvom det ikke er festet. Min mor fødte alle oss tre søskna ufestet og hun måtte de ta vannet på alle tre gangene. Er visst veldig sjeldent vannet fosser ut når det går, men du får ha telefonen i nærheten så du evt slipper å gå for å ringe føden :-)

For å være helt ærlig så har jeg ingen aning over hva slags homeopat medisiner jeg får...jeg får de på en sånn dråpeflaske, så vet ikke hvor mange hun putter oppi heller...de dråpene skal jeg ta så ofte som mulig, gjerne en gang i timen. Samt at jeg skal masere de øreakupuntirtinga hun har satt inn ofte som mulig...de er visst plassert et sted der livmorpunktet er :-) Pluss at hun masserer et punkt på anklene...litt under den ankel kulen på innsiden av benet er det et ømt punt dette jobber med livmora...om du skjønner hvor jeg mener :-)

Skal dit i morgen også, og nå er det jo over termin, og det setter virkelig i gang noe hver gang jeg har vært der (en uke siden sist) og kanskje denne gangen er gangen!

Nå har jeg akuratt kommet inn fra en hærli` gåtur med svigerinna mi, tunge oppoverbakker ;-) Så nå er det tid for ananas og bringebærkapsler...hva man ikke gjør for å sette igang disse smertene! Håper hunden har rett ja, som du sier, de har en utrolig sanseevne, men er nok en smule redd for at det ikke skjer i natt heller :-/ Mamma sier 19.mars, da er det full måne! Men vil ikke vente så lenge ;-)

PS! Kanksje du setter igang etter en akupunturtime..du er jo andregangsfødene i tillegg...verdt et forsøk :-) Evt ring en homeopat ang de tablettene, hvor mange du skal ta..eller apotek, vet at enkelte apotek selger dette, og de burde jo kunne.....

Har du forresten fått vite hva mannen må betale for å sove og spise der? Ikke tenkt på å spørre når jeg har vært der inne, spiller egentlig ingen rolle heller, han skal jo være med såklart, men litt greit å vite er det jo :-)

Hehe, ja, det er jo kun tre fødestuer, så kanskje vi blir sittene å forhandle, haha :-)

Skrevet

lykkelig&høygravid<3

Hvordan går det med deg i dag? Hjalp det noe med homeopatbesøket? Her er det ikke noe nytt. Kjennes ut som om jeg står på stedet hvil... Herremin har hørt av andre som går over at dagene er lange, men SÅ lange da(!) det hadde jeg ikke trodd!

Tror vi betalte det samme for pappaen på barsel på ABC som de gjør på hotellet... Husker ikke helt, men det står kanskje på hjemmesiden til Ullevål?

Blir litt kort da jeg får besøk nå, men ville bare gi lyd fra meg, samt høre hvordan det gikk med deg i dag:-)

Skrevet

Hei :-)

Jo her går det fint...venter fortsatt, ikke rier i går men veldig trykking nedover og stikking så homeopaten gjorde nok litt nytte i går også, så nå tar jeg pråper og paserer på de punktene i øret der det sittter akupuntur ;-)

MEN hva med deg? Du har overtidstime i dag har du ikke? Om du fremdeles er her da?

Jeg vet, disse dagene er uendelig lange, prøver å finne på nye ting hele tiden, men nå er jeg så lei så jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

(nå er jeg veldig spent på om jeg hører i fra deg, eller om du rett og slett er på sykehuset med din lille)

Skrevet

lykkelig&høygravid<3

Joda, er her ennå jeg vet du;)

Hadde litt svake murringer i dag tidlig, og håpet på at det skulle trappe seg opp, men neida. Nesten så jeg lurer på om det bare var innildning!;) Vil jo så gjerne ha vondt nå, og bare kjenner og kjenner etter det minste lille tegn...

Så fint at det ser ut til at homeopatien virker på deg! Jeg har overtidstime i dag kl 13, og lurer på hva de gjør der. Vet du det? Er det bare vanlig Jordmortime, eller ctg og ultralyd og sånn? Lurer også på om de sjekker åpning?

Ser det fortsatt ut som om det er langt unna fødsel etter overtidstimen, så tror jeg at jeg bestiller meg modningsakupunktur! Nå vil jeg gjøre absolutt alt, innen rinelighetens grenser selvsagt, for å få i gang fødsel!

