Gå til innhold

Noen som går på medisin for angst å depresjon nå eller i andre svangerskap?

Anbefalte innlegg

Sliter veldig med angst å lurer på om det er det rette å begynne på medisin nå når jeg er gravid i uke 23.

Er hele tiden redd at jeg skal miste å hver eneste ting jeg kjenner tror jeg at nå mister jeg.

Er veldig slitsomt, men vil ikke utsette den lille for verken min triste å tonge dag eller tabelleter. Men er kanskje best jeg har det bra.

Noen som har gått på medisin i svangerskap å det har gått greit?

Fortsetter under...

Hei. Huff, vondt å høre om hvordan du har det - det kan ikke være greit.

Jeg har slitt med depresjoner og angst i mange år, og har gått av og på medisiner. Da jeg sluttet på p-piller i høst hadde jeg en dialog med legen min, og jeg begynte på Efexor - disse skal i følge forskning være bedre kompatible med graviditet. Fikk beskjed om at jeg burde kutte dem ut i 3.trimester da de kan føre til for tidlig fødsel og "abstinenser" hos babyen etter fødselen.

Nå er jeg veldig tidlig i graviditeten, 6 uker på vei, så vi får se hvordan ting utarter seg. Jeg tenker man må avveie medisinering i forhold til ens egen livskvalitet og eventuelle bivirkninger.

Snakk med legen din - kanskje kan samtaler med en psykolog hjelpe?

Lykke til!

*klem*

Hei

Jeg går på "lykkepille", og har det veldig bra for tiden. Derfor har den lille i magen det bra også. Også i forrige graviditet brukte jeg samme medisin, og gutten er en frisk og sunn 4 åring nå. Det er bedre for barna at de har en mor som har det godt med medisiner, enn å slite pga at mor sliter!!

Lykke til

• 2 uker senere...

Hei

Jeg har gått på Cipralex under hele svangerskapet, er nå 28 uker på vei. Alt står vel til med den lille i magen:-)

Det viktigste er at mor har det bra, da har også barnet det bra. Har du det vondt, er det ikke noe særlig for barnet.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...