solskinn1980 Skrevet 12. mars 2011 #1 Skrevet 12. mars 2011 Alle sier at ting blir så mye bedre når babyen er 3-4 mnd, men hva ble bedre? Jenta mi er 2,5 mnd og jeg har det egentlig ganske bra og lurer jo på hva som blir bedre?:-)
*Nøtta* Skrevet 12. mars 2011 #2 Skrevet 12. mars 2011 * Det går vel mest ut på at når babyene er ca 3 mnder,så vil de begynne å utvikle dag/natt følelsen. Mange barn begynner nå å sove lengre perioder om natten. *Foreldrene kjenner nå også barnet sitt,og vet hvorfor det gråter.. *Barnet begynner å "gi mer" av seg selv nå. Blir mer nysgjerrig på omverdenene,smiler mer og prater i vei. Bare vent til den første gangen du oppdager at babyen bevisst griper en leke. Det er stooort! Og man blir så utrolig stolt. Lotta mi er 5 mnder snart og hver dag skjer det nye ting. Og jeg sitter med et fårete og forelska uttrykk i ansiktet stort sett hele dagene...
Tingenes Herre Skrevet 12. mars 2011 #3 Skrevet 12. mars 2011 Jeg synes alt ble utrolig bra fra ca 2,5 mnd. Hun begynte å sove godt på natten, hadde aldri vondt i magen, bæsjebleiene ble færre, vi begynte å kommunisere mere, deilig å få smil og bli bedre kjent. Den første mnd er de jo liksom bare en bylt, jeg følte bare at det var en periode vi skulle "komme oss igjennom"...litt synd, egentlig. De blir jo også mere robuste rundt den tiden; begynner å holde hodet sitt selv og utforske det å bevege seg. Hun ble også flinkere til å ligge for seg selv og titte på den tiden. Før det måtte jeg bære mye på henne. Nå ved 5-6 mnd er alt helt topp! Ting har liksom gått seg til og vi har kommet så nær hverandre...kjenner henne så godt nå. Vet hva hun liker og vil. Har utviklet et eget språk oss imellom. Komplett symbiose! Hehe
Hanna30 Skrevet 12. mars 2011 #4 Skrevet 12. mars 2011 Hehe, det gjelder vel for dem som sliter i begynnelsen. Hos oss ble alt bedre: -mating -søvn -magesmerter -nakkesmerter -tilknytningen -stress -barseltårer Han hadde kolikk og jeg fikk ikke til amminga. Og var utslitt etter svangerskapet. ting gikk seg til litt etter litt og ved 3-4 måneder var det som et nytt liv! Kunne kose oss med babyen! Men hvis alt er bare bra når de er yngre, så er det vel ikke så mye som kan bli bedre:) Bare vær glad for at dere har det fint:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå