Lykke22.03.11VL<3 Skrevet 12. mars 2011 #1 Skrevet 12. mars 2011 Nå er jeg vel så fødeklar man kan bli...termin i dag, men lille gutt har ikke meldit sin ankomst :-( Hva gjør dere andre som venter, noen tips til noen gode kjærringråd? Jeg er ute å går minimum en gang om dagen og da spesielt i bratte bakker, drikker varm melk med margarin i, spiser sterk mat (noe som enn så lenge kun har gitt meg vondt i magen og halsbrann og ingen fødsel), har sex med mannen.... Masse kynnere, har hatt rier for noen dager siden, men de ga seg igjen, og kom ikke tilbake :-( Skjønner at allerede nå er det en ny sjef i huset som kommer når han selv ønsker ;-)
shewolf Skrevet 12. mars 2011 #2 Skrevet 12. mars 2011 Hei Jeg har også termin i dag Skal ha ei jente. Hatt masse kynnere og modningsrier :/ ikke så godt. I dag er det mindre vondt enn på lenge Så tror ikke det blir noen terminbaby her Man vet jo aldri. PLUTSELIG kommer de Lykke til!! Sender masse fødestøv og håper våre små kommer snart
Lykke22.03.11VL<3 Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2011 Hei :-) Så spennende, ja vi får bare holde ut ;-) Driver du med disse gode kjennte rådene da? Som du sier, plutselig...noe jeg håper er veldig snart :-) Hadde en prat med minsten i magen på morgenen i dag at nå er ho mor helt klar, og det beste for han er å komme snart, fått overtidstime 22.mars (10 dager på overtid) og vil helst slippe dette...håper han tok i mot rådet mitt ;-) hehe I dag skal mann og jeg på kinodate...prøve å glemme tid å sted litt ;-) Masse lykke til, sender masse fødestøv tillbake og håper våre små snart tar til mot :-)
Maewin Skrevet 12. mars 2011 #4 Skrevet 12. mars 2011 Menstermin den 13.. ikke noen tegn enda. UL-termin er ikke før den 21 mars så ja, skjer vel neppe noe enda, men kjenner jeg er litt skuffa fordi jeg egentlig har MINDRE rier enn for 1-2 uker siden! Sender masse fødestøv i deres retning!
Lykke22.03.11VL<3 Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2011 Hehe, ser den med rier...og de kan dukke opp regelmessig alt i fra en dag til 14 dager før fødsel...ikke lett å vite da nei! Min UL og mens termin er den samme, må være skrekkelig frustrerende med så lang tid i mellom disse...Masse lykke til, håper din lille vil ut snart :-)
babyboooom Skrevet 12. mars 2011 #6 Skrevet 12. mars 2011 jeg har oxo termin i dag:) Men ingen baby her heller nei.. vært våken hele natta med kynnere som er ekstremt harde med skikkelig press å mens vondt. så trodde kanskje ting var på gang,men nei da.. som alltid bare lureri... Har ingen kjerringråd å gi som funker. tror jeg har prøvd alt nå. alt av hva du skriver oxo... men ender bare med maserier eller hva det er...?? harde kynnere på en måte med menssmerter hvor jeg kjenner ungen presses i bekkenet så det stråler i beina.. kjenner ikke noe i ryggen.. Men men får jo bare vente da.får ikke tvingt ungen ut,selv om jeg er så lei at jeg gjerne skulle gjort det
Mave10 Skrevet 12. mars 2011 #7 Skrevet 12. mars 2011 har termin i morgen. den siste uken har jeg hatt mye forskjellige smerter, som har kommet og gått og som sikkert er kynnere. men jeg er jammen ikke sikker på hva noe er egentlig, og nå har jeg hatt ordentlig vondt i korsryggen, av og på gjennom hele dagen. så begynner å lure på om det kan være rier ? men det skal jo være så vondt... og det er jo vondt, men ikke sååååå vondt. hmm. kunne ønske vannet gikk, for det er så " sikkert " tegn. får vel bare vente, og følge med... prøve å registrere disse takene på rieteller.no kanskje. men det jeg lurer på er det at de varer så lenge. trodde en rie skulle vare et min kanskje, men disse ryggsmertene kan sitte i 10-15 min minst... å det hjelper ikke om jeg legger meg ned, eller slapper av. er jammen ikke lett å være 1.gangs, mye usikkerhet. i tillegg er jeg veldig øm i underlivet, spesielt i rumpa egentlig. sånn press rundt selve åpningen. i natt våknet jeg og av at jeg gulpet oppkast.. æsj... var kvalm å måtte ta en lang varm dusj. vel vel, om noen ser det her og har en mening om det er rier eller kynnere, så bare å rope ut selv om jeg sikkert fortsetter å være like usikkert. alle har jo forskjellige opplevelser. men ja. godt med råd :)
