Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere går ut (for å drikke litt) første gang etter fødsel, pumper dere eller gir dere erstatning? Det blir jo litt å pumpe da.. Ødelegger jeg noe ved å gi erstatning en kveld/natt, for så å amme som normalt igjen frem til evt. neste gang jeg trenger å gi litt erstatning? Er helt grønn jeg :) Det blir uansett ikke med det første, men jeg lurer nå bare. Tulla kommer nok til å være i allefall 3-4 mnd når det skjer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor gjør du ikke bare det som er enklest for deg? Det er jo så mange babyer som kun får MME så hvorfor skulle det skade å gi det en gang eller to h is du skal drikke alkohol? Men hvis du allikevel ammer, kan du jo liksågodt også pumpe deg enn å gå ut og kjøpe MME for denne ene gangen. Du kan jo begynne med det lenge før og fryse hvis du føler for det.

Skjønner at man er grønn første gang, men noen ganger syntes jeg man bør kunne tenke litt selv og stole på sine egne valg.

Skrevet

Mente selfølgelig ikke at det er "skadelig" å gi MME, men om jeg risikerer at hun ikke vil ha melk fra puppen etterpå. Men takk for svar :)

Skrevet

Vel, det er jo bare å pumpe litt etter litt og fryse dem ned fortløpendes hvis du syns det er et herk å pumpe lenge :)

Forresten, når tulla di blir rundt 3-4 mnd kan din kjære alltids gi henne litt grøt itillegg så holder hun mett litt lenger ;) Lykke til!

Skrevet

Hvis du skal gi MME bør du prøve det et par ganger før du går ut. Ikke alle babyer som liker MME med en gang, og man kan også få magevondt av det. Du bør også øve på å gi flaske, det er mange babyer som ikke vil ta den med en gang.

Du ødelegger ikke noe med å gi MME. Hvis du har mye melk kan du pumpe og fryse ned til du skal ut. Jeg både ammet og ga MME, så for meg var det like lettvint at pappaen bare ga MME da jeg gikk ut. Du får se hva som er mest praktisk for deg. Det kan forøvrig være du får veldig melkespreng av å ikke amme såpass mange timer.

God tur ut når den tid kommer;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...