Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

20-7.30 når hun var 2 mnd, og så en urolig periode ifbm og etter sykdom og 18.30-6.30 nå (4mnd). Sov fra 22-6 når hun var 7 uker :)

Skrevet

Nå er min 14 mnd, men måtte Bare svare her: Han våkner nemlig fremdeles 2-3 ganger om natta;)

Skrevet

Min yngste (på 5,5 mnd) våkner som regel 1 gang per natt, i tillegg til amming (vi samsover, så vi våkner ikke av ammingen heldigvis:) Min eldste sov veldig urolig på natta lenge, spesielt fra hun var ca 7-8 mnd gammel til hun ble ca 1,5 år (selv om hun sluttet med nattmat ved 7 mnd)

Selv om enkelte har barn som sover natta gjennom fra "dag 1" okke som, vil de fleste oppleve at dette med søvn gjerne går litt i faser- gode faser som avløses av dårlige osv osv.. Tannfrembrudd, utviklingssprang, trøbbel med søvnfaseovergangene, sykdom, separasjonsangst og barnehagestart er typiske ting som kan komme inn i bildet etterhvert og gi mer urolig, oppstykket søvn- enten for kortere eller lengre perioder, dette vil variere fra baby til baby.

Noen sover seg gjennom alt som er, mens andre blir veldig påvirket og får derfor dårlig nattesøvn i perioder, og ifølge litteraturen er 7-9 mnds alderen en vanlig tid for mye nattetrøbbel. Men det er også en vanlig tid hvor mange babyer begynner å sove hele natta uten mat, fordi de får mye fast føde iløpet av dagen og derfor ikke våkner pga sult om natta lenger.

Så det er ingen fasit med andre ord, men veldig individuelt fra baby til baby=)

Skrevet

Ville bare tilføye her at det i følge "litteraturen" regnes som å sove hele natta når de sover fra 00 til 05 uten oppvåkning (små babyer). Det gjør som regel lilleloppa mi, men de fleste foreldre vil vel være enige med meg i at det IKKE er å sove hele natta akkurat :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...