Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er nå 3,5mnd snart, og lurte på når dere andre starter/startet med grøt?

Min kjære mor maser om at nå mååå vi ta å starte med litt grøt om kvelden.. Men hun drikker knappe 800ml med MME i løpet av døgnet så har ikke stresset med grøt enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal helst vente til de er over fire måneder, det samme som om man ammer:) Hvis hun ikke viser tegn til å trenge mer mat, så er det jo heller ikke noen grunn til å begynne:) Jeg begynte da min var fire måneder, han fikk/får også mme.

Skrevet

Jeg ga litt velling eller smaksporsjoner med grøt fra hun var ca 3,5 mnd..

Hadde mye problemer med magen pga mme, og måtte få masse svisker i løpet av dagen..

Etter en kort stund med grøt og velling ble magen bra.. Hu var veldig interessert i alt vi spiste, og når hun først fikk grøt var hun ellevill! Måtte øke til full porsjon fort for hun blei rett og slett sinna når hu ikke fikk mer..

Det er anbefalt å begynne når babyen har fylt 4 mnd.. Hvis du føler at ungen din ikke trenger å begynne med grøt så tidlig, så venter du.. Du som kjenner ungen best... Stol på deg selv.

Skrevet

Startet med grøt da hun var rundt 4 måneder og viste tegn til at hun trengte litt mer mat på kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...