Vi holder hverandre oppdatert!!

Ha en fin dag!

Skrevet

Jeg vet ikke hva de gjør sånn 100%, men ultralyd, mål av fostervann og evt se funksjonen på morkaken, tror jeg. Men kl er jo over 13 nå, så nå vet vel du sikkert 100% du nå :-) Vurderer akupuntur jeg også, men avventer til i morgen. Selvom en dag er ekstrem lang....så er vi jo "kun" 4 dager på overtid...mye kan skje enda ;-) Og det er jo fullmåne til lørdagen ;-) hehe

Ha en super dag du også!

Skrevet

lykkelig&høygravid<3

Da har jeg kommet hjem igjen fra jordmortime.

Var en vanlig kontroll, i tillegg til at hun kjente etter om jeg var moden (noe jeg ikke var). Hun strippet litt også, men fikk ikke inn mer enn en finger, men hun dro litt i hinnene ved mormunnen. Hodet var fortsatt ikke festet, men ellers så var både blodtrykk, urin og hjertefrekvens bra.

Fikk en følelse av at dette kan ta sin tid....

Lillebror er også stor. Storebror var 4200 til termin, og lillebror var estimert til det samme på ultralyd for et par-tre uker siden, men nå har jeg gått over, og han er større enn storebror tror jordmor.

Kjenner jeg er så engstelig for å få altfor stort barn!

Både søsteren min og jeg var også store da vi ble født (over 4 kg), selv om hverken mamma, jeg eller søsteren min er spesielt store, så har vi vel anlegg for å få store barn..

Jordmor sa jeg skulle kontakte henne på ABC på søndag, så skulle hun strippe litt til + sette nåler. På mandag skal jeg få time til ultralyd.

Slik jeg forstod det, så kan jeg bli satt i gang på mandag hvis jeg ønsker det, men det dumme da er at jeg ikke får født på ABC. Men jeg får ta en avgjørelse etter ultralyd. Viser deg seg at han er MEGA stor, så velger jeg nok å bli satt i gang uansett.....

Håper så inderlig at strippingen har hatt noe effekt! Krysser alt jeg har for at det settes i gang noe i løpet av natten eller morgendagen (selv om jeg innstiller meg på å trappe opp på ABC på søndag til ny time)...

Når skal du til ABC neste gang?

Skrevet

Skjønner deg godt om det viser seg at han er veldig stor, vi tre barna var alle under 3600 så håper på det samme her, men mamma gikk ikke stort over termin heller da! Jeg også tenker mye på det, om jeg skulle gå veldig lenge over, hvor stor han er blitt til da tru ???!!!

Jeg vet ikke neste gang jeg skal til ABC, overtidstimen er satt på Ullevål, for de skal ta ultralyd osv, og min jordmor på ABC kan ikke dette. 22.mars skal jeg inn, og om de mener det blir jeg satt i gang denne dagen, eller i løpet av de to neste...Nettopp kommet i fra legen , hadde time hos min jordmor her i bygda i går, men ble ikke noe for hun var syk. Tenkte jeg skulle be henne om å sjekke modning, men da spurte jeg legen om time i dag istedet. Hun er ingen gynokolog eller jordmor, men hun kunne sjekke. Livmormunnen var veldig kort og jeg var visst veldig myk, men hun syntes det var vansleig å sjekke åpning str, så kunne ha spart meg for den timen...har skaffet meg et tlf nr til modningsakupuntur her i nnærheten, så ringer nok dit i morgen for å høre litt...men det er en mann da...de ser ikke etter åpning de eller?

Sukk, jeg vil så gjerne sette i gang NÅ!!! Hmmm, hvorfor har ikke min jordmor på ABC tilbudt meg akupuntur og stripping? Jeg ringer nok dit før tirsdagen og spør om dette, om det ikke settes igang før da så klart :-)

Har begynnt å hoppe litt jeg nå da...får vel bare fortsette med dette og tur gåing en stund til ;-)

Skrevet

lykkelig&høygravid<3

Hei igjen!

