Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille på 5 uker åpner ikke munnen skikkelig de fleste gangene han skal ammes og suger da nesten bare på brystvorten. Tenkte jeg skulle ringe helsestasjonen mandag, men er det noen som har råd jeg kan teste ut i helgen for å lære ham riktig dieteknikk? Jeg begynner dessverre å bli veldig sår nå, så vi må veksle litt mellom amming og pumping for at mor ikke skal gå helt fra forstanden her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lærte av en jm at man skal sikte knoppen mot babyens nese, da er babyen nødt til å gape ordentlig opp for å få tak. Litt vanskelig i starten, men med litt knot så fikk vi det til :)

Lykke til!

Skrevet

Kanskje du kan prøve å ringe ammehjelpen? Eller gå inn på sidene deres? Lykke til!

Skrevet

Vi slet også med dette. Prøvde dette med å peke brystknoppen på nesen for da skulle jo babyen gape høyt bok etter boka. Funket ikke for oss. Jeg var på ammeklinikken på riksen for å få hjelp. Der brukte de et litt annet grep enn jeg gjorde. Den ene handen holder babyen, men den andre hånden brukes på øverste del av ryggen til å kjapt dytte babyen inni på puppen når den gaper. Vanskelig å forklare egentlig. Det ser også litt voldsomt ut. Det er viktig at man ikke dytter på nakken eller hode, men øverste del av ryggen. Ellers så kan man kanskje ta brystknoppen på kinnet eller haken for å få babyen til å gape. Ammehjelpen kan sikkert hjelpe deg. Jeg ble også sår, men det gikk heldigvis fort over når tuppa ble stor nok til å gape litt høyere og holde det litt lengre enn et milisek. Husker denne tiden med gru så føler med deg :)

Skrevet

Takk for råd. Har nå sendt dem en mail og bedt om råd.

Skrevet

Jeg merker at noen stillinger er bedre enn andre. Men han skjønner ikke dette med å peke brystknoppen mot nesen som du også slet med. Han blir bare sint og virrer. Jeg skal teste litt av det du beskriver når sårheten roer seg. Så får vi satse på en tur på helsestasjonen på mandag for litt mer veiledning der. :-)

Skrevet

Lykke til Håper det ordner seg:) Husker at boka sa at når man peker brystknoppen på nesen så gaper babyen høyt nok. Det sto ingenting om hva man kunne gjøre hvis dette ikke fungerte. Ikke alle babyer som følger boka. Trøsta er at etter noen uker så ble hun veldig flink til å gape høyt nok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...