MillaLilla Skrevet 12. mars 2011 #1 Skrevet 12. mars 2011 Jeg skulle saa gjerne ha kjoept Emmaljungavogn til lillerusken foer hun ble foedt, men vi bor i det store utland (der Emmaljunga ikke selges), saa det ble dessverre ikke til det i denne omgangen. Naa skal vi paa norgestur og jeg vurderer aa kjoepe en brukt vogn for aa ta med tilbake igjen. Modellene jeg er mest interressert i er City Cross eller Duo Edge, men mitt spoersmaal er: er dette vogner som kan reises med? Jeg maa jo faa den med paa flyet hjem. Er det noen som har en slik vogn og som har reist med den? Noen som har noen tips til aa reise med vogn generelt? Takker og bukker for tips.
sillyfilly og Olivia Skrevet 12. mars 2011 #2 Skrevet 12. mars 2011 Duo Edge er ikke noe grei å reise med. Den er i to deler. En bagdel og en sportsdel. Da ville jeg heller kjøpt city cross og brukt mykbag oppi. Denne virker grei å reise med http://www.emmaljunga.com/no/Barnevogner/Velg_din_vogn/NitroCity-566.html Eller denne http://simo.no/SIMO08/Vogner/Modellene/Simo+Reisetrille.htm Men jeg anbefaler deg å heller kjøpe en sportstrille og bruke mykbag oppi. Sportsvogner er mye bedre å trille på alle måter.
Gjest Skrevet 12. mars 2011 #3 Skrevet 12. mars 2011 Vi har Emmaljunga edge duo, og hadde den med til Gran Canaria i jula Ikke noe problem! Men, man burde ha den i pappeske. Store nok pappesker kan du få i butikker som selger vogner. Og ha bobleplast rundt selve vogna. Litt kronglete er det jo, men å bare ta den med dit du bor nå, eller en reise i året eller noe er jo ikke stress
Ella78 m/ A&M Skrevet 12. mars 2011 #4 Skrevet 12. mars 2011 Jeg har en duo edge som jeg har hatt på flyet noen ganger. Når du skal kjøpe den brukt så blir det jo både bagdelen og sportsdelen å frakte med seg, men det må vel ordne seg? De gangene jeg har reist med bagdelen har jeg fått to poser til å pakke vogna inn i, for den ER stor. Ikke noe problem så langt, i hvert fall... Lykke til!
tulla<3sep2010 Skrevet 12. mars 2011 #5 Skrevet 12. mars 2011 jeg har og duo edge, det er en stor vogn men jeg har en prampack som jeg har brukt når vi har reist, da behøver du kun å slå den sammen som vanlig pluss å ta av kalesjen. går veldig fort å enkelt! Og da er jo vognen trygg under transporten og du får erstatning om den blir skadet. Prampacken er jo litt dyr, men spørs hvor mye man reiser OG den selges lett igjen for 1000-1200kr. koster 1500 ny. Sjekket lenge på finn før jeg kjøpte prampacken for å se om den fantes brukt, men de som ble lagt ut ble solgt etter maks 1 time ute!
MillaLilla Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 12. mars 2011 Tusen takk for svar! Kanskje nitro city er et bedre valg enn edge duo, ja. Naa skal jeg i alle fall se om jeg finner en fin vogn til fin pris i Norge, saa bekymrer jeg meg ikke saa mye for hjemreisen
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. mars 2011 #7 Skrevet 12. mars 2011 Har aldri reist med den, men ville bare tilføye at City Crossen er suupergod, jeg har brukt den til begge jentene mine, og ville ikke byttet den ut mot noen annen vogn=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå