Gå til innhold

Dere som syns 3- 3.5 mill i lån er mye bor vel på bygda antar jeg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg bor ikke på bygda, nei, men synes dette er mye i lån. Jeg bor i en av de fem største byene i Norge og trives godt med to mill i lån. Vi hadde da også en del egenkapital, og fikk kjøpt et hus av "enkel standard", dog ikke enebolig, det kjøper vi når vi får råd til det.

Nei, jeg bor ikke på bydga.

Har selv et hus taksert til 3,5 mill, men har "bare" 2,25 mill i gjeld, synes det er mye nok jeg. Vi har begge typiske lavtlønnsyrker og bruker større del av lønna vår på å bo enn vi setter pris på.

Kikket litt på prisene i Stavanger selv i ettermiddag. Har kikket på og sammenligner med Kristiansand. Kjære meg det var forskjell ja....

Bruker du 3-3,5 i Kristiansand får du noe heeeeelt annet enn i Stavanger ja.

Er det mye i lån? Veeeel. Kommer vel an på total lønn for oss begge, og alt etter om en kan betjene så mye. Er straks siv.ing så jeg får en pen lønn. Det vil ikke dermed si at jeg synes så mye i lån akkurat er lite. Det fins andre ting enn hus som også skal betales...

Annonse

Jeg syns 3-3,5mill i lån er mye og jeg bor et sted hvor boligprisene er forholdsvis høye. Vi har et lite hus for å ikke ha mer gjeld enn vi syns er fornuftig og vi har tilsammen en inntekt over gjennomsnittet i Norge. Vi har aldri hatt noe ønske om å bruke det meste av inntekten vår på å bo, da bor vi heller litt trangere. Hvis vi ikke hadde fått noen enebolig til den prisen vi ønsker der vi ville bo, så hadde vi heller bodd i rekkehus/tomansbolig eller i "verste fall" i en leilighet.

Vi flytter heller før vi frivillig betaler 3-3,5 mill for et hus av enkel standard. At det er helt vanlig betyr slettes ikke at vi trenger synes det er greit. Sex med prostituerte er jo tydeligvis også ganske vanlig, men vi synes ikke det heller er greit av den grunn. =P

Trenger ikke bo langt ute på landet for å bo bra og likevel billigere enn det vel?

Det er jo bare til å finne noe som ikke ligger midt i sentrum, og heller finne noe litt i utkanten. Det er ikke akkurat bygdenorge bare fordi en ikke har bråkete trafikk rett utenfor inngangsdøra og barna kan løpe rundt huset akkurat som de vil.

Forresten så bor vi 12 minutters kjøring fra storby, har 1,6 million i lån, og 220 kvm å boltre oss på. Det er fordelen med å være villig til å gjøre et lite arbeid med å fikse opp huset. Og nei, det ser ikke halvferdig ut, det ser faktisk nybygd ut med alt det vi har gjort. Selvgjort er velgjort her, og det har "bare" kostet oss 250.000 med maling, gulv, fliser, pluss materialer til terrasse og opparbeiding av hagen.

Greit nok, vi kjøpte det for en stund siden når prisene var noe lavere, men det er fullt mulig å slippe rimelig unna om en ikke bare kjøper noe midt i asfaltjungelen.

Jeg synes det er veldig mye 15 min fra oslo sentrum.

MEN kan man betjene en slik gjeld, så gjerne for meg....

Jeg synes det var mye med 1,3 mill i lån og da har jeg leilighet i huset som betaler det meste....

(og jeg begynte med å bo i leilighet og man kan få leiligheter og rekkehus som er mer enn store nok til langt under den prisen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...