Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #1 Skrevet 11. mars 2011 Hva gjør dere da? Jeg jobber ut skoleåret men får ikke betalt i skolens ferier. 4 uker er vanlig ferie men finnes det noen mulighet for å få penger av nav de resterende ukene? Jeg har jobbet i nesten 3 år nå men ingenting fast, kun tilkallingsvikar selv om jeg jobber hver dag.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #2 Skrevet 11. mars 2011 Du har krav på dagpenger hvis du er reell arbeidssøker og du er villig til å ta annet arbeid. Hvis du ikke er det, får du heller ikke dagpenger! ferieukene utover de 4 ukene er jo avspassering. Du har ikke avspasering fordi du som tilkallingsvikar får betalt for de timene du jobber.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #3 Skrevet 11. mars 2011 Selv om du er lærervikar har du da lik rett til feriepenger, og de er 10,2 % av forrige års inntekt. Klarer du ikke leve på det i 4 uke?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #4 Skrevet 11. mars 2011 Nå var vel HIs poeng at skolene har vesentlig lenger ferie enn 4 uker...
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #5 Skrevet 11. mars 2011 Hvor mye lenger?? Det man får i feriepenger er mer enn det man har i måneden, og i tillegg er det skattefritt. Ikke unormalt å få det dobbelte av det vanlige utbetalt
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #6 Skrevet 11. mars 2011 Trenger de ikke folk i SFO hos dere i sommerferien da?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #7 Skrevet 11. mars 2011 Lærer har "fri" 10 uker i året sånn omtrent men blir jo mer om man er tilkallingsvikar (juleferie 2 uker, vinterferie 1 uke, påskeferie 1,5 uke, sommerferie 6 uker (lengre om man ikke har fast jobb), høstferie 1 uke og diverse helligdager og planleggingsdager (dersom man ikke er fast ansatt). Som tilkallingsvikar har man ikke mulighet til å oppnå full lønn da man arbeider de timene elevene er på skolen. Selv om timelønnen er bedre så får man færre timer. Jeg jobber hver dag, men jeg klarer ikke å få en god lønn av dette ENDA. Jobb kommer etterhvert. Jeg tjener mye mer på å være lærervikar enn andre jobber jeg kunne fått her som butikker osv. Timelønnen er godt over dobbelt som lærer. Jobber jeg 4 timer en dag er det som å jobbe 10 på en butikk. Problemet mitt er det at sommerferien blir spesielt lang. Feriepenger er greit nok og den ene mnd slipper jeg jo også barnehageregning osv. Det jeg lurer på er egentlig bare om jeg har krav på noe når jeg jobber vanligvis men skolene ikke har jobb til meg om sommeren? hi
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #8 Skrevet 11. mars 2011 Det er ingen lærere som får lønn i ferien, man får kun feriepenger i juli mnd.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #9 Skrevet 11. mars 2011 Lærere med fast ansettelse får penger i "feriene". Det tas ut 4 uker i juli som ferie som ikke er betalt men alle andre "ferier" er avspassering og BETALT.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #10 Skrevet 11. mars 2011 Du får jo feriepenger på lik linje med alle andre. De resterende ukene hvor du ikke får lønn må du vel kanskje skaffe deg en annen "sommerjobb". Andre har jo "kun" 4 uker ferie og må jobbe resten av sommeren så det gjelder vel for deg også selv om du har det veldig godt ellers i året. (du sier jo selv at det å jobbe 4 timer for deg tilsvarer 10 timer i en butikkjobb)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2011 #11 Skrevet 12. mars 2011 Hvis du har valgt å være lærervikar fordi det betaler seg så godt så får du jaggu spare opp litt så du har penger i ferien da vettu. herregud, ikke måte på hva staten norge skal besørge folk med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå