Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... dere som har babyer på ca 5 mnder,og legger de mellom 18.30 og 19.30,når står de opp igjen på morgenene?

Her legger Lotta seg ca 21.00 og vi står opp i halv 9 tiden dagen etter.. synest dette er helt topp.

Men nå har vi litt "trøbbel" med siste måltidet,og har da begynt å fundere på å kanskje løse dette ved å legge tidligere.

Noen sier at hun da selfølgelig vil våkne tidligere også,mens andre mener at søvn avler søvn og at hun fortsatt vil kunne sove til klokken 08.30.

Hva er dine rutiner,erfaringer rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min er 6 mnd.

Vi pleier å legge han ca 22.00, og står opp igjen 08.00. Et par ganger har han blitt lagt en time tidligere, og da har han våknet en time tidligere også...

Du må egentlig bare prøve deg frem, se hva som virker for dere :)

Skrevet

Her legges hun ca 19.30- 20, og våkner som regel ca 08 dagen etter (hun har begynt å våkne litt tidligere i det siste, før sov hun som regel til 09).

Min eldste har alltid vært veldig fleksibel når det gjelder dette med søvn- dvs hun sov lenge på morgenen hvis vi la henne seint, og hun våknet tidligere hvis hun ble lagt tidligere. Dette gjelder over tid, altså at man må regne med å bruke noen uker på å kjøre inn de nye tidene før det funker- det er ikke gjort over natta som regel.. Så det er vel egentlig bare å prøve seg litt frem i et par uker og se, så får du vite hva som er fasiten for akkurat DIN baby=)

Skrevet

Legger henne 18.30 og han sover til 07.00. Hvis hun legger seg 19.00, sover han ofte til 07.30. For meg er det viktigere å ha kvelden for meg selv/sammen med samboer, enn å sove lengre om morgenen.

Skrevet

Her legger snuppa seg kl 20.30-21.00. Da sover hun til kl 05.30. Så litt pupp og sover videre til ca 07.30-08.00. Fungerer helt fint her da vi må opp uansett senest 08.00:)

Prøv deg litt frem:) Og tenk også hva som passer dere best. Om dere vil ha litt alenetid om kvelden eller sove lenge:)

Skrevet

Vår gutt har alltid sovet 12-14 timer om nettene.. når vi la han rundt 21, sov han til mellom 09-11. Etterhvert som han blei større (nå er han snart 6mnd) måtte vi legge han tidligere og tidligere for han var stuptrøtt.. de siste 2 mnd nå har vi lagt han kl 1830, og han sover til mellom 07-0830...

Så tydelig at når vår gutt begynte å legge seg tidligere om kvelden - står han opp tidligere om mårran.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...