Lykke22.03.11VL<3 Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 12. mars 2011 vi får tenke at det er noe på gang, babyboooom :-) Jo flere rier man han før fødsel jo lettere blir hvis selve fødselen sa jordmor til meg :-) Lykke til når din setter skikkelig i gang :-)
Lykke22.03.11VL<3 Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 12. mars 2011 Vi får tenke at det er noe på gang, babyboooom :-) Jo flere rier man han før fødsel jo lettere blir hvis selve fødselen sa jordmor til meg :-) Lykke til når din setter skikkelig i gang :-) Mave 10; Jeg har blitt fortalt at i utgangspunktet skal ikke kynnere gjøre vondt...de kan være ubehagelige osv men ikke vondt vondt! I tillegg er de ikke regelmessige, en rie varer ca i ett minutt, da de starter "svakt" og øker og slutter svakt igjen, om du ser for deg en kurve...og de skikkelige riene må man puste seg lett igjennom for man orker ikke de dype pustedragene, eller snakke for den saks skyld. Mannen min spurte om det gikk bra (skjønner jo det) men hasn måtte pent vente til at den var over før han fikk svar ;-) Jeg merker god forskjell på dette selv, men alle kropper er jo forskjellige ;-) Mine rier starter med at jeg blir kvalm, så strammer det seg, korsryggen sprenger (fungerer ok å få snudd seg på alle fire...med hjelp av mannen) så må jeg pesepuste i ca 1 minutt og ett minutt etterpå til å få kommet meg igjen...for å så slappe av før neste setter igang ;-) Håper på at de kommer snart igjen, er noen dager siden sist, og vil virkelig sette igang på ordetlig snart :-) Håper dette hjalp deg litt :-) Masse lykke til når tiden er inne :-)
Monapuz Skrevet 12. mars 2011 #10 Skrevet 12. mars 2011 Hadde UL termin 9. mars,menstermin i dag og går fortsatt rundt med stikking i underlivet, nedpress, mensmurring og det som er........men fortsatt ingen baby...... mye plaget med bekkenet i det siste og sover veldig dårlig på nettene pga det og vannlatinga. Sliten og lei som bare f..... skikkelig vondt i skambeinet også nå, tror det kommer av bekkensmertene da.....går bare rundt og venter og prøver å få sovet så mye som mulig, da jeg er konstant trett og slapp..... Blir nok mer som en førstegangs jeg å, selv om jeg har en sønn fra før, han ble tatt med hastekeisersnitt i okt. 07 Sender dere andre masse fødestøv, lykke til
Monapuz Skrevet 12. mars 2011 #11 Skrevet 12. mars 2011 Hadde UL termin 9. mars,menstermin i dag og går fortsatt rundt med stikking i underlivet, nedpress, mensmurring og det som er........men fortsatt ingen baby...... mye plaget med bekkenet i det siste og sover veldig dårlig på nettene pga det og vannlatinga. Sliten og lei som bare f..... skikkelig vondt i skambeinet også nå, tror det kommer av bekkensmertene da.....går bare rundt og venter og prøver å få sovet så mye som mulig, da jeg er konstant trett og slapp..... Blir nok mer som en førstegangs jeg å, selv om jeg har en sønn fra før, han ble tatt med hastekeisersnitt i okt. 07 Sender dere andre masse fødestøv, lykke til
babyboooom Skrevet 13. mars 2011 #12 Skrevet 13. mars 2011 ÆSJ sæ jævlig lei av å vente.............. Vil ha ut prinsessa nåååååååååååååå
Lykke22.03.11VL<3 Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #13 Skrevet 13. mars 2011 Masse lykke til alle sammen, håper vi alle snart har våre prinser og prinsesser i armene <3 Er så glad for hver minste smerte som kommer...mye mensmurringer i dag, håper dette utvikler seg videre...får være i masse aktivitet i dag, kanskje det hjelper til litt :-)
mama73 m/tre søte små Skrevet 13. mars 2011 #14 Skrevet 13. mars 2011 Jeg hadde også termin i går 12. mars, men ingenting på gang ennå. Trodde virkelig jeg skulle føde til termin denne gangen da jeg gjorde det forrige gang + at både mens- og ultralyd termin var 12. mars... Men, men, med disse fødslene så kan man tydeligvis aldri vite. Hadde endel murringer i går kveld, men gikk over da jeg la meg. Idag har det vært mer rolig igjen.. Slimproppen har heller ikke gått, slik den gjorde sist.. Har den gått hos dere? Noen fler som er andregangs her?
