Gå til innhold

Er det dumt å ha alle soverommene i samme etasje? tenker når barna blir store..?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, jeg synes ikke det er dumt. Når ungene blir eldre og har venner på besøk så har du en viss "kontroll" når de sovner, om de finner på no "tull". Og de får jo sitt privatliv med vennene sine når de har besøk ellers for jeg regner med at dere ikke er no særlig på deres soverom utenom nattestid.

Jeg ønsker meg veldig enebolig. Drømmen er 4 soverom i samme etasje tilknyttet en loftsstue.

Jeg ville unngått å ha foreldresoverom som har dør ut til en loftstue. Når barna blir større så er de etterhvert lenge oppe, særlig i tenåra kan du risikere at de har besøk av kompiser og ser film til langt på natt. Da blir det lite privatliv for mor og far......

Har ei venninne som sier at det var en av grunnene til at ekteskapet røyk.....

Vi har vokst opp med alle soverommene i samme etasje. Foreldrene våre hadde også soverom med inngang fra loftstuen, uten at det noensinne var noe problem.. Privatliv hadde de, det var jo mange kvelder ikke vi hadde besøk.. og vennene våre ble veldig godt kjent med foreldrene mine! =)

Annonse

Jeg syns ikke det er dumt, vil veldig gjerne ha alle soverommene i samme etasje, med tanke på brann f.eks. Greit å ha alle samlet.

Det "verste" jeg ser er hus som har f.eks. to soverom i én etasje, et i neste og to øverst. Så vanvittig upraktisk.

Ja, jeg tenker jo også på slike ting.. Om det skulle skje noe er det nok greit at alle er på et plan.. Tenker også i forhold til evt neste barn, når denne skal på eget rom.. Greit å slippe opp og ned trapper da..

Hvis du tenker på når barna blir store, så blir det egentlig hva du gjør det til! :-) Jeg har en venninne hvor alle har hatt soverom i 2. etasje, ut til stue nr. 2.. Der er det ikke noe problem for dem. Jeg har selv vokst opp med at foreldrene mine har hatt rom i 1. etasje og vi barna i 2. etasje- og jeg trives med det, og vil ta med meg den erfaringen videre og ha det sånn. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...