Gå til innhold

Hvordan er dagen din med 6 måneder gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere det med mat rutiner, søvn rutiner, og er dere med på mange baby aktiviteter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, min gutt er snart 6 mnd så svarer jeg :)

Søvn: Legger seg 1830 og står opp ca kl 07.

På dagtid sover han som regel 30minutters dupper, så det blir ca 3 dupper i løpet av dagen. Men det holder, for han er blid og glad :)

Mat:

Frokost: Grøt + vann

Lunsj: fruktbeger + 190 ml mme

Middag: 220 ml mme (øver på middagsglass men han syns ikke det er noe godt..)

Mellommåltid: Youghyrt fra nestle

Kvelds: Grøt + vann

Er ikke med på noen aktiviteter, men er mye ute på farten, med venninner og familie. Mye trilleturer nå som det er så fint vær :) Vi storkoser oss!

Åssen ser din dag ut da ?

Skrevet

Svarer jeg også selv om småen har rukket å bli 7 måneder. Ikke så stor forskjell den siste måneden.

Sover 18.00-06.30 (ikke sammenhengende...åh måtte den dagen komme snart)

Amming før morgenstellet, og grøt og vann før første blund ca klokka 8. Sover alt fra 30-60 min hver gang, så det varierer litt.

180ml MME tillegg klokka 11, og har begynt så smått å innføre et frukt/grønnsaks/brødskive mellommåltid i denne tiden. Amming før dupp nr.2.

Middagsglass/middag klokka 14-14.30, amming før dupp nr.3 ca klokka 15.30.

Kveldsgrøt klokka 17, så kveldsstell, amming og eventuelt MME før det er leggetid.

Ellers går vi på mor/babytrening, åpen barnehage, besøk, kafè, tur i skog og mark, eller bare tuller rundt på gulvet her hjemme :D Har begynt å synge sanger med bevegelser, spille musikk (småen "danser") leke regler og liknende, og småen elsker det! Ellers digger han å se på når jeg gjør husarbeid...

Skrevet

Matrutinene ser sånn ut (cirkatider):

8: 100 - 150 ml mme

11: grøt og vann

14: 100 - 150 ml mme

16.30: middagsglass og frukt

18: mme (mengden varierer veldig her. Noen ganger 60-70 ml, andre ganger 150)

20: 200 ml mme

Måltidet rundt kl. 18 skal snart byttes ut med grøt.

Soving har vi ingen rutiner på. Jeg legger ho i senga når ho er trøtt. To-tre timer våken i strekk er nok. Ho sover to, tre eller fire ganger om dagen, og mellom 30 min. og to timer av gangen.

Vi har meldt vårs på babysvømming i dag, men ellers er vi ikke med på noen aktiviteter. Treffer venninner med barn, triller tur eller er bare hjemme og leker :)

Skrevet

Åja, også legger ho seg for kvelden ca. klokka 20 og sover hele natta til mellom 7 og 8 :)

Skrevet

Min dag er slik:

Søvn: Sover fra 19.30 til 06-07.

På dagtid er det kun 30 minutters dupp som gjelder her også. Av og til jeg får han til å sove mer, og da blir det nærmere 2 timer. Hviler 3-4 ganger for dagen. Men han er ikke helt utsovet når han bare sover 30 minutter, så må prøve å forlenge kvilen hans..

mat:

Frokost: Ammes, grøt og vann.

kl 10. amming

kl 14 amming, prøver å smake på diverse grønnsaker frukt. men liker det ikke.

kl 16 amming

kl 18.30 amming

kl 18 grøt + vann

kl 18.45 amming.

Er eneste med på babysvømming, har vært på noen babytreff og det er veldig kjekt. Men ellers så føler jeg ikke att jeg får tid til så mye mer. Ting tar tid... hehe.. Men vi har mye lek og kos hjemme, ligger mye på gulvet og synger og tuller oss. Er så hærlig å høre når småen ler hjertelig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...