vennendin Skrevet 13. mars 2011 #15 Skrevet 13. mars 2011 Hadde termin 3 mars.. så 10 dager over nå!! Lei lei lei.. Har to små fra før og gikk bare ett par dager over med de.. så dette er nytt for meg! Skal på overtidskontroll om 2 dager.. men hadde ikke gjort noe om han kom før det.. Vil ha baby NÅÅÅ!!
Lykke22.03.11VL<3 Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #16 Skrevet 13. mars 2011 mama73 *FØDEKLAR m/lillebror*: Håper det starter opp for deg snart, hadde mens termin og ul termin 12. jeg også, å venter og venter...ble muffinslaging i dag for å prøve å tenke på noe annet ;-) Vet ikke om slimproppen min har gått, har en del utflod generellt i svangerskapet...skulle gjerne ha visst! Men den kan også gå timer før fødselen er i gang, kan den ikke???? vennendin: Føler med deg...10 dager over, virker sikkert som en evighet, jeg føler en dag er en evighet....lykke til med overtidstimen, om du ikke slipper ;-) Krysser fingrene! Er så nyskjerrig på denne gutten, når kommer han egentlig?!??!?!?! Håper morkaken min fremdeles er ok, så lillegull har det fint <3
mama73 m/tre søte små Skrevet 13. mars 2011 #17 Skrevet 13. mars 2011 lykkelig&høygravid<3 Joda, slimproppen kan nok gå rett før! Noen som ikke merker den heller, men jeg blir bare så besatt av at jeg skal oppleve det samme som sist, og leter etter alle tegn;) Da gikk slimproppen rett før riene startet. Men hadde da også mange flere fødetegn synes jeg. Jeg hadde da fødeansikt (lepper og diverse hovnet opp noe), mange fler kynnere og murringer ++ Føler bare at livet er på "hold" for tiden. Klarer liksom ikke helt å tenke på noe særlig annet enn når dette skal starte og om lillegutt har det bra inni der. Har gjennom hele svangerskapet kjent varierende med liv (har morkaka foran), og blir så ufattelig engstelig de dagene det er mer rolig. Har vært på føden til ekstra sjekk noen ganger, og alt har vært bra, men så vanskelig å vite når man skal reagere når det er slik. Blir jo da ekstra urolig når jeg må gå over termin i tillegg, og kjenner det tærer på psyken... Håper virkelig ikke jeg må gå 10 dager over slik som deg vennendin! Masse lykke til, og tvi tvi! vennendin: Er det ikke slik at man blir satt i gang etter 10 dager? Håper du føder før overtidstimen!:-D
Zep Skrevet 13. mars 2011 #18 Skrevet 13. mars 2011 Jeg hadde termin 6.mars.....så 7 dager over nå. Huff, er så utrolig lei :-( Føler liksom ikke at noe er på gang heller, så en mister litt motet.