Så rart at du ikke fikk noen overtidstime på ABC også!? Jeg fikk som sagt time i dag, 4 dager etter termin, og jordmor skrev i dag en rekvisisjon/bestilling av time til føde/gyn mottak om ultralyd på mandag, evt. før. Hun sa at jeg da kunne velge om jeg ville bli satt i gang eller ikke. Håper så inderlig jeg slipper det da jeg har så lyst til å fullføre på ABC denne gangen!

Ullevål, føde/gyn skulle ringe meg ang. timen. Håper jeg får den før mandag jeg da, da jeg som sagt kjenner så varierende med liv i magen, så jeg blir helt utmattet mtp NÅR jeg evt skal reagere. Blir så urolig når jeg i tillegg er på overtid, og vet at morkaka svikter mer og mer for hver dag... Men, men, det er jo mange som har født på overtid, og de ville jo ikke ha tatt noen sjanser hvis de mente at det var uansvarlig!

Ring ABC du, og si at du ønsker en time, og be om å bli strippet du også. Kjenner jeg har hatt endel murringer etter timen, men er jo ikke sikkert at det er noe på gang, men modning håper jeg i alle fall på!

Nei, nå krysser jeg alt jeg har for oss begge! Tenk så moro om vi hadde startet samtidig, og møttes på ABC;-)

"krysse, krysse, krysse fingre for at det skjer noe snart"

Skrevet

Hei hei :-) I natt igjen har det holdt på, ringte mannen hjem i fra jobb og vi skulle til å reise, men neida, så sluttet det IGJEN!!!!! Og sånn har det da holdt på, og nå er jeg så skuffet! Så i morgen (hadde ikke ledig før) skal jeg til modningsakupuntur, som han sa, det er veldig forskjellig fra person til person med reaksjon, noen reagerer voldsomt med en gang, andre ikke. Jeg satser på å være en av den første varianten ;-)

Ringte ABC, de anbefalte ikke stripping enda på meg, hun ville ha ventet til tirsdag og bedt de som skal ha overtidskontroll på meg om å gjøre dette, om det ikke skulle ha skjedd noe innen den tid da såklart.

Nå, hvordan går det med deg? Noen føleser etter strippingen, har murringen fortsatt? Eller kanskje du ikke er her lenger ;-)

Skrevet

lykkelig&høygravid<3

Hei igjen!

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra modningsakupunktur, så håper det får litt fart i sakene!

Jeg hadde en tilsvarende natt som deg,- masse sammentrekninger og milde, rielignende smerter. Jeg var så sikkert på at jeg kom til å gå i fødsel i natt eller i dag tidlig, men den gang ei. Det ga seg i 04-0430 tiden. ARGH! Jeg var bare så sinnsykt frustrert da jeg stod opp i dag.

Håper i det minste at noe er modnet!

Fikk akupunktør (som også er jordmor) til å kjenne etter om hodet var festet etter nattens strabaser, men neida!

Ikke hadde jeg fødepuls heller...

Hun mente at de som ikke hadde festet hodet, ofte ble født noe over termin...

Så rart at du ikke blir tilbudt stripping på ABC før overtidskontrollen.

De ringte meg forresten fra Ullevål føde/gyn i dag, og jeg har fått time til overtidskontroll med ultralyd og legetime kl 0830 på tirsdag 22.3.

Var det ikke på tirsdag du også skulle?

Regner med jeg vil bli igangsatt da....., selv om jeg så fryktelig gjerne skulle ha født på ABC, så klarer jeg ikke å vente lenger med så stor baby og så mange bekymringer..

Hvordan er det med deg i dag? Har murringene dine tatt seg opp igjen?

Kjenner jeg nesten begynner å miste litt motet jeg nå...., men for hver dag, så er vi i hvert fall en dag nærmere!:-D

Skrevet

Hei :-)

Kom ikke inn på sidene i går jeg, har det skjedd noe mer etter stripping og akupuntur?

Jeg var på akupuntur i går jeg også, gikk tur i fullmåne også..men nei da! På morran i dag har jeg murringer og milde rieliknende smerter, men ikke mer enn dette...har virkelig bare lyst til å begynne å gråte, jeg vil så gjerne komme i gang snart, satt på rommet hans i går, i gyngestolen og sang til han...vil så gjerne møte han og få denne fødselen overstått! Og helst på ABC...vet du om hvis man må føde på vanlig avdeling om mannen min kan overnatte der? Eller må han hjem? Er så redd for det siste, vil så gjerne han han hos oss når tiden er inne for det.

