Gå til innhold

Trenger hjelp fra dere som har barn som sover på natten.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her atter igjenn midt på natten og gråter. Er så utrolig sliten av dette. Har en gutt på 6 mnd som ikke vil sove om natten. Sovner fint i 1900 - 1930 tiden men våkner igjenn 0100 - 0200 å har det da gående. Han kan sovne til igjenn, men tar kanskje en halvtimes tid så er han våken igjenn. Trenger sterkt hjelp fra dere som har barn som sover hele natten. Hva gjør jeg galt???

Han spiser en stor portion grøt og drikker 200 ml grøt før han sovner for kvelden, så han våkner ikke fordi han er sulten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

200 ml melk skal det være. :)

Skrevet

Har han holdt på slik hele tiden?

Her snudde ting da hun nærmet seg 3 mnd her.

Nå sover hun plutselig fra 20 til 06. På slaget hver dag.

Kan være hun våkner rundt kl 04, men da putter jeg bare smukken i munnen, tar en tur på toaletten, også sover hun når jeg kommer inn i igjen.

SÅ nå er vi utroli heldige her.

Kan det være luft, tenner på vei, ?

Skrevet

Eller sulten igjen?

Har en venninde som har slitt med sin gutt den siste mnd.

Sov helt fint til han ble 5 mnd, da ble han syk med forkjølelse og begynte å våkne i to- tre tiden og ville ha mat igjen..

Så han skrek og skrek, men roet seg når hun skjønte at han ville ha mer mat på natten igjen..

Og nå, en mnd etter der igjen er de tilbake til gammelt :)

Skrevet

Hei hei!

Så forferdelig slitsomt! Vi hadde en periode der lilleloppa våkna HVER time hele natten! Jeg var helt desperat til slutt, og gråt om natten jeg også! Vi endte med å legge henne på sitt eget rom, da jeg tror det var fordi vi vekket hverandre! Nå sover hun mye bedre! Hun er straks 5 mnd, og får mme og grøt. Spiser ca 200 ml mme og en p grøt på kvelden. Men rundt 3-4 er hun sulten igjen, og da er det 165 ml mme igjen! Er du sikker på at han er mett? Har du prøvd å gi litt melk når han våkner første gang?

Klem fra

Skrevet

Hei på deg =) Dette hørtes ikke noe særlig ut. Vanskelig å vite akkurat hva det er, men tenkte jeg kunne dele min erfaring. Vår datter sover hele natten igjennom, men har alltid vært urolig på kveldstid. hun sovner i 19-20 tiden, men våkner (fast) etter en halvtime. Det tok en stund før vi skjønte at hun faktisk var sulten igjen, for hun spiser omentrent samme som din før hun sovner. Men hun er faktisk det! Virker som hun "spiser seg opp" før natten.....er imponert over mengden mat hun klarer på kort tid da! Men vi gir henne mat med en gang hun blir urolig, og det er helt slutt på sutring og gråting på kveldene =))

Håper dere finner ut av det =)

ps: ikke alltid hun vil ha mat med en gang, så vi gir ikke opp ved første forsøk hvis hun fortsatt er urolig...sjekker om hun har luft osv. før vi prøver igjen =)

Skrevet

Vanskelig å si hva det er. Men kanskje tenner som holder på å komme opp?

Men det jeg hadde gjort er å henge noe over senga (evnt noe han kan ta å kjenne på) eller legge en leke i senga som han kan se/ta på. Vi gjorde det med jenta vår fra hun var 2 mnd og lærte henne å finne roen og sovne selv. Hver gang hun gråt tok vi henne opp, trøstet henne og la henne ned igjen. Gjorde dette mange ganger men til slutt skjønte hun det og sovnet med engang. Bare la et svakt lys stå på. Ikke ta han opp før han gråter iallfall.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Nei det har ikke bestandig vært slik. Han har hatt forkjølelse og stygg hoste en god stund nå, å det startet når forkjølelsen kom. Jeg har prøvd å gitt han vann når han våkner, men sovner ikke av det. Prøvde å gi han melk i natt å da sovnet han igjenn, så det kan være som dere sier at han faktisk er sulten igjenn. det kan også være tenner. Huff er så vanskelig å vite når de ikke kan si hva det er....

Skrevet

Vesla mi spiste grøt før hun la seg og våknet rundt 2-3 tiden hvis jeg ikke vekte henne og ga en flaske når jeg la meg.. Da sov hun til kl 06, spiste igjen og sov et par timer til.. Ved å vekke henne når jeg la meg slapp jeg at søvnen min ble avbrutt, og hun våknet ikke ordentlig men spiste i halvsøvne..

Sånn gjorde jeg det fra hun var ca 5,5 mnd til hun var 9 mnd.. Da prøvde jeg å ikke gi kveldsflaska og hun sov hele natta... Prøvde tidligere også, men da var hun ikke klar..

Hvis ungen sovner rundt 19, så blir det jo en del timers søvn uten mat fram til kl 01-02

Skrevet

Been there og du har min fulleste sympati. Slik var det med storebror. Gikk i bølger hele det første året. Husker mang en gang jeg satt timesvis i gangen (trappa) for jeg gadd ikke å legge meg da jeg visste at det kom til å holde på i laaang tid. Gikk plutselig over, men det som kunne hjelpe var vann, mme (spise ikke etter 6mndr da han ikke var sulten,men fikk vann). Roet seg da han "fant" kua si i senga som hadde vært der siden han var nyfødt. Plutselig ble det hans kjæreste eiedel og det er den enda (3 år nå).

Skrevet

Hvis det startet når han ble forkjølet, kan det jo være at han er tett i hodet, har vondt i halsen eller ørene. Har dere prøvd med saltvann? Bygd opp sengen? Sjekket ørene?

Skrevet

Det er så rart dette. Når jeg nå har skrevet et inlegg å klaget å sytet over at det er så trasig...så plutselig sover han hele natten igjennom. Det har han gjort i 2 dager nå. Jeg gjør de samme rutinene som jeg har gjort tidligere...snodig dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...