Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #1 Del Skrevet 11. mars 2011 Har en 4 åring som i det siste halvåret,med noen bedre perioder har vært helt umulig.Han har skikkelige raserianfall, skriker,hyler,kaster og prøver ødelegge ting...kauker og skriker hysj og andre stygge ting når prøver roe han ned eller snakke med han.Er bare bagateller som utløser dette. han kan få feil farge på koppen.æ går et skritt lenger enn han har tenkt æ skal gå,han ikke får åpne døra først,jeg har tannkrem på tannkosten da han egentlig hadde tenkt gjøre det selv. han skriker for den minste ting.holder på bli gal jeg...vet ikke hva jeg skal gjøre...kjenner tårene presser på hele tia for blir så lei meg når han er sånn.han har å en storesøster på 9 år som blir utslitt og lei av denne skrikingen,og vil helst besøke venner bare for å slippe unna bråket. i barnehagen skryter de bare av han og sier at han er så snill og flink...sukk... noen som kan gi meg råd,eller er i samme situasjon..håper på skikkelige svar. vurderer ta han med til lege for å se om d går ann få noe hjelp. har ei jente på 9 år å som er mye trist fordi lillebroren skriker,bråker og er så sint hele tia.blir klar av å høre på...æ tru bli gal snart Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143009786-hvordan-takle-denne-4-%C3%A5ringen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #2 Del Skrevet 11. mars 2011 Du fikk gode råd sist du la ut denne tråden. Bruk de. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143009786-hvordan-takle-denne-4-%C3%A5ringen/#findComment-143009789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #3 Del Skrevet 11. mars 2011 Hvis dette har vart i et halvår så vedder jeg på at du er blant de mange mødre som bruker maaaaaaassse tid på "skadebegrensning", f eks tilby han fjorten nye kopper hvis han syntes den forrige var feil, stenger døra igjen så han får åpne den og gå først inn, skller tannkosten så han får rette opp i elendigheten og ta på tannkrem sjøl osv. Jeg har flere barn enn deg i den alderen, og kan bare si deg at hvis du VIRKELIG ikke ville dette, eller virkelig ikke hadde tid til å dulle med dette(som meg) så ville problemet være løst på få uker. For da ville du, HVER gang disse absurde kravene kom, bare gå videre med det du gjorde, f eks gå inn døra selv om han ville være først; eller slå opp en stor latter og la tannkosten ligge, og bare forlate badet. Det gjør jeg, og den som kommer diltende er min stae stridige 3 1/2-åring. For i mitt hjem får ingen LOV til å være primadonna. Du lar han drive på, og da får du ris til egen ræv. Bare slutt å dyrke det, så slutter skrikinga. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143009786-hvordan-takle-denne-4-%C3%A5ringen/#findComment-143009832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå