Brava Skrevet 12. mars 2011 #26 Skrevet 12. mars 2011 hvordan kan bunad være galla lurer jeg på? For meg er bunad så langt unna galla som det kan komme:-) Men ville nok tatt på meg en halvlang/ lang kjole og ikke stilt i "den lille sorte". Blir uansett å være dronninga på dansegulvet når de andre budeiene vralter rundt, hehe (ja, jeg har bunad selv...)
Mom2Two Skrevet 12. mars 2011 #27 Skrevet 12. mars 2011 Ja, arrogant på den måten at det er drøyt å sette som kleskode et plagg til 20-50 000 kroner..Dyrt å leie også, og det er ikke bare bare å låne eller låne bort et så dyrt plagg heller, synes jeg. Gammeldags ramme rundt det hele? På tide å stikke fingeren i jorda liksom når man setter forventninger til at gjestene må komme i et slikt plagg. Ja, man kan kreve at folk pynter seg og har på pent tøy som passer til anledningen, men man kan da ikke forvente at folk hverken ønsker å ha på seg bunad eller bruke penger på å kjøpe/leie en? Så hva om jeg ønsker meg en glamorøs fest da, og skriver antrekk "kort Versacekjole", er det okay også? Mange kan føle seg like lite bekvem i bunad som andre gjør i en kort og gullfarget designerkjole. Man er da voksne, normale mennesker, skal man virkelig diktere så i detalj hva folk skal kunne ha på seg? Synes det er så utrolig primadonna, jeg, men det er meg.
Mom2Two Skrevet 12. mars 2011 #28 Skrevet 12. mars 2011 Haha Brava, så enig så enig. Bunad er et tradisjonsrikt plagg som passer til noen anledninger (17. mai, tante Gjertruds 70-års dag, dåp, konfirmasjon osv.), men galla er det ikke..hehe:-) Og ja, man blir uansett dronningen på dansegulvet sammenlignet med bunadgjengen;)
Stellaborealis Skrevet 12. mars 2011 #29 Skrevet 12. mars 2011 Trodde dette var en tulletråd når jeg begynte å lese svarene deres jeg... er det mulig å bli sur for kleskode bunad samt nekte å gå!?! Er det så viktig å ha på akkurat det dere vil i en annen sitt bryllup? Enig i at det er litt rart å skrive bare bunad som kleskode. Jeg ville i så tilfelle tatt en tlf til bruden.
Gjest Skrevet 12. mars 2011 #30 Skrevet 12. mars 2011 Bunad er galla, jo, bunad er jo det flotteste du kan ha på deg! Du er perfekt kledd både til 17. mai, barnedåp, konfirmasjon, bryllup og til middag på slottet i bunad.
Mom2Two Skrevet 12. mars 2011 #31 Skrevet 12. mars 2011 Hehe, nei bunad er ikke det flotteste du kan ha på det:-p Praktisk til en del høytidelige anledninger, men det finnes da jammen mye annet fint man kan ha på seg også!
Stellaborealis Skrevet 12. mars 2011 #32 Skrevet 12. mars 2011 Nå krangler dere i grunn om bare hva DERE synes er fint/stygt;P
~sjiraff~ Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #33 Skrevet 13. mars 2011 Ser at jeg skapte litt av en diskusjon her ) Jeg lærte jo også litt. Trodde mørk dress/bunad var galla. Men i og med at mørk dress er en "snill" kleskode så er i hvertfall jeg fornøyd ) Personlig ville jeg aldri ha skrevet kleskode i en invitasjon til et bryllup, men det er mest fordi det er innlysende at man pynter seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå