Gå til innhold

VONDT øverst i magen, hjelp.

Anbefalte innlegg

Jeg har fryktelig vondt øverst i magen, på høyre side. Har hatt det i over en uke nå, å det blir bare verre. Klarer ikke sitte lenge,og det er vondt å ligge :(

Var hos jordmor forrige uke og da hadde blodtrykket mitt steget fra 107/58 til 130/70, siden forrige kontroll. (vet ikke om det har noe å si?)

Lurer fryktelig på hva dette er, er hvertfall ikke noe godt og jeg er litt bekymra. Er i uke 23.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143010612-vondt-%C3%B8verst-i-magen-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blodtrykket ditt ser jo ut til å være fint! Men har hørt mange teorier om at man kan ha "gnagsår" vist babyen sparker mye der, eller at det rett og slett kan være luft! Jeg hadde stooore smerter øverst i magen sist, det var luft og så kom halsbrannen i samme slengen som verkte helt ned dit ca! Tok du urinprøve når du var hos jm? vist den var fin, slipper du nok å bekymre deg for sv.forgitning.. det kan gi smerter, men fortrisvis i høgre side tror jeg!!

Jeg er ikke jordmor, dette er bare mine egene erfaringer:) Lykke til:D

Jeg har tidvis også veldig vondt øverst på høyre side. Jeg har imidlertid skjekket ut dette på meg selv. På meg var det luft (kollikksmerter) på treg mage. Dette kan være fryktelig vondt og tilmed forveklses med bilndtarmbetennelse har jeg blitt forklart. Smertene har heller ingen ting med livmoren og gjøre da det er tarmene som ligger øverst på høyre side - dette er i hvertfall det jeg har jeg blitt beroliget med.

Skjønner godt hvorfor babyer gråter ved kolliksmerter.

Det som kan hjelpe dersom det er dette er Laktulose som fåes kjøpt på apotek. Dette er helt ufarlig og anbefales dersom man er plaget av treg mage og mye luft under graviditet. Det smaker ikke godt, men har hjulpet meg mye.

Er det så vondt at du må stå i hunde stilling av og til?

Kan jo være greit å få sjekket det ut, det er mulig å få nyrestein også, det er vel ikke farlig, men driiiitvondt! Tror det er på høyre side øverst da.

Lykke til uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...