Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 13 mnd er veeeeldig glad i å leke med kontaktene.. han skal helst dra ut de som står i.. jeg har sagt nei, avledet, knipset og "dasket" hånda, men uten hell.. er dette noe som bare må gå over.. eller er det noen lure tips som får han til å skjønne at det faktisk er uff!!! (ikke gjør som morra di sier liksom hehe)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har også en liten "enøk-baby" på samme alder. Ingen støpsler får stå i fred. Napper ut og prøver å sette inn igjen. Jeg har måttet ommøblere deler av stua og kjøkkenet for å gjemme kontaktene for han er helt hekta på dette. Satser på at det er en kort periode, men har noen gode råd så vil også jeg gjerne høre!

Skrevet

Når du knipser og dasker hånda, oppnår du ikke særlig annet enn at barnet lærer en atferd du kanskje ikke ønsker at han skal utføre. Husk at du er modell for barnet ditt og det du gjør, vil barnet ditt også etterhvert gjøre. Mitt forslag er at du fysisk (hver gang) fjerner barnet ditt fra det som er farlig, mens du forteller det at det er farlig. I tillegg kan du finne en leke eller noe barnet er nysgjerrig på og si at barnet kan få leke med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...