Gå til innhold

dere som har fått baby (mammadalt..) til å sovne selv om kvelden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjorde dere det i begynnelsen, og dersom bare mor eller bare far legger i starten, er det vanskelig å endre på dette etterhvert?

Vi har en 6 mnd gammel gutt som de siste ukene har blitt lagt våken i senga si. Han gråter litt, men lar han ikke gråte lenge før jeg roer og trøster. I starten satt jeg der inne med han til han sovnet, tok ca 30-45 min. Nå prøver jeg at han skal sovne helt alene.

Problemet er at jeg vil at både mor og far skal kunne legge han, men han roer seg stort sett bare med meg.. og når det bare er meg som kommer inn og roer etter 1 min med gråt så tar hele prosessen kortest tid og vi får minst gråt.

Gjør vi oss en bjørnetjeneste om jeg tar meg av leggingen til vi får dreisen på dette med å sovne selv uten gråt, og når han får det til kan far også legge?

De kveldene begge to har hysjet og roet så tar det helt av med gråting, og jeg ender med å ta han opp og begynne på nytt. Då tar det bare et par min så sovner han fint. Er det flere mammadalter der ute, og hvordan gjorde dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min baby er skikkelig mammadalt og viste tidlig at han foretrakk at jeg la han for natten. Men siden vi også har en på 3 år, ville jeg at vi uansett skulle legge en hver og bytte på det, slik at vi la babyen annen hver dag hver. Det tok ikke lange tiden før han vente seg til det, og nå er det nesten like greit med pappa som med meg. Men han er bare 3,5 mnd da, vet ikke hvordan det er når de er større. Ville kankskje bare ha prøvd å være konsekvent med at pappaen legger han annehver kveld, selv om det blir litt mye skriking i starten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...