Lykke22.03.11VL<3 Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #19 Skrevet 13. mars 2011 mama73 *FØDEKLAR m/lillebror* Godt å høre ang slimproppen, siden jeg ikke har lagt merke til den kan det jo hende den ikke har kommet...og da er det godt å høre at den kan komme like før ;-) Skjønner godt du er bekymret, tenker mye på det de sier at morkaken blir dårligere og dårligere...og man vil jo ikke at den lille skal ha det mindre bra inne i magen...de får se å komme seg ut!!!! :-) Men i og med at morkaken din er forran, får du ikke noen ekstra time så du kan slappe av litt i tankene dine? Samt få høre hjertelyd evt ultralyd om hun har det tilgjengelig?! Det jeg synes er så rart er at mnd før termin er man hos jordmor en gang i uken for å sjekke...men nå som jeg er på overtid skal jeg ikke inn til time før 22.mars, det er 13 dager da siden sist jordmortime...det er jo da man bør sjekke i forhold til morkaken.... Ønsker deg masse lykke til, og sender en hel del fødestøv i din rettning :-)
mama73 m/tre søte små Skrevet 13. mars 2011 #20 Skrevet 13. mars 2011 lykkelig&høygravid<3 Jeg har gudskjelov fått overtidstime 16.3, så det er ikke lenge til, men håper selvfølgelig allikevel at jeg har født til da. Synes det er rart, som du sier, at du fikk ukentlige kontroller siste måneden før termin, og du nå må vente i 13 dager! Jeg gikk forøvrig bare hver 14. dag til jordmor fram mot termin, og får overtidskontroll 4 dager etter. Får evt. høre med jordmor da hvordan vi skal gå frem videre, men jeg vil selvfølgelig be om ekstra oppfølging hvis det er varierende med liv i magen! Orker ikke å gå å bekymre meg unødig,- det er bare så grusomt. Jeg har gudskjelov doppler hjemme slik at jeg kan høre hjertelyd når jeg er veldig bekymret. Hvor skal du føde? Masse lykke til til deg også og sender deg bøttevis med fødestøv tilbake:-D
mama73 m/tre søte små Skrevet 13. mars 2011 #21 Skrevet 13. mars 2011 Uff, føler med deg! Sender deg fødestøv og ønsker deg masse lykke til og tvi tvi for at det skjer noe i natt!:-D
vennendin Skrevet 13. mars 2011 #22 Skrevet 13. mars 2011 på kk i Bergen er det ikke overtidskontroll før 12 dager over termin.. Kan gå hele 21 dager over.. Men det er uaktuellt Håper dere alle slipper å gå så lenge som meg.. Føler at det ALDRI kommer til å skje noe.. sender masse masse fødestøv
Lykke22.03.11VL<3 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #23 Skrevet 14. mars 2011 mama73 *FØDEKLAR m/lillebror* Da krysser jeg fingrene for at fødselen setter i gang innen onsdag :-) Så heldig du er, at du har doppler hjemme mener jeg! Det er jo en trygghet for deg å kunne høre etter :-) Tenkte jeg skulle ringe jordmor i dag for å høre om time hør overtidstimen...jeg har to jordmødere, en her hjemme og en i Oslo. Jeg skal føde på ABC på Ullevål, så har vært de siste ukene til kontroll der inne, men tenkte å høre med hun her hjemme om hun har tid til meg! Jeg har hatt et sunt svanergskap, så kanskje derfor de ikke stresset med ny time mellom sist time og overtidtimen. Men jeg vil være trygg på at alt er bra med lille gutt <3 Ikke noen tegn på fødsel enda her iallefall, kun takras og dårlig søvn i natt ;-/ Hva med deg? Hvor skal du føde?
Lykke22.03.11VL<3 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #24 Skrevet 14. mars 2011 vennendin Såppas!!! Håper din lille kommer snart, så du slipper å vente så lenge. Jeg skal på Ullevål og der fikk jeg ot time 10 dager på overtid, og da blir jeg satt i gang den dagen eller 11./12. MEN vil ikke settes i gang...da får jeg ikke føde der jeg vil, på ABC.....lille gutt i magen må snart se å få kommet seg ut ;-) Masser av fødestøv sendes!!!
mama73 m/tre søte små Skrevet 14. mars 2011 #25 Skrevet 14. mars 2011 lykkelig&høygravid<3 Så vittig, jeg har også fødeplass på ABC!!:-) Skulle føde der sist også, men måtte flyttes over til føde A grunnet treg fremgang fra 8 cm. Så denne gangen har jeg så vanvittig lyst til å fullføre på ABC!!! Fikk du ukentlige kontroller på ABC den siste måneden? Jeg fikk bare hver 14. dag jeg. Og så rart at du fikk overtidstime så sent når jeg fikk 4 dager etter termin! Kanskje fordi jeg har hatt noe sukker i urinen!? Hvilken jordmor har du? Denne gangen har jeg hatt flere forskjellige; Kristin, Eva Brit, Heidi og Gry. Forrige graviditet hadde jeg Hege. Veldig hyggelige alle sammen synes jeg:-)) Fortsatt ingen tegn til fødsel her. Lurer på om jeg skal prøve modningsakupunktur.. Gjorde det forrige gang og fødte til termin! Denne gangen så var jeg så sikker på at jeg skulle føde til termin pga lim mens- og ultralydtermin og at jeg er andregangs, så droppet modningsakupunktur denne gangen... Noe jeg angrer på nå! Har du prøvd dette? Tar du bringebærbladkapsler eller andre ting for å styrke livmor? Tvi tvi for at det skjer noe snart, og at vi treffes på ABC om ikke lenge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå