Gå til innhold

Dere i uke 33/34 Hvordan er formen?

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Muffins
Skrevet

Jeg er 33+5 idag.

Sliter skikkelig med bekkenet nå, gjort det hele veien, men NÅ er det ILLE. I tillegg har kvalmen kommet sigende tilbake, æsj.. Og jeg sover veldig dårlig om natta. Ligger liksom bare å vrir meg fra side til side. Har også begynt å kjenne litt murringer i underlivet og nederst i korsryggen. Og sånn ellers begynner jeg å bli en smuule lei av å være framtung, så gleder meg til fødsel! :)

Hvordan er det med dere andre?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

34 i dag æ,og har det akkurat likedan som deg. Håper bare tia går fort no,og at jeg kan få 2-3 uker før termin. Er veldig sliten igrunn. Glad dette er siste gang. Er nemlig mitt 5 barn og jeg ble 42 år på søndag som var.

Ønske deg masse lykke til så håper jeg tia går fort for oss begge no fremover.....

Skrevet

Så som så her også. Føler meg tung, og blir fort sliten.

Får veldig tyngdefølelse i magen når jeg står og går for mye. Har også en del kynnere når jeg er sliten. Bekkenet er også tildels kranglete, men kommer an på aktivitetsnivået.

Sover varierende om natta, her er det sånn at enten sover jeg dårlig, eller så er det 2 åringen som våkner. Det med nattesøvnen er bare sånn, det hadde jeg sist også. Men da var jeg i toppform ellers, og kjente så og si ingenting til de plagene jeg har nå. Rart det kan være så forskjellig.

Gjest Ms. Muffins
Skrevet

Ja, håper tiden går fort jeg også!

Fikk ni dager før termin sist, og håper det blir slik denne gangen også. Litt mer slitsomt med nr. to kjenner jeg, ettersom hu største trenger litt oppmerksomhet hu også ;)

Det som er skikkelig rart, er at jeg hadde mye mer kynnere med hu første, enn jeg har nå. Trodde man fikk flere og sterkere kynnere med nr. to?

Har hodene på babyene deres festet seg? Ikke her hvertfall..

Lykke til begge to!:)

Skrevet

Kjenner det er tungt å gå, bare det å handle på butikken blir jeg svett av :-P Blir så fort varm av ikke noe.. Men har gått opp masse kg og blir jo ikke noe lettere å gå av den grunn heller. Bekkenet er kjempe fint og det var det med førstemann også. Ellers så er nesa et hærk, totalt avhengig av nesespray så blir spennende å se hvordan det blir etter fødsel.. Søvnen var skikkelig ille her i en periode hvor jeg kunne ligge våken hele netter :-/ Men nå sover jeg periodevis og veldig lett, våkner av ikke noe og er oppe 3-4 ganger på natta på do. Det med søvnen får bare bli sånn, når lillejenta har kommet ut blir det ikke akkurat noe bedre :-P Håper også hun kommer et par uker før, er mer slitsomt denne gangen men har jo guttungen på 1 år også som krever sitt :)

Skrevet

Forresten så var hodet festet på kontroll i går og det er bra :) Er 33+2 i dag :)

Skrevet

Hei!

Jeg er 33+1 idag, og jeg er i helt super form! Har en veldig liten mage, så føler meg ikke så veldig tung, selvom jeg syns magen er stor for min kropp.

Sover ikke så godt som jeg kan gjøre om natten, men det tar jeg igjen på dagtid om det er nødvendig:) Ellers har jeg den siste mnd kjent mensensmerter, stikninger i magen og i skjeden, og litt murringer i korsryggen. Men det syns jeg bare er deilig, for da vet jeg at kroppen jobber og at det nærmer seg slutten!

Skrevet

Jeg er 33+4 i dag, og formen er grei nok. Sover faktisk bedre på natten enn på lenge, og sliter mindre med halsbrann og rastløse ben enn tidligere. Men har masse kynnere hele tiden, magen er stram og hard konstant, så det er ikke godt å bevege seg. Godt jeg er sykmeldt, for da går det liksom greit...

Skrevet

34 +1 i dag og formen er som så.....

sliter med å sove som resulterer i svimmelhet og hodeverk og slapp i kroppen...mye murringer i magen og verk i ryggen med en gang jeg gjør noe, gå tur er vanskelig da får jeg masse vonde kynnere og murringer og verk i ryggen;-)

bekkenet er ett kapittel for seg selv :-p

er også lei av å være fram tung og gleder meg til fødselen:-)

håper lillemann kommer før tia slik som storesøster gjor:-D

men men man holder humøret oppe uansett, er jo deilig å være gravid selv om det følger med mange plager;-)

Gjest Ms. Muffins
Skrevet

Høres ut som de fleste av oss har de samme plagene ;)

Alle sliter litt med søvn, kynnere, murringer & vondt bekken. Men snaaart, jenter - er babyene våre her! :)

Flere som har fått konstantert HF, altså hode festet?

Skrevet

Jeg venter nr. 2 og har fått beskjed om at jenta ligger med hodet ned nå, men at de sjelden fester seg for flergangsfødende...skjønner ikke helt hvorfor det men...

Skrevet

Godt det ikke bare er meg! Her er nr. 2 på vei og jeg er 33 uker i dag. Sliter litt med bekkenet, men det er veldig opp og ned.

Har endel kynnere, de er ikke vonde, men kommer jevnt hele dagen og er ganske så ubehagelige innimellom.

Hender også jeg får skikkelig vondt nederst i magen, men er vel fordi det strekker seg vil jeg tro.

I tillegg kjenner jeg det presser nedover og stikker skikkelig "nedi der". Skal til jordmor på onsdag, så får se om hodet har festet seg, men tviler.

Det verste om dagen er halsbrannen, kan knapt spise uten å få det. Gaviscon hjelper ikke i det hele tatt.

Har heller ikke noe matlyst, jeg må tvinge i meg mat når magen sier fra. Sånn var det hvertfall ikke sist ;-)

Da var det vel ikke mer å klage over, hehe. Bortsett fra alt dette, så nyter jeg graviditeten. Har ei veldig aktiv jente i magen, så kjenner mye spark og bevegelser i løpet av dagen :-) Gleder meg bare til hun kommer! Fødte fem dager over sist, så tviler på at hun kommer noe før..

Hilsen klagebøtta ;-)

Skrevet

Nei babyen min har ikke snudd seg enda engang,ligger på tvers over magen. Så håper bare hun snur seg snart. Når vi e flergangsfødende så e det ikke sikkert hodet feste seg i det hele tatt før fødsel.

Skrevet

Hei!

Vi har visst masse felles, jenter! De fleste plagene er gudskjelov over om litt. Har unngått bekkenløsningsplager denne gangen og er sjeleglad for det. Føler virkelig med dere som har det... Men får skikkelig vondt nederst i magen hvis jeg må løpe til bussen eller toget (skjer hele tiden, fordi jeg overvurderer kondisen min) Vagger som en gås på vei til jobb om dagen...

GLEDER meg til permisjonen starter og jeg kan ligge på sofaen og virkelig ruge;-) Har termin 26 april, men de tre andre kom 14 dager over, så belager meg på overtid denne gangen også...

Ikke glem å hvile litt i løpet av dagen! Vi damer er ikke så flinke til å ta hensyn til oss selv, men nå har vi en god grunn til det;-)

Lykke til med siste innspurt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...