Gå til innhold

Herregud så trøtt og tappet for energi......

Anbefalte innlegg

Jeg er 8 uker i dag og veeeeldig glad.....MEN, er så utrolig trøtt om dagene og tappet for energi....orker nesten ingenting, har gudsjelov ingen plager med kvalme da:-) men denne trøttheten tar på...hvor lenge går man egentlig sånn???noen som vet? jeg har en på 2 1/2 år fra før og han krever sitt også, føler nesten jeg ikke strekker til...det eneste jeg tenker på når jeg er på jobb er og sove, sove og sove...hehe, må le litt og, kan ikke huske det var såååå ille med førstemann. Men akkurat nå er jeg konstant trøtt... Noen flere?

Fortsetter under...

Jeg er også 8 uker i dag :) er suuupertrøtt, kunne sovet hele dagen tror jeg :) men har ikke helt sluppet unna kvalmen. Noen timer eller dager er greie, men så skyller det iver meg igjen! Menmen, er jo verdt det :) har du vært på tidlig UL?

Nei har ikke det, for skal på ordinær i uke 12 :) bor i utlandet så det er ett tilbud alle får :) så gleder oss masse til 8.april og prøver og ikke bekymre oss for mye frem til den tid :) åååh så deilig da, må være fantastisk å få se det bankende hjerte :) er min første gang, så alt er nytt og spennende :)

Ja det blir spennende...og klart alt er bra :-)))))) det og se og høre det bankene hjertet er like utrolig hver gang, så du har noe og se fremover til :-) du bor i utlandet sier du...hvor da? og dere kommer til og bo der? hvor i norge kommer du egentlig fra da? Lykke til 8 april :-)

Ja det blir spennende...og klart alt er bra :-)))))) det og se og høre det bankene hjertet er like utrolig hver gang, så du har noe og se fremover til :-) du bor i utlandet sier du...hvor da? og dere kommer til og bo der? hvor i norge kommer du egentlig fra da? Lykke til 8 april :-)

Annonse

Jeg gikk inn på terminklubben for å se om noen følte det samme som meg- nemlig helt tom for energi. De siste to dagene har vært forferdelig. Tenker bare på å legge meg på sofaen, og føler meg rett og slett syk. Har også en gutt fra før på snart 2 1/2. Kan jo ha noe med det å gjøre, for det var ikke sånn sist gang... Vi får håpe det gir seg snart. Jeg er 7+4 og har vært kvalm og sliten i snart 2 uker. Heldigvis er det for en god sak:)

Jeg kommer egentlig fra nord-Trøndelag :) men bor i Danmark for tiden, herlig land :) regner med vi flytter hjem etter jul, så bebisen blir ikke dansk så lang tid :) hehe.. Hvor kommer du fra?

Godt å høre man går lysere tider i møte etterhvert, selv om det er noen uker til :)

Haha! Jeg kjenner meg veldig igjen... Jobber i ambulanse, og her for litt siden var jeg og sjefen på tur (alle mine kollegaer/makkere vet om min graviditet) og på vei hjem fra et oppdrag klarte jeg ikke å holde øynene oppe så jeg måtte gå bak å legge meg på båra.. sov som en sten...hehehehehe..

Har heldigvis en jobb der vi jobber døgnvakter og soverom tilgjengelig slik at hvis jeg får heeelt noia av trøtthet så går jeg bare å legger meg. Sånn sett er det deilig å ha det yrket som jeg har :) Har i tillegg vært kvalm.. og enkelte lukter er svært intense.. så syke mennesker er ikke det jeg takler best nå for tiden. Men ting er begynt å gå seg til. Føler det nesten som at 1 trimester har vært som i en døs, og at jeg nå holder på å våkne opp fra dvalen. Så stå på!! Det blir så mycket bedre til slutt :) :)

Konstant trøtt selv jeg.. Og det er ikke spesielt morsomt når man går på skolen akkurat :P Men jeg må prøve å holde meg våken da :) I forrige uke og helgen har jeg liggi syk (bronkitt) så jeg kunne være hjemme og da sov jeg jo 15 timer om dagen, fordelt utover..

Men siden det er skole, så kan jeg ikke ta fri heller.. Har kjempe mye kvalme og en god del oppkast, men må jo bare pine meg gjennom en skoledag da.. Er 8 uker på vei i dag faktisk så håper det gir seg.

Har en fra før, men var ikke så ille med henne som med denne faktisk. Håper det gir seg så jeg orker å gå på skolen og kan gå ferdig det siste halve året mitt!

Annonse

Jeg er også svært trøtt og tom for energi. Stort sett hver dag må jeg gå hjem fra jobb et par timer før jeg er ferdig. Og jeg tar avspassering en dag i uka for å slappe av litt... Klarer dere å være på jobb hver dag?

Tenker på å dra til legen å spørre etter delvis sykmld, men sykepleieren spesifiserte at trøtthet var vanlig og at jeg ikke måtte tro at graviditet er en "sykdom". Føler jeg syter fælt, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre:/

Er snart i uke 10 :). Sliter vedlig med kvalme og trøtthet. Ordet morgenkvalme kan bare gå å legge seg for det varer hele dagen. Men godt å vite at det er en glede man er "syk" for. Har vært sengeliggende i tre dager nå. Kun orket å spise 2 loffskiver med banan daglig. Og grønne druer. :). Er bedre nå. Nei, som sykepleieren sier så er ikke graviditet en sykdom, men man kan jo ikke jobbe 100% hvis man er så ekstremt trøtt og kvalm.Sykemeldte meg i dag i en uke. Viktig å følge kroppens signaler. Helsa først!

Lykke til alle oktobermammaer :)

Det er ganske morsomt å lese at så mange har det akkurat som meg! :) Jeg er nå i uke 11 og har vært sykmeldt i 3 og 1/2 uke pga kraftig svangerskapskvalme. Det har vært noen ganske så tøffe uker, men jeg har bitt tennene sammen og holdt ut. Og endelig ser det ut til å slippe litt taket!! Så det er håp jenter! :) Jeg har spist så mye mango og appelsin de siste ukene at jeg sikkert blir gul selv. Men frisk frukt, jus og sterk mat er det eneste som har fristet i det siste. Brus og sjokolade frister absolutt ikke (men det er jo sikkert like greit!).

Neida, graviditet er ikke en sykdom! MEN som min lege sa at nå er det barnet som er det viktigste, og din jobb er å ta det med ro i denne sårbare perioden! Nå er jeg på vei tilbake til jobb, men bare 30% i første omgang. Å jobbe 100% i min jobb (ped.leder i bhg) ville bare ikke latt seg gjøre! Jeg ville jo sovnet på gulvet mellom ungene jeg!! :) Og søte som de er ville de sikkert bare listet seg rundt meg for ikke å vekke meg. ;)

Nå som formen min er på vei oppover ser jeg liksom lyset i tunnellen, og begynner å glede meg mer og mer over magen som vokser og ikke kan skjules lenger. :) Lykke til! Håper dere også blir bedre snart!!

Som sykepleier og ambulansepersonell kan jeg glede deg med å si å være gravid er ingen sykdom, heldigivs!! Det er en gledens ting :)

MEN, å gå gravid er tungt for kroppen og hvis kroppen din sier til deg at du skal hvile så skal du det. Ergo: ikke tenk at du syter, for det gjør du ikke. Gå til legen og be om delvis sykemelding om det letter din hverdag :)

Sykepleierens ordre!!! :)

Lykke til!

Jeg er også i uke 8 og er utrolig trøtt!har også endel kvalme på dagtid så noen dager på jobben er nesten ikke til å holde ut.tenker mest på sofaen hjemme;)Har også en gutt på 2 år som krever sitt.Våkner nesten litt også da når han springer rundt og er så fornøyd.Satser på at både kvalmen og trøttheten gir seg snart! go bedring til dere andre trøttinger også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...