Nå er jeg spent på å se om det kommer noe svar her, eller om du er så heldig å ligger på Ullevål nå :-)

Skrevet

Og ja, det er på tirsdag jeg har overtidskontroll...samme dag som deg :-)

Skrevet

lykkelig&høygravid<3

Heisann!

Nei, nå var jeg sikker på at du var på ABC og lå med den lille i armene dine;)

Her er det ikke noe nytt gitt... Begynner nesten å bli vant til dette nå, og blir mer og mer innstilt på at det blir igangsetting her. Skikkelig dritt, for å si det rett ut.

Har så fryktelig lyst til å føde på ABC denne gangen, og hadde aldri trodd det skulle gå så langt at jeg må settes i gang!

Vet du om vi kan komme på barsel på ABC hvis vi blir satt i gang på Ullevål?

Forrige gang startet fødselen på ABC, men ble flyttet over til føde A pga langsom framgang. Da fikk vi gudskjelov komme på barsel på ABC!

Hvis vi ikke får kommet på barsel på ABC, så får dere familierom med plass til far på sykehushotellet, så lenge alt er fint med både mot og

barn:)

Blir spennende å se om fullmånen får effekt! Du har i hvert fall murringer og slikt, det har ikke jeg! Her er det absolutt ingenting som tyder på fødsel ennå.

Nei, vi får bare krysse fingrene og håpe vi sees på ABC i løpet av natten!

Skrevet

mama73 * OVERTID m/lillebror*

Du er her ja...håpet på at du var heldig jeg nå, ikke for at det ikke er koselig å "prate" med deg da :-) Merker tårene sitter enda løsere enn ellers de siste mnd, de siste dagene nå er jeg tåre våt stortsett heletiden. Er så redd for å måtte bli satt i gang! Har litt blandende følelser ang tirsdagen, hva om jeg får tilbudet å bli satt i gang, men morkaken og gutten vår har det helt fint, skal jeg vente litt til, eller ikke?!?! Jeg er så lei av å måtte vente, men samtidig vil jeg gjerne at det skal skje naturlig... Dette er jo vår første og vet jo ikke hva jeg går til, men jeg føler en sånn trygghet på ABC, og det er så godt når jeg kommer inn dit og jeg vil så gjerne få født her!

Vet ikke hvordan det er med overnatting på barsel på ABC om man blir satt igang og føder på en annen avd, trodde ikke at man fikk plass der da, men vet ikke. Man får jo plassen sin etter et keisersnitt, to dager etter, kan mann, mor og barn få sine to netter der...om alt er bra da såklart. Så det kan jo hende det samme gjelder i gangsettelse. Jeg håer i såfall dette, men jeg kommer til å savne de tilbudene man får på ABC under fødselen evt. Når hun ringte meg, hun som skulle avtale overtidstime på tirsdagen, spurte jeg om det var badekar på de andre fødeavd. og jo da det var det, man kan være i de helt til utpressingen, for selve fødselen kan ikke finne sted oppe i badekaret.......WHAT!?! Da er jo hele poenget borte...men vi får ikke ta sorgene på forskudd, det er jo fremdeles dager igjen til tirsdag :-)

Hva gjør du mens du venter om dagen? Her går det i et strikke prosjekt, ikke strikket på ihvertfall 10 år, så dette er fin avbrekker for meg, for da må jeg konsentrere meg sånn for at mønsteret blir riktig :-) hehe, ellers går det i turgåing, klesvask, kjøkkenhygge og avslapping med mannen. I dag tror jeg det blir laget rundstykker til barseltiden, har tenkt på dette over lengere tid, men har liksom ikke blitt noe med meg, men i dag skjer det ;-)

Jeg krysser fingrene for oss begge, at fødselene er nær :-) Og det at du har 1 cm åpning, det kan gå fra 1 til mange på liten tid når man først er igang, ikke tenk på det :-) Jeg har fått beskjed om at jeg er myk og har veldig kort mormunn, noe som visst var positivt, men legen som jeg var hos syntes det var vanskelig å måle åpning, så har ikke peil om det er...tar det som det kommer ;-)

Her i Østfold er det strålende vær i dag, må nytes...håper du har blå himmel i Oslo også :-)

Skrevet

lykkelig&høygravid<3

Hei igjen!

Kjenner meg igjen når du beskriver hormonelle påkjenninger! Den siste tiden har jeg vært så hormonell at jeg knapt kjenner igjen meg selv. Begynner å gråte av den minste ting. Den ene dagen er jeg positiv, energisk og glad og tenker at dette kommer til å gå helt fint, mens den neste er jeg helt apatisk, sliten og mer negativ/engstelig. Må le litt av meg selv ved jevne mellomrom;)

Merker at bevegelsesmønsteret til lillebror påvirker humøret mye.

Natt til i går og i går tidlig var han musestille, og jeg dro til føden for sjekk da jeg ble engstelig. Alt var tipp topp og full score på ctg selvfølgelig. Typisk at han er superaktiv når vi kommer til sykehuset (og bra er jo det såklart, man bare føler seg litt sånn "ulv, ulv" og hypokonder). Etter sykehusrunden var han kjempeaktiv resten av dagen, og på kvelden i går tok det helt av i magen. I går var jeg i perlehumør og veldig optimistisk!:-D

Men, i natt var han musestille igjen, jeg prøvde å dulte bort i han, spise en banan, drikke vann osv, men ingen reaksjon. Da var det godt å ha doppleren der! Hørte hjertet, men tydelig at han sov. Synes han har så lange soveperioder av gangen....

I dag har han vært mye mer rolig enn i går, men har kjent flere bevegelser, så er egentlig ikke veldig engstelig, men kjenner allikevel at det påvirker humøret mitt...

Uff, sånn har det vært helt siden jeg begynte å kjenne bevegelse fra uke 23/24. Opp og ned, et veldig varierende bevegelsesmønster. Hadde det sånn med førstemann også,- morkaka var foran da også. Hvis jeg blir gravid igjen en gang, så håper jeg inderlig at jeg får morkaka bak, og en baby med et jevnt bevegelsesmønster, slik at det er lettere å reagere når det skjer noen forandringer!

Skjønner godt dilemmaet ditt mtp igangsetting. Har det akkurat på samme måte selv. Jeg har så fryktelig lyst til å føde på ABC, da jeg som deg, føler meg så trygg og godt ivaretatt der. Føler jo at jeg "kjenner" de fleste jordmødrene der også, noe som er en stor fordel. Det var så utrolig fint å være på barsel der også. Alle jordmødrene var så søte og hjalp meg med ammingen osv. Hører at de som ligger på det vanlige sykehushotellet ikke på langt nær får den samme tette oppfølgingen der.

På den annen side så er det litt skummelt å gå lenger enn tirsdag også, da jeg er så redd for at det bare skal drøye enda lenger og at morkaka tilslutt skal svikte. Nei, dette er så sårbart og vanskelig. Ønsker av hele meg at vi slipper å ta den beslutningen! Kjære, kjære fullmåne, hjelp oss å føde i natt!;-D

Så rart at de ikke vil at du skal føde i badekaret på Ullevål!? Høres merkelig ut at de ikke har kompetanse innenfor dette.....

Jeg prøvde meg i badekaret under forrige fødsel på ABC da jeg var helt sikker på at det var dette jeg ville. Men merkelig når man først er der, og kjenner at det er helt andre ting man heller vil. Jeg husker at jeg var så varm, og at badekaret bare ble klamt og altfor varmt for meg. Jeg synes dusjen var det beste middelet, samt å få massasje på korsyggen av samboer. Fikk også noen nåler av jordmor. Ellers så synes jeg det var deilig å bevege meg under veene. En ting er i alle fall sikkert, og det er at det ikke alltid går som man har planlagt! MEN, jeg følte meg så trygg og ivaretatt under hele forløpet på ABC. Jeg havnet tilslutt over gangen på føde A, og fikk både epidural, vepsestikk og lystgass;) Og jeg som skulle føde naturlig. Hehe;) Veldig fint å ha den muligheten når ting ikke går som det skal, på samme måte som at du ønsker å ha muligheten til å føde i badekar! Krysser alt jeg har for at vi begge får oppleve fødsel på ABC!

Ser du bor i Østfold. Hva gjør du hvis du da må bli igangsatt? Skal du fortsatt til Ullevål da, eller blir det et sykehus i Østfold?

Du spurte om hva jeg gjør mens jeg venter om dagen. Her har vi en aktiv 2 1/2 åring i hus, så i helgene har vi nok å henge fingrene i. Det har nesten vært sånn i det siste at jeg har gledet meg til ukedagene hvor jeg får slappet litt mer av;) Ikke det at pappaen ikke tar han i helgene, men er ikke like lett å legge seg ned å slappe av med stadige avbrytelser osv.

Ellers så kjenner jeg at i ukedagene så har jeg blitt mer og mer apatisk. Er virkelig ikke mye jeg orker for tiden. Har vært så glatt ute her i Oslo også, så har ikke vært optimale forhold til turgåing heller. Føler virkelig at livet er på vent, og at jeg er i en slags unntakstilstand. Gleder meg til å begynne å leve igjen!

Går mye tid til sofasliting, lesing, tv titting og surfing. Vasker litt klær, småpusler litt, og sover ofte 2 ganger i løpet av dagen. Er ofte våken et par timer midt på natta, og får absolutt ikke optimalt med søvn. Ellers så er det middagslaging til mann og barn kommer hjem fra jobb og barnehage. Leking og kos med gutten vår, og så legger jeg meg forholdsvis tidlig da jeg er helt utslitt. Virkelig spennende og innholdsrike dager gitt! ;-P

Nei, nå håper jeg at fullmånen gjør sitt i natt og setter i gang noen skikkelig veer! Jeg har hatt endel kynnere i dag, men ingen mensmurringer, slimpropp eller andre ting som tyder på fødsel med det første....

Imorgen skal jeg til ABC igjen for å få noen nåler + bli tøyd/strippet av jordmor. Så hvis ikke fullmånen gjør sitt i natt, så håper jeg i hvert fall at det skjer noe etter ABC besøket imorgen!

Tvitvi for natten, og hvem vet, kanskje vi sees på ABC i tidlig morgengry?

Hold meg oppdatert!;-)

Ha en fortsatt fin kveld!

Klem fra meg

Skrevet

God "morgen" :-)

Er så glad for at været er på topp om dagen, hjelper motet litt når solen skinner og det er muligheter for lange turer :-) I går kom et vennepar på morran og hentet oss og var ikke hjemme før sent på kvelden, godt å komme seg ut og vekk litt.

Liggi meg maserier og mensmurringer på morran i dag igjen, når skal de bli ekte?!

Hvordan gikk det på ABC i går, ga det noen virkninger? Jeg skal be om stripping i morgen på overtidskontrollen tenkte jeg, og skal ringe og bestille modningsakupuntur nå, håpe han kan få tid til meg med en gang siden morgenen var som den var så kanskje de kan hjelpe hverandre :-)

Jeg har min fødeplass på Ullevål, så blir nok her. Jeg ønsker ikke å føde på Fr.stad sykehus!

Er godt å ha noen fødeplaner, men som du sier så er det ikke alltid de blir brukt og da er det godt det er annet å "finne" på underveis også :-)

Nå krysser jeg fingrene for at i natt setter det igang på oss begge to (om du ikke alt er der) og at vi ligger med våre kjære på brystet i morgen!

Håper du får en fantastisk dag, som siste dag som enbarnsmor ;-)

Skrevet

Hei igjen!!!

Var 100% sikker på at du hadde født jeg nå!!;) Var på ABC i går, og fikk høre at det hadde vært tre fødsler i løpet av natten, og var sikker på en av dem var deg!;)

Ble strippet og fikk akupunktur i går, og i går kveld ved 23 tiden begynte takene. "Yes, nå er det endelig i gang", tenkte jeg i mitt stille sinn. Jeg lå i senga og begynte å telle på rietelleren. 10 min, 8, 7, 5, og så opp i 14 min. Sånn har det holdt på helt fram til Kl 7 idag tidlig!! Lengste intervallet var på 30 min, og riene startet med ca 1-1 1/2 min varighet. De eskalerte ikke, men var forholdsvis sterke. Etterhvert som morgentimene kom dabbet det mer av, og nå har det stoppet helt opp...! Æsj, var sikkert bare maserier. Men de varte jo fra kl 23-07, og jeg våknet ved hver rie, så er ganske utslitt nå kjenner jeg.. Ringte ABC, og hun trodde kanskje det skulle ta seg opp igjen i løpet av dagen, men kjenner ingenting enda... Så irriterende!!! Håper i hvert fall at det har modnet seg mer der inne!

Da blir det i alle fall overtidskontroll på Ullevål i morgen kl 0830, og blir spennende å høre om det er noe på gang eller ikke.

Hvis det fortsatt er bare 2 cm (var 1 cm mer i går da hun strippet), så tror jeg nesten jeg ber om igangsettelse...., men har jo så lyst til å føde på ABC. Spurte forresten jordmor igår om jeg får komme på barsel på ABC hvis man blir igangsatt, og det får man!!!:-)))

Når imorgen skal du til Ullevål?

Skrevet

Skulle gjerne ha vært en av de tre :-) Om en time nå trapper jeg opp hos akupuntøren...har hatt sterke mensmurringer i hele dag, kanskje jeg er i gang etterpå eller i natt, hadde vært fantastisk! Også har jeg så flaks da, gikk ut med søppla i sta, og helt tilfeldig oppdaget jeg at jeg har punktert!!!!!! æææ, heldigvis hadde bilverkstedet mulighet (spillte jo ikke lite på at jeg er en uke over termin og viktig at bilen er klar heller da, hehe)

Håper du setter i gang med de ekte reiene i kveld/natt, nå synes jeg virkelig det er vår tur snart! Jeg hadde nok trodd som deg at jeg hadde vært i gang med det du forklarer, du får legge deg tidlig i kveld så du er klar for at det setter i gang i natt igjen! Jeg krysser fingrene for oss begge :-)

Har bestemt meg for at om alt er bra med lille gutten vår så venter jeg med å bli satt i gang på 14.dag, for etter den dagen får man jo ikke født på ABC uansett.

(Sitter med store smerter akuratt nå...kom igjen gutten min, kom igjen ;-) )

Har time likt som deg, kl 8.30, og heldigvis har mannen min fått fri, ikke mye lyst til å reise inn alene i morgen kjenner jeg, litt nervøs for hva de sier og gjør! Og tenk om de må sette meg i gang med en gang, og da har mannen min 2 timer kjøring inn fra jobb...tar jo som regel lengre tid fra de setter igang til det faktisk er i gang, men vil gjerne ha han i hånda mi!

Åååå, så bra vi fortsatt kan bo på barsel, nå ble jeg veldig glad, takk for at du spurte og fortalt meg :-)))))

Skrevet

Hvordan går det med deg? Har du født ennå? Ingen fødsel her, og jeg var på overtidskontroll på Ullevål i stad. Søt så supert ut. Hodet er nå også festet, og jeg er helt moden:-) Blir satt i gang på torsdag hvis jeg ikke har født til da... Uansett ikke lenge igjen nå, men håper så inderlig å føde på ABC!

Nå skal jeg gå en tur med mamma i det fine været!

Er spent på hvordan det går med deg!!!

Klem fra meg

Skrevet

Hei :) nå ligger jeg på barsel på abc; i går kl 10.41 kom en liten prins på 3390g og 49 cm...ti dager over og vel verdt å vente på. Så den overtidstimen ble avbestillt ;) Hehe. Nå hvordan går det med deg? Fødte noen her i natt...er du en av de? Krysser fingrene for deg :)

Skrevet

Hei hei!

Gratulerer med gutten og vel overstått! Gikk fødselen fint? Tok det lang tid? Ser du svarte på den andre tråden også, så du vet jeg har født;-) Så utrolig morsomt at vi fødte på samme dag og samme sted!! Jeg var her i går kl 1545, og lille Mikkel kom til verden kl 1954:-) Rask og fin fødsel. Med storebror brukte jeg 25 timer fra første rie, så

stor forskjell på fødslene!!!

Mikkel ble født i badekar, og jeg brukte det stort sett under hele fødselen. Brukte du badekar? Vi blir her til imorgen, så kanskje vi sees i gangen etterhvert;-) Kos dere videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...